Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Client ziet WHS 2011 server niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op een systeem heb ik WHS 2011 64 bit geïnstalleerd. Na de installatie wil ik de client pc's (win7 home premium 32bit) configureren.

Op de client pc ga ik naar http://server/connect. om zo de benodigde software van de server te halen. Bij de eerste poging verschijnt het groene scherm waar je kunt kiezen tussen windows of mac software. Ik kies voor win-software en vervolgens verschijnt er na ongeveer een minuut een runtime-fout, zodra dit gebeurd loopt de server ook vast. Bij elke volgende poging verschijnt het groene scherm niet meer maar verschijnt direct de runtime-fout.

Van de server heb ik handmatig het computerconnect programma gehaald en deze geopend op de client pc. Er wordt vervolgens gevraagd om het IP-adres of servernaam in te voeren maar geen van beiden worden gevonden en daar blijft het dan bij.

Via 'mstsc' krijg ik via een client systeem wel toegang tot de server.

Inmiddels heb ik WSH2011 3 keer geïnstalleerd, een keer op een andere HDD, en een keer zonder alle updates uit te voeren, allemaal met hetzelfde resultaat.

Iemand enig idee waar het fout gaat?

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Als je de server al zo vaak opnieuw hebt geïnstalleerd zou ik toch ook eens naar andere dingen gaan zoeken. Heb je een andere client waar je het eens mee kunt proberen?

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels heb ik 3 clients geprobeerd, 1x Win7 HP, 1x Win7 Ultimate en een keer WinXP prof. Wel heb ik na elke server installatie de eerste poging met dezelfde client geprobeerd. De eerste keer verschijnt wel het groene scherm maar vervolgens krijg ik een runtime-fout en loopt de server vast.

Kan ik op de server niet achterhalen wat er fout gaat? Deze melding verschijnt op de client:

Runtime-fout
Beschrijving: Er is een toepassingsfout opgetreden op de server. Door de huidige aangepaste foutinstellingen voor deze toepassing kunnen de details van de toepassingsfout niet extern worden weergegeven (om beveiligingsredenen). De details kunnen echter wel worden weergegeven op browsers die op de lokale server worden uitgevoerd.

Details: Als u de details van dit specifieke foutbericht zichtbaar wilt maken op externe systemen, maakt u een label <customErrors> in een configuratiebestand web.config dat zich in de hoofdmap van de huidige webtoepassing bevindt. Het kenmerk mode van dit label <customErrors> moet vervolgens worden ingesteld op Off.

<!-- Web.Config-configuratiebestand -->

<configuration>
<system.web>
<customErrors mode="Off"/>
</system.web>
</configuration>

Opmerkingen: De huidige foutenpagina die u ziet, kan door een aangepaste foutenpagina worden vervangen door het kenmerk defaultRedirect van het configuratielabel <customErrors> van de toepassing zodanig aan te passen dat dit verwijst naar een URL van een aangepaste foutenpagina.

<!-- Web.Config-configuratiebestand -->

<configuration>
<system.web>
<customErrors mode="RemoteOnly" defaultRedirect="mycustompage.htm"/>
</system.web>
</configuration>

Ik merk nu trouwens ook dat wanneer ik contact zoek en de server staat uit ik geen runtime-fout krijg maar een melding: "deze pagina kan niet worden weergegeven"

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2013 21:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Op de site van windows staan de volgende client eisen vermeld:

• De computer bevindt zich op hetzelfde IP-subnet als de server met Windows Home Server 2011.
• Op de computer moet .NET Framework 4 zijn geïnstalleerd. Is dit niet aanwezig, dan wordt .NET Framework 4 via de Connector-software op de computer geïnstalleerd. Zie Install the Connector software
• De computer voldoet aan de volgende minimale systeemvereisten:
◦ 1,4 GHz of snellere processor
◦ 1 GB RAM of meer
◦ 1 GB beschikbare ruimte op de harde schijf (een deel van deze schijfruimte wordt vrijgegeven na de installatie)
• De opstartpartitie, dat wil zeggen de schijfpartitie waarop het Windows-besturingssysteem is geïnstalleerd, is geformatteerd met het NTFS-bestandssysteem.
• De computer is niet verbonden met meer dan één Windows Home Server 2011-server of tegelijkertijd verbonden met zowel een Windows-basisserver als een Windows Home Server 2011-server.
• De naam van de computer bevat niet meer dan vijftien tekens.
• De naam van de computer bevat geen onderstrepingsteken (_).

Aan al deze voorwaarden heb ik voldaan. De client draait op Win7 Home Premium wat volgens de site van windows zou moeten werken. Home Premium heeft geen mogelijkheden voor remote desktop. Kan het zijn dat ik op de client ergens moet in stellen dat externe toegang acceptabel is? Ik kan alleen hulp op afstand vinden wat ik kan inschakelen.

Moet ik sommige services (computerbeheer) handmatig aan zetten?

Verwijderd

Topicstarter
Omdat dit systeem nogal wat stroom verbruikt heb ik de moederbord en processor vervangen. De bestaande harddisk heb ik gebruikt maar heb alles wel weer opnieuw geïnstalleerd. En ja hoor, ineens kan ik op de client alles installeren :?