gpu kaart defect of iets anders aan de hand

Pagina: 1
Acties:

• noiz13
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-01 23:26
ik heb van de week een gtx 550 ti over genomen. werkt perfect. maar nu wil ik een game spelen gaat voor 30 min goed daarna valt het beeld uit en beginnen mijn fans als een gek te draaien.
als ik de games op een lagere kwaliteit zet geen probleem.

waar kan het aan liggen?

mijn systeem Processor: intel Quad Core Q6600 OC @ 2.8 Ghz,
Moederbord:MSI P7N SLI Platinum 750
Geheugen: 4 GB RAM DDR2 800
Videokaart: Nvidea gfx 550 ti
HDD: 2x 500GB
Optische drive: samsung dvd-rom
Processorkoeler: zalman
Voeding: ozc 600w
Behuizing: sharkoon rebel 9 met 250 mm fan

Verwijderd

Temps van je kaart ff bekijken, MSI Afterburner registreerd je temps en kan je tijdens de game in de gaten houden.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Zoals duidelijk wordt omschreven in Het algemeen beleid dien je aan te geven wat je zelf allemaal hebt geprobeerd om een oorzaak of oplossing te vinden. Daar zie ik nu niets van terug, afgezien van het verlagen van de settings. Probeer zo volledig mogelijk te zijn zodat je topic niet op een helpdeskvraag lijkt.

Wèlke game speel je waarbij dit gebeurt?
Bij welke instellingen gebeurt het wel en bij welke niet?
Wat is de temperatuur van de videokaart tijdens het gamen?
Welke Windows-versie gebruik je?
Zijn alle drivers up-to-date?
Is het spel up-to-date?
Wat is je eigen conclusie of vermoeden?
Et cetera.

Verder kan ik nergens uit opmaken dat je de videokaart hebt overgeklokt, dus is Overclocking & Tweaking ook niet het juiste subforum. Videokaarten & Beeldschermen is meer van toepassing, dus ik verplaats hem even.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• Galeton
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-08-2023
Klinkt inderdaad als een temperatuur probleem. Het is belangrijk te bekijken waarom hij overheat raakt. Zit er een limitation op (met andere woorden: schakelt de kaart zichzelf uit bij het bereiken van een bepaalde temperatuur)? Heb je heel simpel al geprobeerd om op lagere settings te spelen?

Het kan zeker zo zijn dat het aan de kaart ligt, vooral bij zwaardere spellen, maar allereerst proberen om een beter manier van koelen te vinden of je limiet hoger in te stellen.

• hoekies
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-12-2025
Hallo,

Er kan ook nog een andere factor meespelen.

Hij heeft de CPU overklokt naar 2,8 GHz, er staat niet bij hoe , maar daardoor gaat de power consumption en temperatuur omhoog.

Nu hij de videokaart heeft gewisseld (ik neem aan voor een zwaardere) gaat er veel meer data gaat naar de videokaart en daardoor wordt de CPU zwaarder belast.

Nog hogere power en temps, blijft de CPU temperatuur wel binnen de perken, anders zou ik eerst de CPU een tandje lager te klokken.

• nvidia666
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-10-2025
check je temps en dan kunnen we verder
en mss is je cpu OC onstabiel test het eens met prime of zo

Case Xpredator Black E , I7 3930K @4.6 (H100I) , 3090 Suprim X, Msi X79 G65-8D ,16 Gb Corsiar Veng. 1600 Mhz, 980pro 1TB, 1TB&512 GB 850 Pro WD Black 4TB , CM V1000 (PC2 3570K 6GB 3090 ,240 GB ssd) (Dell e6540@8790M)(Dell xps15 9560)

• Galeton
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-08-2023
Zonder temperaturen kunnen we inderdaad weinig. Echter; als het de CPU zou zijn zou de gehele pc simpelweg opnieuw opstarten/uitgaan. Dat wil niet zeggen dat het niet een probleem zou kunnen zijn in combinatie met de gpu

• noiz13
ik heb net de hele dag afterburner aan gezet en de temp van mijn gpu gaat niet hoger dan 60 graden in medium nieuwe 120 mm front fan en aan de zij kant zit een 250 mm fan.
mijn cpu is staat standaard op 2.8 ik heb deze zo gekocht 4-5 jaar geleden en toen zat er 9800 gtx+ in

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:36
noiz13 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 19:33:
ik heb net de hele dag afterburner aan gezet en de temp van mijn gpu gaat niet hoger dan 60 graden in medium nieuwe 120 mm front fan en aan de zij kant zit een 250 mm fan.
mijn cpu is staat standaard op 2.8 ik heb deze zo gekocht 4-5 jaar geleden en toen zat er 9800 gtx+ in
Indien je de cpu met mobo hebt gekocht, kan het zijn dat deze door een vorige eigenaar overclocked is geweest. Standaard zal deze nooit staan, is 2,4 ghz voor de q6600. Indien cpu apart gekocht kan deze nooit 2,8 zijn, aangezien overclocken op het mobo gebeurt.

Ik raad je dan ook aan om de cpu op stock speeds te zetten en kijken of het nog gebeurt.

http://specs.tweak.to/16567

• hoekies
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-12-2025
@ Galeton: Niet geheel waar, zoals ik al schreef ik weet niet hoe de OC gedaan is.

[/quote]Zonder temperaturen kunnen we inderdaad weinig. Echter; als het de CPU zou zijn zou de gehele pc simpelweg opnieuw opstarten/uitgaan. Dat wil niet zeggen dat het niet een probleem zou kunnen zijn in combinatie met de gpu
[quote]

Als de FSB verhoogd is kan het zijn dat de geheugen controller het niet meer bij kan benen als je het systeem full gaat belasten.
Dit zou heel goed kunnen de meeste snellere Quad cores hebben een FSB van 333 en de Q6600 een FSB van 266.

Dan herstart de PC niet, maar loopt vast.

[ Voor 42% gewijzigd door hoekies op 12-08-2013 19:59 ]

• noiz13
Indien je de cpu met mobo hebt gekocht, kan het zijn dat deze door een vorige eigenaar overclocked is geweest. Standaard zal deze nooit staan, is 2,4 ghz voor de q6600. Indien cpu apart gekocht kan deze nooit 2,8 zijn, aangezien overclocken op het mobo gebeurt.

Ik raad je dan ook aan om de cpu op stock speeds te zetten en kijken of het nog gebeurt.
cpu stond al op 2.4 ghz sorry voor de verkeerde info.
Pagina: 1