Algemene informatie
Congratulations.
The October labor lottery is complete. Your name was pulled.
For immediate placement, report to the The Ministry of Admission at Grestin Border Checkpoint.
An apartment will be provided for you and your family in East Grestin. Expect a Class-8 dwelling.
Glory to Arstotzka.
The communist state of Arstotzka has just ended a 6-year war with neighboring Kolechia and reclaimed its rightful half of the border town, Grestin. Your job as immigration inspector is to control the flow of people entering the Arstotzkan side of Grestin from Kolechia. Among the throngs of immigrants and visitors looking for work are hidden smugglers, spies, and terrorists. Using only the documents provided by travelers and the Ministry of Admission's primitive inspect, search, and fingerprint systems you must decide who can enter Arstotzka and who will be turned away or arrested.
Trailer
Screenshots

Korte review
Je bent een grensbewaker wie als enigste persoon bepaalt wie er het land in komt en wie niet. Het spel bestaat uit een complete maand waarin er elke dag steeds meer zaken bijkomen waar je op moet letten. Zo zijn er paspoorten, identiteitskaarten, werkvergunningen, bewijzen van vaccinatie, stempels en nog veel meer. Aangezien je werkdag kort is, zul je snel moeten handelen. Hierbij komen ook morele keuzes aan bod, mensen zullen jou vragen of je iemand die later komt kunt doorlaten; doe je dat dan? Wat voor persoon wil je zijn? Iemand die zijn werk goed doet of iemand die aan zijn medemens denkt?
Ook heb je een familie, bestaande uit je schoonmoeder, moeder zoon en dochter. Deze familie woont in een appartement waarvan jij de huur moet betalen, plus het eten en de verwarming.
Door deze combinatie van factoren komt er een game naar voren die mij een beleving heeft gegeven die geen enkel spel mij ooit heeft kunnen geven. De laatste 2 uur van deze game zijn fantastisch (en) intens en aangezien de game 20 eindes kent ben je er ook wel een uurtje of 16 zoet mee, wil je alles gezien hebben. Na een bepaald einde wordt ook de Endless mode unlocked. De naam spreekt voor zich; in deze mode is er geen tijdslimiet en kun je blijven spelen.
Developers
Dit is een indie-game gemaakt door Lucas Pope.
Release
De beta versie, bestaande uit 8 levels, is gratis te downloaden via http://dukope.com.
De volledige versie is te verkrijgen voor €8.99 ($9.99) via http://papersplea.se.
Ik hoop dat ik jullie een beetje warm heb gemaakt om dit spel te kopen! Daarom zou ik aan willen raden om de beta te spelen en vervolgens te bepalen of je de volledige versie wilt kopen. Ik heb het in ieder geval gedaan!