Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Onkyo TX-NR727 icm Jamo A 102 HCS 6

Pagina: 1
Acties:

• Yargo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:56
Hallo,

Ik ben aan het kijken naar een surround setje dat niet superveel geld kost, maar toch waar voor zijn geld brengt. Ik zoek niet het beste van het beste, maar wil toch een degelijk geluid voor films, radio en muziek af te spelen. Na wat zoekwerk heb ben ik bij de Jamo A 102 HCS 6 uitgekomen omdat deze naar het schijnt een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding heeft. Even vermelden dat ik de speakers zowieso aan het plafond hang omdat de kabels klaar zitten. Daarom dat ik dus geen supergrote speakers wil nemen.

Als versterker is mijn oog op de Onkyo TX-NR727 gevallen omdat deze redelijk nieuw is, vol steekt van de features zoals bluetooth, dlna, app etc etc.

Nu ben ik totaal geen audiofiel en ken ik er eigenlijk bijzonder weinig van. Maar lijkt deze set een goed resultaat te geven volgens jullie?

Alles samen kost deze set rond de 950 - 1000 kosten wat wel een mooie prijs is denk ik.

Wat vinden jullie van deze combo?

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Een receiver van zo'n € 800 in combinatie met een speakersetje van zo'n € 300 is erg slecht gecombineerd in mijn ogen.

De receiver is veel te goed en duur voor deze simpele speakertjes. Je kan beter de verdeling andersom maken. Kopen een speakerset die 3x zo duur is en een receiver die maar 1/3 kost en je zult een véél beter geluid in huis halen.

Zoals je het nu voorstelt is echt zonde van het geld.

• Yargo
Nja, maar wat zijn goede kleine speakers? Ze mogen niet veel groter zijn dan die van Jamo. Ik heb al zitten kijken voor de Bose Jewels maar die zijn superduur en geven naar het schijnt geen super geluid dusja... Suggesties altijd welkom!

Ook wil ik een receiver waar bluetooth etc etc al op zit. Dus dan kom je zowieso al duurder uit lijkt me. Daar de speakers niet veel kosten kan ik deze later makkelijk vervangen natuurlijk. Die receiver lijkt me wel goed voor jaaaren? Zoals gewegd ben ik totaal geen audiofiel en wil ik gewoon een mooi geluid hebben.

[ Voor 40% gewijzigd door Yargo op 12-08-2013 12:31 ]

• S1NN3D
  • Niet online
Misschien niet helemaal wat je hoopt te horen maar kleine speakers zijn eigenlijk per definitie niet goed. Het is simpelweg niet mogelijk om uit een dergelijke kleine behuizing een fatsoenlijk geluid te krijgen. Films/series kunnen nog wel redelijk klinken maar muziek is kansloos op zulke melkpakjes. Bose steekt hier nog eens extra uit in negatieve zin omdat ze absurd duur zijn voor de geboden geluidskwaliteit.

Gezien je wens voor kleine speakers, zullen het optimale formaat (vloerstaanders als fronts) niet acceptabel zijn voor je maar overweeg in ieder geval boekenplankspeakers als fronts.

Wat betreft je receiver zijn er in mijn ogen meer dan genoeg kanshebber waarmee je een goede set kan neerzetten, check dit lijstje maar eens. Enige nadeel is je wens voor bluetooth. Dit is een feature die nagenoeg geen enkele receiver in huis heeft, behalve de laatste serie van Onkyo die hiermee beginnen. (persoonlijk zie ik er de meerwaarde niet van in) Als ik jou was ging ik bijvoorbeeld voor een AVR1713 van Denon die al meer dan genoeg mogelijkheden in huis heeft.

[ Voor 42% gewijzigd door S1NN3D op 12-08-2013 13:56 . Reden: nog wat input voor een receiver toegevoegd ]

• Yargo
Bedankt voor je reactie! Zou deze beter zijn:

http://www.kieskeurig.be/.../prijzen/bezorgen/1046740

Is toch al dubbel zo duur maar van die specs heb ik geen kaas gegeten.

• Thecola
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:12
Ga eens naar een hifi-zaak en luisteren zou mijn advies zijn.....

toettoett

• S1NN3D
  • Niet online
Yargo schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 16:42:
Bedankt voor je reactie! Zou deze beter zijn:

http://www.kieskeurig.be/.../prijzen/bezorgen/1046740

Is toch al dubbel zo duur maar van die specs heb ik geen kaas gegeten.
Het zijn nog altijd satellietspeakers dus persoonlijk zou ik hier geen enkele euro in steken want het zal altijd ondermaats geluid zijn.
Thecola schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 16:46:
Ga eens naar een hifi-zaak en luisteren zou mijn advies zijn.....
Als je op zoek bent naar speakers is dit altijd het beste advies. De sound van een speaker is per merk/type erg verschillend. En wat de één mooi vind klinken, vindt de ander helemaal verschrikkelijk. Koop dus nooit speakers op basis van specs of op aanraden van iemand anders want de praktijk kan vies tegenvallen.
Ga inderdaad eens naar een hifi-zaak (dus niet de Mediamarkt of BCC) Laat je adviseren en beluister een aantal opties die binnen je budget vallen. Dan zul je direct merken dat je gaat wegstrepen en een voorkeur zult hebben voor één bepaalde speaker. Die moet je dan kopen. Nogmaals: steek zo veel mogelijk geld in de speakers en zo min mogelijk in de receiver.

