FPS problemen battlefield, mogelijk kapotte grafische kaart?

Pagina: 1
Acties:

• Zinloos1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:02
Sinds ik thuis ben gekomen van vakantie lijkt er een probleem te zijn met Battlefield.
De fps die ik eerst had lijk ik niet meer te krijgen.
Vroeger had ik overal wel 60 FPS, maar dit lijkt nu niet meer mogelijk.
Als ik bijvoorbeeld in een tank rij op Operation Firestorm, en dan voor mij schiet op de highway, dropt mijn fps naar 43 (!). Dit lijkt mij gewoon niet in orde.

Mijn setup is als volgt:

MSI R7950 Twin Frozr Boost Edition, (draait op de 13.8 Beta drivers)
MSI z77a-G45 moederbord
i5 3570K 3.2Ghz, niet overclocked
8GB Ram geheugen
Windows 8 64-bit

Ik run de game op ultra en een resolutie van 1920x1080.

Ik heb na de vakantie nog wel een virus gehad, welke een bitcoin miner bevatte.
Ik heb gister een clean Windows 8 installatie gedaan en Battlefield opnieuw geïnstalleerd om dit probleem op te lossen. Dit is helaas niet gelukt.
Ook heb ik de nieuwste AMD drivers en Intel INF utility geïnstalleerd.

Zou mijn grafische kaart kapot zijn gegaan door dit virus, of is dit normale fps voor mij?
Ik was er heilig van overtuigd dat ik altijd 60 fps had, en zeker geen fps drops naar 43 FPS op vehicle maps. Het lijkt sowieso het meest voor te komen in vehicles.
Een vriend van mij heeft praktisch dezelfde setup (Zelfde kaart en processor), en die heeft geen problemen.
Ik heb al een beetje lopen spelen met de settings, maar dit lijkt niet te werken.
Wat ook vreemd is, is het feit dat BF op dat moment mijn kaart niet eens voluit gebruikt. Als ik AA uitzet wordt de kaart voor 73% gebruikt, maar toch loopt hij bij zo'n tank schot terug naar 43 FPS.

Dus ik hoor graag van jullie waardoor dit is ontstaan en wat ik er mogelijk aan zou kunnen doen?

P.S Hier is het voorbeeld met de tank, ik zal vandaag nog proberen betere kwaliteit te uploaden:

http://tinypic.com/r/14961lg/5

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02 10:05

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Welke virusscanner heb je?
Met welke settings heb je precies battlefield gespeeld toen dit occurde?3

[ Voor 80% gewijzigd door Frozen op 11-08-2013 17:56 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:08

thijsco19

KTM 990 SMT

Je hoeft de hele TS niet te quoten.

Kan voortaan wellicht ook via een DM? ;)

[ Voor 44% gewijzigd door Bolletje op 12-08-2013 14:43 ]

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• Zinloos1
Stef602 schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 17:54:
[...]

Welke virusscanner heb je?
Met welke settings heb je precies battlefield gespeeld toen dit occurde?3
Op dat moment had ik avast, maar die heb ik nu niet geïnstalleerd staan.
Nog steeds blijft het probleem aanwezig.
Ik heb met deze kaart altijd ultra gespeeld.
Dus geen aanpassingen maar gewoon standaard ultra settings.

[ Voor 7% gewijzigd door Zinloos1 op 11-08-2013 19:07 ]

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Zinloos1 schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 19:05:
[...]

Op dat moment had ik avast, maar die heb ik nu niet geïnstalleerd staan.
Nog steeds blijft het probleem aanwezig.
Ik heb met deze kaart altijd ultra gespeeld.
Dus geen aanpassingen maar gewoon standaard ultra settings.
Dus nu heb je geen virusscanner? Als je geen virusscanner hebt raad ik je aan zo snel mogelijk microsoft secuirity essentials te downloaden.
Op ultra is het niet zo vreemd dat je dan 47 haalt. Vind ik best mooi eigenlijk :)

[ Voor 7% gewijzigd door Frozen op 11-08-2013 19:53 ]

• Zinloos1
Stef602 schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 19:53:
[...]

