Matte plexiglas licht doorlatend

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:06
Ik wil binnenkort zelf een hoogglans witte TV meubel maken, vergelijkbaar aan de design meubels van nu.
Ik wil in het midden 3 van die klepjes onder elkaar hebben waar je apparatuur in kan plaatsen.
Echter, wil ik die klepjes IR doorlatend maken.
Hierbij wou ik die klepjes van matte wit plexiglas maken.

Maar in hoe verre is dat IR doorlaatbaar te maken.
Heb nu al niet hoogglans zwarte meubel maar moet voor alle apparatuur zoals HTPC het niet versterker alle klepjes open zetten, dat staat gewoon lelijk. Als alternatief dacht ik er aan om een IR oogje voor in de voorkant van de kast en die repeaten naar elk klepje of iets dergelijks.

Heeft iemand tips hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Venom-
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:57
Ik heb zelf ook een totaal dichte kast zodat ik al die 'zooi' niet zie en maak zelf gebruik van dit: http://www.marmitek.com/n...e-uit-het-zicht-staan.php

Werkt vlekkenloos :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Je hebt inderdaad repeaters, werkt prima. "Mat" plexi kan, (zoeken naar opaal, melkwit, frosted, elk met zijn eigen looks) maar zal ongetwijfeld ten koste gaan van het bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Dank jullie voor de respons.
Dit zijn van die dingen bij een mooie huis kamer setup die de parten gaan spelen.
Dan kan ik dus gewoon beter een repeater gebruiken in mijn huidige tv meubel.
(Die is strak, minimalistisch en hoogglans zwart, maar lijkt me een leuk project om een TV meubel zelf te maken 'from scratch' die ook lucht ventilatie moet hebben omdat mijn HTPC daar uiteindelijk ook in moet.

Ik denk dat ik dan rekening ga houden met een repeater, is vrij onzichtbaar weg te werken met wat klussen, en blijf je gewoon een goed bereik houden.
Niks is irritanter dan een slecht bereik met een afstandsbediening.
(Heb namelijk een alles in 1 met touch screen, waar zelfs m'n vriendin aan gewend is, dus het enige wat dan ontbreekt is dat de kastjes niet dicht kunnen blijven.)

Ik zal me er even in verdiepen. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:39
_ferry_ schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 09:07:
Je hebt inderdaad repeaters, werkt prima. "Mat" plexi kan, (zoeken naar opaal, melkwit, frosted, elk met zijn eigen looks) maar zal ongetwijfeld ten koste gaan van het bereik.
Andere optie is CEC. De HTPC kan je van een adapter voorzien. De vraag is alleen of er nog andere hardware aanwezig is, en of die ook CEC ondersteunen. Kan je gewoon de remote van je TV gebruiken

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Ik heb het volgende in de TV meubel wat bedient moet worden via die ene 'all-in-one' die ik heb:

- HTPC
- Ziggo HD recorder
- Versterker (die alle audio op zich neemt)
- Xbox 360
- Apple TV

Niet van toepassing:

- PS3 (Heeft eigen AB met bluetooth, no issue)
- TV (hangt een halve meter boven de TV meubel aan de muur, no issue)

Hier is CEC dus niet echt van toepassing.
Voor de HTPC had het gekund, maar het vervelendste is de versterker, HTPC kan eventueel ook via smartphone bediend worden (XBMC).
Het irritante is juist de versterker, die moet ten alle tijde bedient kunnen worden, zelfs met TV kijken, en dat vakje moet dus altijd open staan. En dat breekt het zicht van zo'n TV meubel juist echt af.
Maar het totaal plaatje laten werken met de all-in-one is dus werken met een repeater met pak'm'beet 6 extra IR LEDs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

kroegtijger schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 11:13:
[...]

Andere optie is CEC. De HTPC kan je van een adapter voorzien. De vraag is alleen of er nog andere hardware aanwezig is, en of die ook CEC ondersteunen. Kan je gewoon de remote van je TV gebruiken
Cool, daar was ik niet bekend mee, maar dat wil ik volgens mij ook op m'n XBMC PC :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:55

M2M

medicijnman

Ik weet niet of dat bij alle apparatuur van de TS mogelijk is, maar ik bedien eigenlijk alles (versterker, android stick en tv) met mijn telefoon.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
CRXDelSol schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 11:28:
Ik heb het volgende in de TV meubel wat bedient moet worden via die ene 'all-in-one' die ik heb:

- HTPC
- Ziggo HD recorder
- Versterker (die alle audio op zich neemt)
- Xbox 360
- Apple TV

Niet van toepassing:

- PS3 (Heeft eigen AB met bluetooth, no issue)
- TV (hangt een halve meter boven de TV meubel aan de muur, no issue)

