Toon posts:

extreme budgetloze build.

Pagina: 1
Acties:
  • 629 views

Verwijderd

Topicstarter
hallo medetweakers.

ik ben nu een paar jaar bezig met het bouwen van systemen en heb momenteel mijn huidige systeem te koop staan hier op tweakers.

V&A aangeboden: gloednieuwe game pc

het is niet zozeer dat ik nieuwe hardware nodig heb, absoluut niet zelfs, maar ik wil gewoon graag een nieuwe bouwen.
dit topic is puur voor eventuele feedback.
aangezien mijn budget onbeperkt is wil ik graag een nieuwe build gaan doen. maar dan ook all out.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 4770K Boxed€ 294,90€ 294,90
1Gigabyte G1.Sniper 5€ 383,10€ 383,10
2MSI N780-3GD5€ 569,-€ 1.138,-
1Seagate Desktop HDD.15 (OEM), 4TB€ 150,50€ 150,50
1Corsair Obsidian 900D€ 289,50€ 289,50
1Corsair Dominator Platinum CMD16GX3M2A1866C9€ 178,-€ 178,-
1Corsair AX860i€ 177,70€ 177,70
1Samsung 840 series Pro 256GB€ 198,99€ 198,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.810,69

kleur thema word groen en zwart.

moet dan alleen nog waterkoeling onderdelen hebben voor de cpu en 2x GTX780
hierbij heb ik zeker hulp nodig van iemand die ervaren is met waterkoeling, als diegene mij zou willen contacteren.

wil wel gewoon 1 loop doen maar met 2 rads.
groene vloeistof.
dan kan het een hele mooie build worden, als er op of aanmerkingen zijn over onderdelen of iets zeg het dan.

alvast bedankt

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2013 18:35 ]

• Bluepenguin
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Goeiemiddag Piet, leuk dat je het forum gevonden hebt. Nou is het de gewoonte om op GoT niet een linkje naar een winkelmandje bij een webshop neer te zetten, maar een wenslijst aan te maken in de PW en die hier neer te zetten.
Dat scheelt ons tijd en moeite + het houdt forumtopics overzichtelijk als je in de build iets veranderd.

Voor het maken van een wenslijst doe je het volgende: je zoekt de producten op in de Pricewatch, opent de productpagina er van, rechtsbovenaan staat een checkbox met "willen", tik die aan en maak er een nieuwe wenslijst voor aan. Doe dat voor alle onderdelen en je kunt de complete lijst vinden op je profielpagina onder "Wenslijsten", klik de lijst van keuze open, klik op "genereer rml", kopieëer alle tekst en plaats deze in de topicstart in plaat van de link naar Azerty.

Ander klein dingetje dat niet storend is, maar in principe wel gewenst: haal jouw tekst even door een spellingscontrole heen of lees m na voor het posten.
Niet erg, maar bijv.
Verwijderd schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 17:50:
angezien mijn budget inbeperkt is wil ik graag een nieuwe build gaan doen. maar dan ook all out.
Dat maakt het voor mij niet duidelijker om te lezen, in principe kun je hier zowel een uiterst goedkope build mee bedoelen als een zeer dure. Zodra je de link naar het winkelmandje van Azerty opent, dan is het wel duidelijk, maar toch :)
als diegene wij zou willen contacteren. heel graag.

wil wel gewoon 1 loop doen maar met 2 rads.
groen vloeistof. dan kan het een hele mooie build worden. als er op of aanmerkingen zijn over onderdelen of iets zeg het dan.
Daarvoor post je het hier toch ;)

Tot slot: lees nog eens het DAA beleid topic door voor tips en aanwijzingen om jouw TopicStart te verbeteren.

[ Voor 70% gewijzigd door Bluepenguin op 11-08-2013 18:11 ]

denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)

Verwijderd

Topicstarter
geupdate

• thorgal21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01-04 08:43

thorgal21

Forum Noob

Misschien een dubbele Titan voor het effect? :D

• Bluepenguin
  • Niet online
thorgal21 schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 18:36:
Misschien een dubbele Titan voor het effect? :D
Dat zou een helemaal waanzinnige build opleveren! :P

Overigens pietjehh23, je kunt de Corsair Obsidian niet gebruiken in combinatie met het Gigabyte moederbord. Het mobo is XL-ATX, je hebt dus een XL-ATX kast nodig.

En ik neem aan dat je je bewust bent dat je nu geheugen hebt gekozen dat sneller loopt dan wat Intel voor de processor op geeft?

[ Voor 10% gewijzigd door Bluepenguin op 11-08-2013 18:51 ]

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-01 06:01
Ik snap niet hoe je bijna 3000 euro over de balk hebt gesmeten, en uiteindelijk nog steeds met een niet heel bijzonder snelle computer kunt eindigen. Dat is echt héél zonde. Dure pc's ontwaarden altijd extreem snel, dus als je dan toch 3000+ euro gaat uitgeven neem dan in ieder geval iets wat echt véél krachtiger is dan oplossingen van rond de halve prijs. En dat is deze maar nouwelijks.