Dus nu heb je geen virusscanner? Als je geen virusscanner hebt raad ik je aan zo snel mogelijk microsoft secuirity essentials te downloaden.
Op ultra is het niet zo vreemd dat je dan 47 haalt. Vind ik best mooi eigenlijk :)
Ik gebruik de ingebouwde windows defender, ik hoorde dat dit vergelijkbaar is met microsoft security essentials op windows 8?
Op zich is het niet heel slecht, maar ik heb dit niet eerder gehad. En dezelfde kaart, maar niet de boost edition heeft geen problemen. Het leek mij ook dat een kaart van 250 euro dit spel wel op ultra minimaal 60fps hoort te draaien.

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

http://nl.hardware.info/r...imes-review-battlefield-3 zelf een reviewtje zoeken is toch niet zo moeilijk?

En over die win 8 defender, klopt ja... Win 8 heeft ingebouwde virusscanner.

[ Voor 34% gewijzigd door Frozen op 11-08-2013 20:55 ]

• Zinloos1
Ik heb battlefield 3 al sinds launch en deze kaart al ruim twee maanden.... Dus een review opzoeken lijkt me niet al te nuttig.. Maar ik heb mij er bij neergelegd en speel nu met iets lagere settings.

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-02 22:34
Stef602 schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 20:54:
http://nl.hardware.info/r...imes-review-battlefield-3 zelf een reviewtje zoeken is toch niet zo moeilijk?

En over die win 8 defender, klopt ja... Win 8 heeft ingebouwde virusscanner.
Reviews zeggen totaal niets over zo'n probleem. Tenzij je het systeem identiek opbouwt en alle software identiek krijgt zou je misschien wat informatie kunnen ontlenen uit zo'n review.

Simpel weg zeggen: je hoort 120 fps te halen op Medium is echt nutteloos. Er zijn opties in Battlefield welke makkelijk zo'n 40 FPS kunnen schelen.

Zoek het maar niet in de virusscanner. Windows Defender op W8 is dezelfde engine als Security Essentials. Een 2e virusscanner draaien is eigenlijk overbodig tenzij je bang bent dat Microsoft Defender niet alles kan detecteren.

TS: Ga eens spelen met AA post en shadows. Dat doet nogal veel met je FPS. Battlefield wilt nog wel eens settings op Ultra zetten na een reinstall of veranderingen met je drivers.

[ Voor 8% gewijzigd door Remz op 11-08-2013 22:38 ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:17

D4NG3R

kiwi

:)

Als ik er wat reviews bij pak is je FPS niet vreemd voor BF3 ultra. Toevallig MSAA of Ambient Oclussion flink hoog staan?
Zinloos1 schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 20:04:
Het leek mij ook dat een kaart van 250 euro dit spel wel op ultra minimaal 60fps hoort te draaien.
Vind jij ;) .

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Zinloos1
Zoals ik al eerder aangaf gaat het er niet of ik dit spel wel of niet op deze fps en settings zou kunnen spelen.
Ik heb dit gewoon twee maanden lang op deze manier gespeeld.
Aan reviews heb ik niet veel, aangezien ik uit ervaring wel beter weet.
Ik begrijp dat dit het voor jullie natuurlijk niet duidelijker maakt, maar toch bedankt.
Ik zal mijn MSAA en Ambient Oclussion wel even controleren binnenkort en naar beneden aanpassen.
Misschien dat dit helpt.

[ Voor 45% gewijzigd door Zinloos1 op 11-08-2013 22:58 ]

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Remz schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 22:37:
[...]

Reviews zeggen totaal niets over zo'n probleem. Tenzij je het systeem identiek opbouwt en alle software identiek krijgt zou je misschien wat informatie kunnen ontlenen uit zo'n review.

Simpel weg zeggen: je hoort 120 fps te halen op Medium is echt nutteloos. Er zijn opties in Battlefield welke makkelijk zo'n 40 FPS kunnen schelen.

Zoek het maar niet in de virusscanner. Windows Defender op W8 is dezelfde engine als Security Essentials. Een 2e virusscanner draaien is eigenlijk overbodig tenzij je bang bent dat Microsoft Defender niet alles kan detecteren.

TS: Ga eens spelen met AA post en shadows. Dat doet nogal veel met je FPS. Battlefield wilt nog wel eens settings op Ultra zetten na een reinstall of veranderingen met je drivers.
hij zegt dat hij gewoon bf op ultra heeft staan, niet costum dus, gewoon ultra. Daarmee is ook getest in die review. 47 halen bij een kanonschot is dus zo slecht nog niet.

Virusscanner vroeg ik omdat het leek alsof hij geen virusscanner op zn pc had.

Pagina: 1