Compacte muzikale subwoofer?

Pagina: 1
Acties:

• Dexter24
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-01 08:35
Beste allen,

Ik speel nu mijn muziek af dmv een Audyssey South of Market dock.Leuk voor even maar hier ben ik echter op uitgekeken en wil weer terug naar stereo. Heb een bescheiden woonkamer (6×4) dus wil 2 kleine frontspeakers laten ondersteunen door een sub. Ik word nog net niet gedomineerd door mijn vriendin dus het moet een kleine sub zijn. Nogmaals: het is puur voor de muziek. Mijn budget ligt om en nabij de 300 euro. Heb zelf uiteraard al rondgekeken en kwam uit op:

- een nieuwe Argon http://www.hifiklubben.nl...ub640_subwoofer_zwart.htm

- een 2e hands Rel quake/Mj Acoustics pro 50/BK gemini

Wat raden jullie me aan? En hebben jullie nog alternatieven?

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-01 19:58

DjVe

Hatsaflats!

Welke frontspeakers dacht je aan?

• jab76
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19-01 10:25
Ik heb onlangs een BK XLS200-MK2 DF besteld. Ik moet hem nog binnenkrijgen. Reviews zijn over het algemeen positief. Misschien het overwegen waard? Wel iets groter dan de Argon.

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:42
Mooi model, zeker met highpass aansluitingen. Ben ook benieuwd naar de reviews maar kan er maar weinig vinden. De prijs is ook laag... kwaliteit?

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Verwijderd

Ik heb de XLS200 gehad, voegde zeker wat toe bij mijn Scanspeak Reference Monitors. Heb 'm verkocht omdat het eigenlijk wel een beetje overkill was op mijn studentenkamer met dunne muurtjes...zit een nette peerless woofer en versterker in.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2013 15:07 ]

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06:44

JT

VETAK y0

Ik raad je aan om te luisteren wat het beste bij jouw smaak past. Vragen welke speakers je moet kopen is hetzelfde als vragen welke auto je moet kopen; het is vooral afhankelijk van vele persoonlijke keuzes.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Dexter24
JT schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 17:18:
Ik raad je aan om te luisteren wat het beste bij jouw smaak past. Vragen welke speakers je moet kopen is hetzelfde als vragen welke auto je moet kopen; het is vooral afhankelijk van vele persoonlijke keuzes.
Ik vraag niet direct welke ik moet kopen, ik opende dit
topic omdat ik benieuwd was of men me nog alternatieven konden
bieden met de eisen die ik stel. Kom namelijk zelf niet verder dan die 3 subs.
Dat luisteren ga ik ook echt wel doen.

• BryceVL
  • Laatst online: 26-10-2025
Heb je al een beeld welke versterker en fronts je er naast gaat plaatsten?

Ik ken de REL's als fijne subs. Wellicht wat ouder, maar tweedehands redelijk te verkrijgen, de Q series.
De Q200 bijvoorbeeld.

Verder, wat is je budget, dat is wellicht ook een goede, want uiteindelijk gaat het ook om een redelijke balans in kwaliteit.

• JT

JT

VETAK y0

Dexter24 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 22:35:
[...]

Ik vraag niet direct welke ik moet kopen, ik opende dit
topic omdat ik benieuwd was of men me nog alternatieven konden
bieden met de eisen die ik stel. Kom namelijk zelf niet verder dan die 3 subs.
Dat luisteren ga ik ook echt wel doen.
Ok. En zelfbouw? Krijg je veel bang for the buck. Op Marktplaats staat nu een Peerless XLS10 met 400gr passieve radiator voor 100e, kan je vast nog iets vanaf krijgen. Beproefd ontwerp.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-01 19:58

DjVe

Hatsaflats!

Over het algemeen zijn in de "goedkopere" klasse de kleinere 8/10 inch subs met gesloten kast het meest muzikaal (uitzonderingen daargelaten). De combinantie tussen een wat kleinere unit en een gesloten kast, zorgt er meestal voor dat de sub lekker vlot is en niet zo snel gaat na-ijlen/dreunen. Ze gaan echter wel wat lager dan de gepoorte modellen. Dat is weer op te vangen met een grotere unit, maar dan ga je veelal ook naar een hogere prijsklasse.

Die BK subs staan wel bekend om hun goede geluid voor een klein prijsje. Ik heb ze echter nog nooit gehoord. Ik heb een paar jaar terug een Sunfire HRS8 gekocht voor €450 en dat is echt een beest van een subwoofer, maar ze worden heel mondjesmaat aangeboden.

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-01 16:03
Misschien kun je ook nadenken over 2 goede vloerstaanders

Met 2 goede fronts heb je voor muziek geen sub nodig. Daarnaast klinkt dit waarschijnlijk meer gebalanceerd

Subwoofers zijn altijd lastig af te regelen, voor films bieden ze zeker meerwaarde, maar voor muziek is het vaak wat behelpen.

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

• Dexter24
BryceVL schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 22:56:
Heb je al een beeld welke versterker en fronts je er naast gaat plaatsten?