Hier is CEC dus niet echt van toepassing.
Voor de HTPC had het gekund, maar het vervelendste is de versterker, HTPC kan eventueel ook via smartphone bediend worden (XBMC).
Het irritante is juist de versterker, die moet ten alle tijde bedient kunnen worden, zelfs met TV kijken, en dat vakje moet dus altijd open staan. En dat breekt het zicht van zo'n TV meubel juist echt af.
Maar het totaal plaatje laten werken met de all-in-one is dus werken met een repeater met pak'm'beet 6 extra IR LEDs.
In dit geval is CEC dan inderdaad niet praktisch omdat er toch nog te veel hardware het niet ondersteund in deze setup. o.a. AppleTV (maar welk nut heeft die nog naast een HTPC?) de game-console en de Ziggo-box doet dat volgens mij niet, maar je zou eventueel de ziggo-box kunnen vervangen met een CI+-kaartje.
Voor dit doeleinde zou je inderdaad met een repeater prima aan de slag moeten kunnen.
_ferry_ schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 11:30:
[...]

Cool, daar was ik niet bekend mee, maar dat wil ik volgens mij ook op m'n XBMC PC :P
:Y Werkt ideaal, en de plugin van XBMC maakt het super-eenvoudig in gebruik.
CEC begint steeds meer zn intreden te doen, en laten we hopen dat vanaf nu alle hardware-leveranciers dit gaan ondersteunen. Het zou het aanzienlijk eenvoudiger maken voor de consument :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
M2M schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 11:32:
Ik weet niet of dat bij alle apparatuur van de TS mogelijk is, maar ik bedien eigenlijk alles (versterker, android stick en tv) met mijn telefoon.
Ik kan de TV wel met een app bedienen, en de XBMC box ook, de rest niet. Uiteindelijk kan ik alles wel bedienen (heb HTC One met IR blaster) maar dan zit je weer met het basis probleem, de IR signalen.
kroegtijger schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 12:00:
[...]

In dit geval is CEC dan inderdaad niet praktisch omdat er toch nog te veel hardware het niet ondersteund in deze setup. o.a. AppleTV (maar welk nut heeft die nog naast een HTPC?) de game-console en de Ziggo-box doet dat volgens mij niet, maar je zou eventueel de ziggo-box kunnen vervangen met een CI+-kaartje.
Voor dit doeleinde zou je inderdaad met een repeater prima aan de slag moeten kunnen.
Een CI+ kaart heb ik nog liggen, had ik eerst in mijn TV.
Maar kon goedkoop een nieuwe ontvanger krijgen met twin tuner voor opnemen en tv kijken tegelijk.
Wat ik ook wel goed gebruik.
Dus de CI+ module heeft voor mij eigelijk niet echt nut.
(Mede het timeshiften enzo vind ik erg prettig)

En je hebt gelijk m.b.t. de Apple TV.
Die is al volkomen vervangen door XBMC, die moet nog weg, maar om maar gewoon de apparatuur op te noemen.
Het probleem blijft dan nog hangen bij de HTPC en de versteker. Wil beide namelijk via hetzelfde IR apparaat bedienen.
Of het nou mijn telefoon is, of de all-in-one afstandsbediening die mijn vriendin ook (EINDELIJK) snapt.
Dus ik heb niet echt mogelijk heden.

Apps kunnen niet, mijn Ziggo ontvanger heeft daar geen app voor oid, zelfde geld voor mijn versterker.
CEC wordt alleen ondersteund door mijn TV en HTPC, nog steeds geen versterker.

En daarnaast, met een repeater is de boel wat meer voorbereid voor als er straks nog een keer een apparaat bij komt met IR signalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
CRXDelSol schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 12:43:
[...]

Ik kan de TV wel met een app bedienen, en de XBMC box ook, de rest niet. Uiteindelijk kan ik alles wel bedienen (heb HTC One met IR blaster) maar dan zit je weer met het basis probleem, de IR signalen.

[...]

Een CI+ kaart heb ik nog liggen, had ik eerst in mijn TV.
Maar kon goedkoop een nieuwe ontvanger krijgen met twin tuner voor opnemen en tv kijken tegelijk.
Wat ik ook wel goed gebruik.
Dus de CI+ module heeft voor mij eigelijk niet echt nut.
(Mede het timeshiften enzo vind ik erg prettig)

En je hebt gelijk m.b.t. de Apple TV.
Die is al volkomen vervangen door XBMC, die moet nog weg, maar om maar gewoon de apparatuur op te noemen.
Het probleem blijft dan nog hangen bij de HTPC en de versteker. Wil beide namelijk via hetzelfde IR apparaat bedienen.
Of het nou mijn telefoon is, of de all-in-one afstandsbediening die mijn vriendin ook (EINDELIJK) snapt.
Dus ik heb niet echt mogelijk heden.

