Allround desktop advies - €700

Pagina: 1
Acties:

• Ethernal Five
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Beste tweakers,

Ik heb dit systeem samen gesteld d.m.v de best buy guide van juli, en zelf nog wat aanpassingen gemaakt.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4430 Boxed€ 159,90€ 159,90
1ASRock B85M Pro4€ 65,70€ 65,70
1MSI GeForce GTX 760 2GB Twin Frozr Gaming€ 234,99€ 234,99
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 53,85€ 53,85
1Corsair Carbide 200R€ 48,90€ 48,90
1XFX Pro 550W€ 52,70€ 52,70
1Samsung 840 series 120GB€ 82,84€ 82,84
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 698,88

Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Ik speel meestal singeplayer games zoals skyrim, minecraft, enz. Ik wil deze spellen dan ook spelen op mijn 1080p beeldscherm. Deze spellen wil ik dan ook graag met 60>fps spelen.
Verder doe ik nog wat met photoshop en wil ik ook soepel kunnen internetten.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo rond de €700, tien euro meer of minder maakt niet uit.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Ik heb een al een geheugen setje van 8GB 1600mhz.
Ik heb ook al een beeldscherm: pricewatch: LG 24EA53VQ-P Zwart

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil wel het liefst een SSD, in mijn laptop heb ik ook die 840 en ben er zeer tevreden over.
Ik heb voor de processor gekozen omdat hij best snel en zuinig is, en het is een nieuwe generatie.
De videokaart heb ik gekozen omdat ik wel graag snel mijn games wil laten draaien, en de MSI omdat deze stiller is dan de andere merken.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik heb eigenlijk geen voorkeuren, maar ik wil wel het liefst een intel processor.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
De geluidsproductie maakt niet echt heel veel uit, als het maar niet lijkt dat er een vliegtuig opstijgt in me kamer. Ik vind energie productie wel belangrijk, maar met een game systeem kom je daar toch niet erg omheen.

Wat vinden jullie van deze setup? Nog aanpassingen nodig?

[ Voor 4% gewijzigd door Ethernal Five op 11-08-2013 17:22 ]

Verwijderd

Ziet er prima uit , beter ga je niet vinden voor dit bedrag.

Eventueel nog een Dvd brander als je die nodig hebt.

• Robbedem
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-03-2025
Vergeet bij een eventuele DVD-brander dan wel geen SATA Kabel. Er worden er bij dit moederbord (dat ik zelf ook heb :) ) maar twee geleverd. Gebruik de meegeleverde kabeltjes voor de SSD en de HDD. De rode bijgekochte is voor de DVD-brander.

• DrIezie
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07-04 12:59
Ziet er mooi uit, eventueel kan je ook eens kijken naar de Samsung 840 EVO, is iets duurder, maar schrijft veel sneller: pricewatch: Samsung 840 EVO 120GB

Assumption is the mother of all F'-ups

• Ethernal Five
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 20:29:
Ziet er prima uit , beter ga je niet vinden voor dit bedrag.

Eventueel nog een Dvd brander als je die nodig hebt.
Een Dvd brander heb ik nog wel in mijn oude computer zitten.
En sata kabels heb ik ook nog genoeg van rond slingeren :P
DrIezie schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 21:46:
Ziet er mooi uit, eventueel kan je ook eens kijken naar de Samsung 840 EVO, is iets duurder, maar schrijft veel sneller: pricewatch: Samsung 840 EVO 120GB
Die ziet er wel beter uit dan de normale 840 ja. Ik vind het dan wel weer vreemd dat de EVO veel sneller is dan een normale 840, terwijl de prijs ongeveer hetzelfde is.

[ Voor 42% gewijzigd door Ethernal Five op 12-08-2013 09:05 ]

• NetAmp
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-04 11:46

NetAmp

"for indoor use only"

Zoiets zie ik ook wel zitten :*)
Eigenlijk zo'n beetje gelijke eisen/wensen, daarom heb ik (nog?) geen apart topic geopend.

Uitdaging: echter in een kleinere (Midi tower) behuizing zou ik het systeem graag willen bouwen.

Is dat mogelijk, met de "monsterlijk grote" grafische kaarten (nouja... koelers) tegenwoordig? :?

De reden is dat ik de PC in een kastje onder een bureau zou willen plaatsen. Daarom heb ik de volgende afmetingen in gedachten:
hoogte:420mm - 560mm
breedte:252mm
diepte:425mm

Er zit een deurtje in het kastje. Hoeft dus geen 'mooie' PC-behuizing te zijn. (hoewel het deurtje ook eruit zou kunnen om iets meer ruimte te creëren).
Ik heb 2 behuizingen op 't oog:
1Gigabyte GZ-P5 Plus€ 25,14€ 25,14
1Spire Diablo€ 25,11€ 25,11

Natuurlijk heb ik zelf onderzoek gedaan naar de diverse afmetingen. Maar ik vind het lastig om in te schatten hoeveel ruimte er in de praktijk is. Heb al jaren zelf geen PC meer gebouwd |:( (al die tijd 'overleefd' laptops... maar wil nu toch weer een èchte PC)

Daarom deze vraag aan systeembouwers met meer (en recente) ervaring.

Een pré zou zijn als het system (CPU) overweg kan met Hyper-V virtualisatie. Omdat ik weleens wat zou willen gaan doen met Windows Phone 8 development (i.v.m. de emulator).

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-02 22:33
Misschien toch beter een eigen topic starten ;)

Beide cases die je noemt zijn al niet breed genoeg om een Gelid Tranquillo 2 in te stoppen (als voorbeeld genomen omdat dit een van de meeste gekozen mid end CPU koelers is)
+ vrij cheapo, wat niet echt gegarandeerd staat voor kwaliteit, inbouwmogelijkheden, USB 3, geluidsisolatie...
Afmetingen van Cases + onderdelen kan je makkelijk in de pricewatch vinden (opgelet bij cases zijn het buiten afmetingen, kan belangrijk zijn als het nipt wordt)

Bij high-end + klein denk ik eerder aan iets als een http://tweakers.net/product/311985/bitfenix-prodigy/

[ Voor 15% gewijzigd door Inrage op 12-08-2013 16:49 ]

• NetAmp
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-04 11:46

NetAmp

"for indoor use only"

Mooi spul! (en zelfs in vrolijke kleurtjes) :9~

Maar dan zou ik een (Mini-)ITX systeem moeten bouwen.
En ik ga er voor 't gemak even vanuit dat die onderdelen duurder zijn :/

Misschien moet ik gewoon niet moeilijk doen en een "normale" behuizing neerzetten.
Het leek me vooral handig de PC in het kastje te zetten, zodat-ie (een beetje meer) buiten bereik van onze kinderen staat ;)

• mirp
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 31-07-2022
Mini itx hoeft niet zoveel duurder te zijn.

pricewatch: ASRock B85M-ITX
Pagina: 1