Goed. Ten eerste : Budgetloos? Waarom niet gewoon in de pricewatch "sorteren op prijs", dan de duurste nemen in elke categorie en klaar is kees. Maar dat doe je niet, dus blijkbaar heb je wél een budget (Anders zou je niet zo kieskeurig bij een goedkoop quadcoretje blijven hangen).

All out voor mij is bijvoorbeeld een 8-core Xeon zoals deze : E5-2687W

Dat geeft je meteen een enorme berg meer cpu performance. Lijkt mij een goed begin, toch?

• thescorpi0n
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22-04 13:10
Je weet dat je je geld hiermee puur weg gooit omdat je waarschijnlijk 80% niet zal gebruiken he? Dan is het goed.

• Bluepenguin
  • Niet online
Aansluitend bij wat majic en thescorpi0n zeggen, je zou ook simpelweg jouw huidige computer kunnen nemen (en weer uit de V&A terugtrekken) en die uit kunnen rusten met een nieuw mobo + proc en een andere behuizing die geschikt is voor waterkoeling.

Verwijderd

Topicstarter
van het geheugen wist ik idd niet. had niet verwacht dat dit zo beperkt zou zijn.

ik wil gewoon een top off the line game systeem maar niet het duurste van alles.

Verwijderd

Topicstarter
oke, dan zet ik het budget op 3200 euro.
en als jullie dan een mooi systeem in elkaar kunnen flanzen, zou dat heel mooi zijn.

enige wat ik zowiezo wil in de built is het groen en zwarte kleur schema

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-01 20:59
Je wordt graag goed bediend? ;)

Met zo'n budget verwacht je toch wel dat iemand beetje nadenkt over de te maken keuzes i.p.v. dat andere even wat in elkaar moeten 'flansen'

[ Voor 69% gewijzigd door keanu_ op 11-08-2013 19:59 ]

• Chris03
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-04 10:22
Begin september komt Ivy Bridge-E naar verwachting uit. Als je dan toch zo dolgraag van je geld afwilt zou ik die kopen. Haswell is nauwelijks sneller dan Ivy Bridge en bij Ivy Bridge-E heb je dan tenminste 6 cores. Dat is toch 50% meer (potentiele) prestatiewinst. Houd er wel rekening mee dat de meeste games hier (nog) weinig gebruik van maken.

Het inruilen van een 3770K voor een 4770K vind ik persoonlijk pure geldverspilling, omdat het verschil niet eens te merken is. Als je lekker wilt klussen koop je de Obsidian en een geweldige watercoolingset (2 pompen, 2 radiators) met 2 titans. Als je de 3770K dan gaat overklokken kun je misschien wel wat merken...

Verwijderd

Topicstarter
kerl, 3000 is njeeks

• Bluepenguin
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 19:00:
oke, dan zet ik het budget op 3200 euro.
en als jullie dan een mooi systeem in elkaar kunnen flanzen, zou dat heel mooi zijn.

enige wat ik zowiezo wil in de built is het groen en zwarte kleur schema
Totdat je duidelijk maakt wat je precies wilt, oftewel wees duidelijk over wat voor keuzes je wilt maken en wat voor gebruik je in gedachten hebt, ben ik hier weg. En dat geldt voor meer mensen denk ik zo, als jíj onduidelijk bent, dan valt er niet te adviseren of te discussiëren.

En wat ook al gezegd is: het is hier geen winkel waar je binnen kunt lopen en kunt zeggen "hier is €3000,- en daar wil ik het beste systeem voor". Maak een voorstel m.b.v. een wenslijst en geef aan wat de redenering is geweest achter de gekozen onderdelen.

• mirp
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 31-07-2022
Dude, ik weet niet hoe serieus ik je moet nemen. Met je huidige systeem is niks mis mee. Overklokken die hap en je bent klaar. Pas over enkele jaren kun je pas beginnen met het denken over een ander systeem.

Het lijstje dat je nu hebt is natuurlijk goed. Wat wil je ook met die prijzen. Misschien kun je kijken naar een testbench van dimastech. Bij highflow verkopen ze deze. Misschien kun je daar ook je vraag posten in de forums.

• Robbedem
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-03-2025
Misschien kan je je geld beter bijhouden en wachten op de Oculus Rift virual reality bril, eventueel in combinatie met de Omni? Dan heb je een heel andere spelervaring in plaats van een paar FPS meer. ;)

Oculus Rift kan je nu al een prototype kopen voor 300 US dollar, consumentenversie heeft nog geen datum.
Omni kan je kopen voor 500 US dollar, de verwachte leveringsdatum is maart 2014.

[ Voor 26% gewijzigd door Robbedem op 11-08-2013 21:06 ]

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:14

Bolletje

Moderator Harde Waren
Ik kan hier niet anders uit opmaken dan dat dit topic puur gemaakt is voor het trollen.

Op slot.

Bedankt voor de meldingen en jammer voor de mensen die wel serieus inzet tonen en mee proberen te helpen.

[ Voor 19% gewijzigd door Bolletje op 11-08-2013 21:11 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.