Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omdatvanwege
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 01-10-2023
momenteel win 8 64 bit home op de laptop staan, nu wil ik een clean install uit gaan voeren met de win8 64 bit pro variant, alleen heb ik vernomen van iemand dat de license key tegenwoordig in het moederbord staat, gaat dit problemen geven met het opnieuw installeren van win 8?

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:34

DeTeraarist

#Boots2Asses

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omdatvanwege
is een nieuwe laptop, allerlei dingen voor geinstalleerd, ssd erin geplaatst wil daar graag alles op hebben staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:57
Omdat de TS aangeeft nu de HOME versie te hebben en de PRO versie te willen gebruiken.

@TS: Indien je een legale PRO versie hebt kan je gewoon een upgrade uitvoeren via de installatiedisk/ het configpanel.

Indien je van plan bent een illegale PRO versie te installeren dan kan ik je niet helpen.

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Maak een recovery USB stick aan vannuit je bestaande Windows 8 installatie. Die installeert alleen maar Windows 8.

In principe kan je Windows 8 ook gewoon installeren van een MSDN image, die zal automatisch je moederbord key moeten pakken.

Edit: van Home naar Pro heeft alleen wat met je moederbord key te maken als je een upgrade doet. Als je een schone retail pro installatie doet kan je je moederbord key buiten beschouwing laten.

[ Voor 29% gewijzigd door johnkeates op 11-08-2013 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omdatvanwege
ik heb gewoon een legale versie (msdn) inc license key maar omdat het om een pro variant gaat lijkt het me niet dat de license key die er nu op staat geldig is met de pro variant, had gehoord dat dit niet helemaal goed samen zou gaan en je daar een win oem variant voor nodig zou hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

OOk dit hoort niet in CSA: windows is een OS; geen applicatie. CSA-->WOS

[ Voor 7% gewijzigd door Lustucru op 13-08-2013 12:10 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omdatvanwege
volgens mij staat dit toch echt onder windows client, maar goed maakt ook niet uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Een ding scheelt, voordat je je schijf kan formatteren zal de installer om je key vragen als deze nodig is. Krijg je die vraag niet, dan kan je er bijna wel vanuit gaan dat 't de home versie zal installeren.

Je zou dan nog kunnen kijken om de boel handmatig te installeren via de command prompt en het .wim bestand deployen naar schijf.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1