Ik heb in de huiskamer een htpc staan waarop ik windows media center draai.
Nu wil ik in de slaapkamer ook 1080 films gaan streamen vanaf de opslaglocatie op de htpc van de woonkamer en zoek hiervoor een mini pc.
Ik ben begonnen met het kijken naar een android stick, naar de android box en vervolgens kom je allerlei mini pc's tegen waardoor ik door de bomen het bos niet meer zie.
Mijn wensen zijn vrij beperkt, passende bij het budget (200-300)
Streamen van 1080 content over het netwerk.
Draaien op windows 7 met Windows media center
Gamen etc is niet nodig.
Mini behuizing
hdmi
nu ben ik oa. ondestaande pc's tegengekomen, maar kan niet beoordelen of dit under- of overkill is
Wellicht hebben jullie ideeën over goede alternatieven, welke ook mogen bestaan uit zelfbouw.
Een welke goed zou voldoen qua budget:
MSI wind box DC100
En een alternatief welke eigenlijk al boven budget gaat maar wel de behuizing heeft waar mijn voorkeur naar uit gaat:
Intel NUC
Gigabite
Groet Huub
Nu wil ik in de slaapkamer ook 1080 films gaan streamen vanaf de opslaglocatie op de htpc van de woonkamer en zoek hiervoor een mini pc.
Ik ben begonnen met het kijken naar een android stick, naar de android box en vervolgens kom je allerlei mini pc's tegen waardoor ik door de bomen het bos niet meer zie.
Mijn wensen zijn vrij beperkt, passende bij het budget (200-300)
Streamen van 1080 content over het netwerk.
Draaien op windows 7 met Windows media center
Gamen etc is niet nodig.
Mini behuizing
hdmi
nu ben ik oa. ondestaande pc's tegengekomen, maar kan niet beoordelen of dit under- of overkill is
Wellicht hebben jullie ideeën over goede alternatieven, welke ook mogen bestaan uit zelfbouw.
Een welke goed zou voldoen qua budget:
MSI wind box DC100
En een alternatief welke eigenlijk al boven budget gaat maar wel de behuizing heeft waar mijn voorkeur naar uit gaat:
Intel NUC
Gigabite
Groet Huub