• Sander187
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-04 11:19
Persoonlijk ben ik niet zo enthousiast over Jamo.
Ik zou eerder voor speakers van Teufel, Wharfedale of Boston Acoustics gaan (zie onderstaande vergelijking).
http://tweakers.net/price...;326437;304489/categorie/

Dan hou je nog ongeveer €350 euro over voor een receiver en kan je een Denon AVR-X1000, Onkyo TX-NR616/525 of Pioneer VSX-922-K kopen.

• S1NN3D
  • Niet online
Als je een goed geluid neer wil zetten (ook bij muziek) moet je ver weg blijven van satellietspeakertjes. Minstens 2 boekenplankspeakers als fronts maar bij voorkeur 2 vloerstaanders. Satellietjes zijn hooguit bruikbaar als rears. Uitzoeken kun je het beste doen in een luistersessie.

Verwijderd

Mocht je Bluetooth willen gebruiken om audio te streamen is de Logitech Adapter een prima oplossing
pricewatch: Logitech Wireless Speaker adapter for Bluetooth audio devices
Dat kastje kan je vast wel ergens kwijt en je hebt opeens keuze uit een gigantisch aantal receivers.

• Yargo
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb besloten om voor de receiver het model van vorig jaar (TX-NR626) te kopen. Deze is bijna identiek aan de 727 buiten enkele details maar scheelt toch al rap een 150 Euro in aankoop.

Voor de speakers ben ik er nog niet uit. Mijn voorkeur gaat nog steeds naar sattelietspeakers omdat ik geen lompe dingen aan mijn plafond wil. Het is een woonkamer waar ze inkomen, geen cinemazaal in de kelder ofzo :-). Ik ben zoals gezegd ook totaal geen audiofiel en vind de speakers van Bose ook meer dan goed klinken, alleen zijn ze veel te duur. Het is jammer dat er hier in de buurt geen zaken zijn die Jamo verkopen zodat ik eens kan gaan luisteren :-(

• Thecola
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:12
de TX-NR626 is van dit jaar, de 616 was van vorig jaar. De 727 (2013) is weer de opvolger van de 717 (2012).

De 7-serie zal iets meer opties / kwaliteit hebben dan de 6-serie naar ik meen

toettoett

• S1NN3D
  • Niet online
Yargo schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 11:25:
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb besloten om voor de receiver het model van vorig jaar (TX-NR626) te kopen. Deze is bijna identiek aan de 727 buiten enkele details maar scheelt toch al rap een 150 Euro in aankoop.

Voor de speakers ben ik er nog niet uit. Mijn voorkeur gaat nog steeds naar sattelietspeakers omdat ik geen lompe dingen aan mijn plafond wil. Het is een woonkamer waar ze inkomen, geen cinemazaal in de kelder ofzo :-). Ik ben zoals gezegd ook totaal geen audiofiel en vind de speakers van Bose ook meer dan goed klinken, alleen zijn ze veel te duur. Het is jammer dat er hier in de buurt geen zaken zijn die Jamo verkopen zodat ik eens kan gaan luisteren :-(
Ik ga er vanuit dat je de TX-NR616 gekocht hebt want dat is het model van vorig jaar. De genoemde TX-NR626 is ook een nieuw model.Thecola was me blijkbaar enkele seconden voor...

Speakers aan het plafond? Dat zullen de meeste mensen niet hebben. :+ Als je tevreden bent met het (naar mijn mening erg slechte) geluid van satellietspeakers moet je die natuurlijk gewoon kopen. Op het forum krijg je slechts advies, geen opdracht. :Y) Wil je nog wel aanraden om ver weg van Bose te blijven. Zoals je zelf al zegt zijn ze veel te duur en dat is zeker zo als je meeweegt wat je er voor krijgt. Voor dat geld kun je véél beter spul kopen. Succes met kiezen. En mocht je iets gekocht hebben, post dan nog eens wat. Altijd leuk om te lezen.

[ Voor 5% gewijzigd door S1NN3D op 15-08-2013 11:45 ]

• Yargo
Inderdaad. Ik was verkeerd. Ik had eerst naar de 616 zitten kijken maar daar zit geen bluetooth op. Daarmee dat ik naar de 626 ben beginnen kijken :-). Excuseer. Ik heb hem wel nog niet gekocht hoor ;-).

Zijn speakers aan het pafond zo abnormaal dan? Hier in Belgie niet hoor. Hier wordt er in iedere nieuwbouw wel een voorziening gemaakt in elke hoek. Vandaar dat ik niet voor grote ( en uiteraard kwalitatief betere ) speakers ben omdat dit geen zicht is in een moderne omgeving ( mijn mening ).

Zou de ONKYO SKS-HT528 beter zijn dan die Jamo?
Pagina: 1