Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph9994
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-04 19:03
Had gehoopt dat ik hier geen topic hoefde aan te maken. Maar het is dan toch zover.
Ik zoek een laptop voor school waar ik nog een paar jaartjes mee vooruit kan. Dus toen mij eind juni vertelt werd dat ik een laptop aan moest schaffen ben ik meteen gaan zoeken.
Nu bijna 2 maanden later nog niks gevonden. Ik zoek een laptop met in ieder geval een tussen 13,3 en 15,6 inch scherm met een hoge resolutie en het moet visual studio goed draaien. Ik hoef er niet op te gamen of iets dergelijks. En mijn budget zit zo rond de 1000 euro.

Ik heb toen naar de Y500 van lenovo gaan kijken. Had hem zelfs bijna gekocht ook. Maar de Y500 is meer een gaming georienteerde laptop. En de GPU heb ik niet echt nodig bij waar ik hem voor ga gebruiken. Dus ik zoek eigenlijk iets met de specs van de lenovo Y500 maar dan zonder die GPU. De Asus N56 is trouwens z'n zelfde geval.

Die ben ik toen ook gaan zoeken. Maar weer niks. Toen zijn ultrabooks ook voorbij gekomen. Maar ik heb echt geen idee of die wel goed genoeg zijn voor Visual Studio. Aangezien ik net mijn opleiding ga beginning in september.

Dus ik zit nu een beetje vast met wat voor soort laptop ik nu moet kopen. Kom vaak iets leuks tegen. Maar dan heeft hij weer een 1366x768 schermresolutie ofzo. Of de processor is weer te langzaam. Ben sowieso wel van plan een SSD en geheugen er later nog bij de plaatsen mocht dat nodig zijn.

Hoop dat iemand mij hier bij kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:10
Ultrabooks hebben altijd een ULV processor, dus die zijn minder krachtig. Ik denk dat je toch uitkomt op een Asus N56. Die is niet echt op gaming gebaseerd, maar meer op een krachtige multimedia notebook. Ook kun je nog kijken naar de Sony S15, maar die heeft dan weer mindere hardware, maar is wel heel licht en heeft een beter scherm.

Bij beide kun je dan zelf nog wat meer RAM (als t niet genoeg is) en een SSD erbij zetten.

[ Voor 12% gewijzigd door lucash op 11-08-2013 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy-maes
  • Laatst online: 31-03 10:48

jordy-maes

We Photograph Your Journey

Beide laptops zien zeker goed genoeg voor Visual Studio.
Zelf zou ik voor deze gaan: pricewatch: Asus N56VB-S4054H

Beyond Photographs | Flickr | 500px

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph9994
MM interessant.

En heb ik heel veel baat bij een haswell laptop?
en zijn er ook 13 inch modellen aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
ralph9994 schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 21:54:
MM interessant.

En heb ik heel veel baat bij een haswell laptop?
en zijn er ook 13 inch modellen aan te raden?
bij haswell heb je wel een langere batterij duur. 13 inch is erg klein,maar loop gewoon even een winkel binnen en probeer wat. zelf vind ik 15 inch het minium, mits full hd. reolutie is minstens even belangrijk als grote, dus let daar wel op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Laatst online: 11-09 21:59

Mavamaarten

Omdat het kan!

Dat een laptop gaming-georienteerd is wil gewoon zeggen dat dat ding krachtig is. Dat heeft veel voordelen, ook al gebruik je de grafische kaart niet echt. Het enige nadeel dat deze laptops vaak hebben is dat de batterij niet erg lang mee gaat. Heb je geen batterij nodig waarmee je 4 uur door kan, dan is de Lenovo y500 echt wel wat je zoekt. Oh, btw, van de y500 is er ook al een opvolger, de y510p.