Apps kunnen niet, mijn Ziggo ontvanger heeft daar geen app voor oid, zelfde geld voor mijn versterker.
CEC wordt alleen ondersteund door mijn TV en HTPC, nog steeds geen versterker.

En daarnaast, met een repeater is de boel wat meer voorbereid voor als er straks nog een keer een apparaat bij komt met IR signalen.
In een CEC-opstelling ga je dan (normaal gesproken) ervan uit dat je receiver het centrale device is, waar je input en output devices aan koppelt. Je HTPC, decoder, etc zijn input-devices en je TV, beamer etc zijn output-devices, maar allemaal te bedienen via de remote van je receiver. Alternatief is dat je de TV als centrale device neemt (die is immers altijd in het zicht) maar geeft wat nadelen. Zo doet de TV over het algemeen geen DTS-throughput en zul je dus óf moeten gaan downmixen naar 2.0 óf via spdif DTS naar je receiver brengen. Alle2 is niet ideaal.
In jouw geval is daarmee CEC dus niet in die zin direct even praktisch, omdat je receiver niet in het zicht staat. Dan is iR dus inderdaad de aangewezen oplossing. Dan kan je óf ervoor kiezen om voor elk device apart via iR door te verbinden, maar je zou natuurlijk dat ook alleen toe kunnen passen op de devices die het niet ondersteunen, en je receiver. De devices die wel CEC ondersteunen kun je dan via je receiver bedienen (immers, je hebt de iR-receiver van je receiver beschikbaar buiten de kast gemaakt). Zo hou je dus toch alle mogelijkheden voor de toekomst open.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Ik weet niet exact hoe CEC werkt, ik meende dat dit IR achtig iets was dat via de HDMI mee liftte?
Om mijn huidige situatie te schetsen:

Alle apparaten zijn via HDMI aangesloten op de TV. (4 stuks)
De TV gooit de audio signalen (inderdaad) via SPDIF terug naar de receiver. (Met passtrough)
In deze situatie is de TV dus de centrale device.
Maar ik heb dan ook niet echt een nieuwe uitgebreide receiver.
Het is een reveiver zonder HDMI, maar wel met SPDIF in, (bij mijn vorige TV was dit via COAX, toen had ik nog geen SPDIF out op de TV)

Dus wat zijn dan de mogelijkheden?
Want het is geen hele recente receiver, dus de versterker is toch onmogelijk te bedienen met CEC e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
CRXDelSol schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 13:47:
Ik weet niet exact hoe CEC werkt, ik meende dat dit IR achtig iets was dat via de HDMI mee liftte?
Heel kort door de bocht komt het daar wel op neer ja.
Om mijn huidige situatie te schetsen:

Alle apparaten zijn via HDMI aangesloten op de TV. (4 stuks)
De TV gooit de audio signalen (inderdaad) via SPDIF terug naar de receiver. (Met passtrough)
In deze situatie is de TV dus de centrale device.
Maar ik heb dan ook niet echt een nieuwe uitgebreide receiver.
Het is een reveiver zonder HDMI, maar wel met SPDIF in, (bij mijn vorige TV was dit via COAX, toen had ik nog geen SPDIF out op de TV)

Dus wat zijn dan de mogelijkheden?
Want het is geen hele recente receiver, dus de versterker is toch onmogelijk te bedienen met CEC e.d.?
Als de receiver geen HDMI-inputs en outputs heeft houdt het op inderdaad en is dit de logische manier van aansluiten. De TV kan je ook centraal gebruiken; de devices waar CEC functioneert kun je dus via de remote van je TV gebruiken zonder repeater. De devices waar dat niet het geval is zul je van een repeater moeten voorzien. Je zou dan met bijvoorbeeld een Logitech Harmony weer met 1 remote dan alles kunnen besturen (CEC-enabled devices via de TV en CEC-interface, en andere devices via IR-repeater)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
kroegtijger schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 14:45:
[...]

Als de receiver geen HDMI-inputs en outputs heeft houdt het op inderdaad en is dit de logische manier van aansluiten. De TV kan je ook centraal gebruiken; de devices waar CEC functioneert kun je dus via de remote van je TV gebruiken zonder repeater. De devices waar dat niet het geval is zul je van een repeater moeten voorzien. Je zou dan met bijvoorbeeld een Logitech Harmony weer met 1 remote dan alles kunnen besturen (CEC-enabled devices via de TV en CEC-interface, en andere devices via IR-repeater)
Dan ga ik dus voor een repeater met 6 aansluitingen.
Makkelijkste oplossing die slechts 1 enkele aanschaf vereist.
Ik heb al een 'Logitech Harmony' soort van afstandsbediening, maar dan van Philips.
Waar ik dus al mijn apparaten al op heb staan.
Die gebruik ik nu ook, slechts 1 AB voor alles.
Pagina: 1