Upgrade Windows 8

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:21
Mede tweakers,

Ik heb een computer van ongeveer anderhalf jaar oud waar ik destijds een illegale versie van windows opgezet heb. In deze periode moest ik ongeveer om de 180 dagen een file draaien zodat mijn windows "legaal" bleef. Echter na 3x kan ik dit bestand niet meer gebruiken.

Omdat ik dit alles van ideale situatie vind heb ik maar besloten om over te gaan naar een legale versie van windows 8. Echter als ik kijk bij pricewatch of op de site van Windows zelf dan zie ik hele tegenstrijdige prijzen. Kan iemand mij adviseren in welke versie ik het kan kopen?

Als ik op de site van windows kijk kost het 119 euro, maar bij pricewatch zie ik bedragen van de 60 tot 120 euro.

Alle adviezen worden gewaardeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluepenguin
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Het verschil tussen de OEM versies en de Retail versies is dat je een OEM versie in principe alleen kunt aanschaffen bij nieuwe hardware. De Retail versie is de los te kopen versie.
Oftewel je hebt de Retail versie nodig naar alle waarschijnlijkheid.

Als je meer informatie zoekt over de verschillen tussen 8 en 8 Pro dan kun je bij Microsoft terecht:
http://windows.microsoft...._WOL_Hero_ShopHP_FPP_Null
Daar staat ook meer informatie over hoe je een Windows XP / Vista / 7 licentie kunt upgraden >> daarvoor is de upgrade versie van Win8 te koop.

Succes!

[ Voor 40% gewijzigd door Bluepenguin op 11-08-2013 18:16 ]

denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Wat bedoel je precies met bij het aanschaffen van nieuwe hardware? Ik kan dan toch net zo goed de PC formateren en dan de OEM versie installeren, maar waarschijnlijk begrijp ik je verkeerd.

Enige retail versie die ik kan vinden is van de windows site voor 119 euro, als ik jou verhaal begrijp zou dat de enige mogelijkheid zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelscott
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-08 22:05
Ik zou gewoon de oem-versie kopen en dan vanaf de cd windows opnieuw installeren, werkt gegarandeerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
@bos97,

Ik zou deze kunnen bestellen, installeren van de CD, evt eerst c:/ even formatteren om weer een volledig fris werkende windows versie er op te hebben?

Microsoft Windows 8 NL OEM 32/64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluepenguin
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
In principe is de OEM versie (o.a.) gemaakt voor computerzaken die voor jou een computer op maat in elkaar zetten en gelijk het OS er voor je bij leveren. OEM is niets anders dan de benaming voor een computerproducent. Kan natuurlijk HP of Acer zijn die kant-en-klare systemen leveren, maar de OEM versie kan ook door winkels (en webshops) geleverd worden bij een nieuwe computer.
Als ik me niet vergis, is dat de reden dat bijv. Alternate niet de OEM versie los verkoopt, die kun je alleen krijgen als je een complete computer bestelt en door hen in elkaar laat zetten.

Maar wat bos97 al zegt, er wordt lang niet altijd even strikt met die regel om gegaan. Een OEM versie installeren kan dus prima werken, aan de andere kant zal ik het je in ieder geval niet garanderen dat iedere winkel dat levert aan je + dat je e.e.a. goed werkend krijgt (al is dat grotendeels driver gerelateerd).

[ Voor 0% gewijzigd door Bluepenguin op 11-08-2013 18:43 . Reden: typo ]

denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:35

CAP-Team

XBL: CAPTeam

De OEM versie kan maar op één pc geïnstalleerd worden, de rerail versie mag je meenemen naar een eventueel nieuwe pc.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:26
Bij Windows 8 is er helemaal geen retail versie meer. De normale gebruiker hoeft enkel te kiezen tussen Core of Pro en daarvan de OEM of Upgrade versie. En OEM hoeft ook niet icm hardware gekocht te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Koop wel een OEM met bijgeleverde KEY, want er zijn OEM versies zonder key omdat deze in de BIOS zit ingebakken. Laatst een Recovery DVD gemaakt op een HP Systeem, deze installeren op een zelfgebouwde en geen key. En niks nada noppes met installeren want had geen key :-(

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelscott
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-08 22:05
Wim-Bart schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 20:38:
Koop wel een OEM met bijgeleverde KEY, want er zijn OEM versies zonder key omdat deze in de BIOS zit ingebakken. Laatst een Recovery DVD gemaakt op een HP Systeem, deze installeren op een zelfgebouwde en geen key. En niks nada noppes met installeren want had geen key :-(
Lijkt me ook niet zo vreemd, dat je die windows key op een ander systeem zou kunnen zetten is volgens mij sowieso geen sprake van!
Edit: Bedoel je met HP Home Premium of Hewlett-packard?

[ Voor 5% gewijzigd door michaelscott op 11-08-2013 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:23
Mocht je nog studeren dan zijn er ook mogelijkheden zoals surfspot, dacht ik.

gewaarwordingshorizon

Pagina: 1