Je zou ook eens naar de MSI GE60-serie kunnen kijken. Ja, het is een gaming laptop, maar het ding heeft gewoon mooie specs en voldoet aan jou eisen. Batterijduur is wel slechts ongeveer 2,5 uur.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RagingPenguin schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 14:22:
[...]

bij haswell heb je wel een langere batterij duur.
Een haswell laptop kan een langere accuduur hebben. Alle haswell laptops in dit segment tot nu toe hebben een minder lange accuduur dan hun ivy bridge voorganger. Ja, minder.

Ik zou met jouw eisen voor deze gaan: http://www.komplett.nl/ko...500gb_gt635m/details.aspx
Het enige alternatief is de inspiron 15R SE. Deze is een stuk goedkoper, maar ook minder. Notebooks die kwalitatief beter zijn dan de N56 beginnen pas rond de €1400.

Zorg er in elk geval voor dat je iets met een 1080p scherm neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3NC0N
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-08 20:02
De Lenovo Y510p is er voor €950, deze heeft een i7 4700MQ, 8GB RAM, nVidia GT755M en een 24GB caching SSD.

Eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TS geeft aan een laptop als de Y500 te willen zonder de grafische kaart. Jij komt aan met.. een laptop welke alleen te overwegen is vanwege de grafische kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3NC0N
Buiten die grafische kaart heeft hij ook andere veelbelovende andere specs. Het lijkt me niet extreem storend dat de GPU 'te snel' is. Een laptop met dit kaliber is lastig te vinden voor een betere prijs.

Eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...behalve dat de Y510p een mindere bouwkwaliteit, slechter toetsenbord, veel slechtere accuduur, slechtere koeling, slechter scherm en hogere prijs heeft dan de N56..

Het is simpelweg totaal onlogisch om de Y510p te overwegen als de GPU niet ergens héél hoog in het eisen lijstje staat. Want de GPU is letterlijk het enige voordeel boven de N56 (behalve het glossy scherm, dan).

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2013 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3NC0N
Ah, sorry, je hebt volkomen gelijk. Ik vergeleek TS laptops met een ander topic. Excuses voor de (domme) verwarring.

Eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph9994
ok.

Het enige wat ik goed moet kunnen draaien is Visual Studio. Is mijn budget dan niet een beetje overkill?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je iets wilt programmeren is een 1080p scherm een must. Dan valt er niet zo veel te kiezen, je hebt de inspiron 15R SE, en asus N56.

De N56 is beter en naar mijn mening het geld waard, de inspiron is maar €550 met i5. Dat is het zo ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph9994
dan neem ik aan dat die Ultrabook CPUs te langzaam zijn?
Zag dat de "opvolger" van de N56, de N550 wel al in amerika te krijgen is. Misschien beter om te wachten?

[ Voor 48% gewijzigd door ralph9994 op 14-08-2013 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet per se. Het verschil tussen een i5 std. voltage en low voltage is te overzien. Een i7 quadcore is wel direct 2x zo snel met compilen. Tijdens de opleiding valt het nut daarvan mee, als je zelf met projecten bezig bent is het wel fijn als een middelgroot project lekker snel compileert.

Een ander probleem is dat het aanbod beroerd is. Eigenlijk is de XPS 13 de enige ultrabook die je kan kiezen. Die is goedkoop ( ~860 met 8GB, 256GB SSD ), maar de accuduur is niet geweldig, en home/end toetsen zou ik bij het programmeren niet willen missen. Althans, dat is mijn ervaring als onlangs afgestudeerde TI-er. Als het maar een 1080p scherm heeft, kom je een heel eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph9994
Heb ook gekeken naar de 14CL16 van BTO. Is dat het de extra kosten waard tegenover de N56?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-08 11:32
Nee, totaal niet. SSD + N56 = win

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zou je dat willen? De 14CL16 is ~€300 duurder dan de N56, als ze dezelfde prijs waren zou ik over het algemeen nog de N56 aanraden. Het toetsenbord, touchpad, speakers en bouwkwaliteit daarvan zijn simpelweg veel beter. Slechtere toetsenborden dan op een clevo barebone zijn over het algemeen niet te vinden.
Pagina: 1