Koffiemolen kiezen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.683 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubber
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een degelijke koffiemolen zodat ik mijn eigen bonen kan malen. Momenteel gegruik ik gemalen koffie om espresso te maken, maar ik wil graag zelf de bonen malen. Ik heb een tijdje rond gekeken maar ik kan niet echt vinden waar ik naar opzoek ben, temeer omdat dit de eerste keer is dat ik een molen aan ga schaffen.

Ik heb (denk ik) de volgende eisen (hoogste prioriteit bovenaan):
  • Zeer fijn kunnen malen;
  • Langzaam malen (zodat de koffie niet verbrand);
  • Apparaat moet degelijk zijn;
  • Het liefst een timer, zodat ik met 1 druk op de knop de juiste hoeveelheid koffie krijg;
  • Bij voorkeur goed schoon te houden;
  • Inhoud van het bonen reservoir vind ik volstrekt irrelevant;
  • Prijs maximaal 200,- euro, tenzij er echt een goede reden is om meer uit te geven;
Ik had zelf de Graef CM800 gevonden, maar die voldoet niet aan alle eisen (heeft geen timer). Verder kon ik niet echt iets vinden, het aanbod lijkt wel vrij klein te zijn, en de informatie schaars.

Als iemand suggesties heeft hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:16
(jarig!)
Blubber schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 09:52:
  • Prijs maximaal 200,- euro, tenzij er echt een goede reden is om meer uit te geven;
Er is een heel goede reden om meer uit te geven: de Compak K3.
Doet alles wat je hierboven vraagt, maar is wel duurder dan 200 euro. Het is echter wel de beste bonenmaler voor espresso in het sub-€500-segment.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-06 15:42
Ik zou denk ik eerst de vraag stellen in een van de volgende twee topics:
(N)espresso: ervaringen
Koffie & Thee- Ervaringen en Discussie
Daar zitten in elk geval wat meer ervaringsdeskundigen.
... en zodra je weet welk apparaat je wil hebben zou je eventueel hier verder kunnen, lijkt mij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124943

Met de eisen die je stelt zal het een flinke opgave worden in jouw prijsklasse een maler te vinden. Voor ca 400E heb je een Baratza / Mahlkönig Vario. Deze bedient je eisen voor een scherpe prijs.

Bij koffie malers is het erg "You get what you pay for".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubber
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Bedankt voor de tips, ik ga nog eens bekijken of ik er 400+ euro voor over heb of bij gemalen koffie blijf. Want een slecht werkende tussenoplossing schiet een mens natuurlijk niets mee op :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het Shopping Forum is niet voor aankoopadvies. Je kunt je het beste vervoegen in de topics genoemd in vanaalten in "Koffiemolen kiezen" :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.