Ik ken de REL's als fijne subs. Wellicht wat ouder, maar tweedehands redelijk te verkrijgen, de Q series.
De Q200 bijvoorbeeld.

Verder, wat is je budget, dat is wellicht ook een goede, want uiteindelijk gaat het ook om een redelijke balans in kwaliteit.
Budget is zo rond de 300e. Ben er nog niet uit wat voor speakers
het gaat worden, wel is zeker dat het zeker geen vloerstaanders zullen zijn.
Ben nu meer aan het oriënteren voor een muzikale sub, best lastig te bepalen..

• Dexter24
DjVe schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 09:38:
Over het algemeen zijn in de "goedkopere" klasse de kleinere 8/10 inch subs met gesloten kast het meest muzikaal (uitzonderingen daargelaten). De combinantie tussen een wat kleinere unit en een gesloten kast, zorgt er meestal voor dat de sub lekker vlot is en niet zo snel gaat na-ijlen/dreunen. Ze gaan echter wel wat lager dan de gepoorte modellen. Dat is weer op te vangen met een grotere unit, maar dan ga je veelal ook naar een hogere prijsklasse.

Die BK subs staan wel bekend om hun goede geluid voor een klein prijsje. Ik heb ze echter nog nooit gehoord. Ik heb een paar jaar terug een Sunfire HRS8 gekocht voor €450 en dat is echt een beest van een subwoofer, maar ze worden heel mondjesmaat aangeboden.
DjVe schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 09:38:

Bk gemini, rel quake, Mj acoustics pro 50; het is zo'n beetje
wat in m'n straatje past. Die sunfire had ik ook op m'n lijstje maar die
zijn tweedehands idd moeilijk te vinden..

• swiv98
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-12-2025
JT schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 08:49:
[...]

Ok. En zelfbouw? Krijg je veel bang for the buck. Op Marktplaats staat nu een Peerless XLS10 met 400gr passieve radiator voor 100e, kan je vast nog iets vanaf krijgen. Beproefd ontwerp.
Dat is een mooi setje drivers. Worden niet meer gemaakt. Daarom dus ook niet voor 100 euro meer te koop, als ik de biedingen zie ;)
Heb zelf van SpeakerEnCo een Cinema Sub 6 staan, tegenwoordig gemaakt met ScanSpeak driver/radiator, maar de mijne ook nog met die Peerless. Dat is een ontwerp dat je dus zou kunnen hanteren en waar je gewoon een houtpakket voor kunt kopen.
Qua budget, met Hypex versterker etc, ga je dat echter niet helemaal redden, volgens mij.

Echter wel een hele fijne sub, op die manier :)

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:58
ik ben bezig met een diy subwoofer op basis van de Bass Exciter BX10, BX10P en als versterker de DT150 mkII. Deze set moet zeker voor rond de 300 euro te vinden zijn. De kist krijgt afmetingen van 33*33*33 cm.

Binnen Tweakers zijn er ervaringen met deze sub. Dezelfde drivers zijn ook te vinden in de Quadral 400 DV sub.

• Dexter24
107mb schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 14:46:
ik ben bezig met een diy subwoofer op basis van de Bass Exciter BX10, BX10P en als versterker de DT150 mkII. Deze set moet zeker voor rond de 300 euro te vinden zijn. De kist krijgt afmetingen van 33*33*33 cm.

Binnen Tweakers zijn er ervaringen met deze sub. Dezelfde drivers zijn ook te vinden in de Quadral 400 DV sub.
Thanks, ik neem het mee in m'n overweging!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:58
alle planken zijn gezaagd. nu nog tijd om hem mooi en goed in elkaar te zetten. Bouw- en luisterverslag volgt!

• JT

JT

VETAK y0

swiv98 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 12:03:
[...]

Dat is een mooi setje drivers. Worden niet meer gemaakt. Daarom dus ook niet voor 100 euro meer te koop, als ik de biedingen zie ;)
Heb zelf van SpeakerEnCo een Cinema Sub 6 staan, tegenwoordig gemaakt met ScanSpeak driver/radiator, maar de mijne ook nog met die Peerless. Dat is een ontwerp dat je dus zou kunnen hanteren en waar je gewoon een houtpakket voor kunt kopen.
Qua budget, met Hypex versterker etc, ga je dat echter niet helemaal redden, volgens mij.

Echter wel een hele fijne sub, op die manier :)
Hypex is dan ook niet echt budget ;)

Ecodan warmtepomp

• Benga
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-06-2025
Ook hier zeer goede ervaringen met een BK XLS200 ... prachtige sub met mooie afwerking, wordt amper warm hier. Heeft geen moeite met een bepaald muziekgenre, bij films zet ik de gain 5% harder en dan staat hij zijn mannetje wel! Nadeel is dat je de sub niet op voorhand kan beluisteren, ik heb dan ook de gok gewaagd op basis van de stevige specs, nl. 18kg, de goede peerless driver en de 400w amp.

Beste aankoop tot nu toe voor mij, en ook support antwoordt zeer snel op vragen.

Afbeeldingslocatie: http://img341.imageshack.us/img341/6880/wp000555y.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img838.imageshack.us/img838/7572/wp000556y.jpg
Pagina: 1