[XP] MP4/MKV kolommen "Duration" en "Dimensions" leeg

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Okay, XP is alweer een oudje, maar ik gebruik em nog steeds vrolijk als renderbak. En als het 10 jaar geleden werkte, dan werkt het nu ook :)

Maargoed, in de explorer krijg ik dus voor MP4 en MKV bestanden geen waardes in de kolommen Duration en Dimensions. Die kolommen zijn juist handig om op te kunnen sorteren en snel iets te zoeken. Ik kan me goed herinneren dat het ooit wel gewerkt heeft, maar ik weet niet welk stuk software hiervoor verantwoordelijk is.

De bestanden zijn uiteraard afspeelbaar. Ik heb zojuist de nieuwste versie van ffdshow (van free-codecs.com) geinstalleerd. Een versie van 12 juni 2013, dus redelijk recent. Ik heb ook Haali Media Splitter geinstalleerd, just in case. Maar wat Windows nou precies gebruikt/verwacht om deze kolommen te vullen?

Het werkt wel voor AVI en WMV, maar ik had ook niets minder verwacht, gezien dat MS's eigen formaten zijn...

Helaas biedt Google ook niet meer dan allerlei obscure forums (zonder oplossingen) en 80 miljoen verschillende tools die 40.000 formaten kunnen converteren en vol met malware zitten. Maar geen oplossing dus :)

Heeft iemand een idee wat hiervoor geinstalleerd/ingesteld moet worden? Of mss een schop in de richting geven?

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:51
Dit moet met MediaInfo Lite kunnen, gezien deze kan integreren in verkenner. Zelf gebruik ik deze omdat deze gebundeld zit in de K-Lite Codec Pack. Ik heb hiermee (zover ik me kan herinneren) altijd de Length (duration) en Frame Width & Frame Heigth (dimensions) kunnen zien in verkenner (in de details pane, dus wel in verkenner de details pane aanzetten en niet de preview pane voor de folders met video's).

[ Voor 16% gewijzigd door Starke op 12-08-2013 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ow die drama's met codecs tot 10 jaar geleden en die codec packages pff niet die klite meuk installeren hoor, alleen de mediainfo

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik installeer inderdaad nooit codec packs :)
De drama is trouwens nog steeds, omdat het hele concept van "codecs nodig hebben om iets af te spelen in je favo player die geen VLC of MPlayer is" nog steeds geldt, zelfs in Windows 8, alleen zijn er meer codecs standaard aanwezig ;)

/edit
MediaInfo_Lite geprobeerd, maar helaas. Voor MP4 en MKV blijven de genoemde kolommen leeg...
Wat bedoelde je trouwens met "kan integreren in e verkenner"? Dat ie dat niet standaard doet ofzo? De applicatie zelf heeft 0 opties, en de installer biedt alleen een contextmenu-optie... Maar geen column handler.

/edit 2
Zelfs na een reboot werkt het nog niet. Imand anders nog andere ideeën?

[ Voor 42% gewijzigd door _Thanatos_ op 12-08-2013 18:00 ]

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle_Erwin
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-09 18:07
Ik gebruik zelf alleen de DivX-codec (http://www.divx.com/) en die voorziet hierin. Alleen getest op Windows 7 en Windows 8, dus ik weet niet of daarmee jouw probleem met Windows XP wordt opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Volgens werkt dit gebeuren in Windows 7 standaard al, dus ik gok dat de DivX codec in jouw geval hier helemaal niet in voorziet :)

Alleen bij mij (Windows 7) natuurlijk niet.. Hmm, m'n XP bak heeft dus hetzelfde probleem als m'n Windows 7 bak. Fijn om te weten :)

Zorgt jouw DivX codec ook voor duration/dimension voor MP4 en MKV containers? Want DivX is toch alleen voor AVI bedoeld?

[ Voor 50% gewijzigd door _Thanatos_ op 13-08-2013 20:20 ]

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

nee divx is niet alleen voor avi

http://www.differencebetw...nce-between-divx-and-avi/

avi, wie gebruikt dat nog ?