Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandertju
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-07-2019
Afbeeldingslocatie: http://oyster.ignimgs.com/mediawiki/apis.ign.com/papers-please/thumb/3/35/Game_logo.png/468px-Game_logo.png

Algemene informatie

Congratulations.
The October labor lottery is complete. Your name was pulled.
For immediate placement, report to the The Ministry of Admission at Grestin Border Checkpoint.
An apartment will be provided for you and your family in East Grestin. Expect a Class-8 dwelling.

Glory to Arstotzka.

The communist state of Arstotzka has just ended a 6-year war with neighboring Kolechia and reclaimed its rightful half of the border town, Grestin. Your job as immigration inspector is to control the flow of people entering the Arstotzkan side of Grestin from Kolechia. Among the throngs of immigrants and visitors looking for work are hidden smugglers, spies, and terrorists. Using only the documents provided by travelers and the Ministry of Admission's primitive inspect, search, and fingerprint systems you must decide who can enter Arstotzka and who will be turned away or arrested.

Trailer

Screenshots

Afbeeldingslocatie: http://papersplea.se/img/Shot04-Newspaper.png

Afbeeldingslocatie: http://papersplea.se/img/Shot05-Brothel.png

Afbeeldingslocatie: http://papersplea.se/img/Shot06-Criminal.png

Afbeeldingslocatie: http://papersplea.se/img/Shot11-Jorji.png

Korte review

Je bent een grensbewaker wie als enigste persoon bepaalt wie er het land in komt en wie niet. Het spel bestaat uit een complete maand waarin er elke dag steeds meer zaken bijkomen waar je op moet letten. Zo zijn er paspoorten, identiteitskaarten, werkvergunningen, bewijzen van vaccinatie, stempels en nog veel meer. Aangezien je werkdag kort is, zul je snel moeten handelen. Hierbij komen ook morele keuzes aan bod, mensen zullen jou vragen of je iemand die later komt kunt doorlaten; doe je dat dan? Wat voor persoon wil je zijn? Iemand die zijn werk goed doet of iemand die aan zijn medemens denkt?

Ook heb je een familie, bestaande uit je schoonmoeder, moeder zoon en dochter. Deze familie woont in een appartement waarvan jij de huur moet betalen, plus het eten en de verwarming.

Door deze combinatie van factoren komt er een game naar voren die mij een beleving heeft gegeven die geen enkel spel mij ooit heeft kunnen geven. De laatste 2 uur van deze game zijn fantastisch (en) intens en aangezien de game 20 eindes kent ben je er ook wel een uurtje of 16 zoet mee, wil je alles gezien hebben. Na een bepaald einde wordt ook de Endless mode unlocked. De naam spreekt voor zich; in deze mode is er geen tijdslimiet en kun je blijven spelen.

Developers

Dit is een indie-game gemaakt door Lucas Pope.

Release

De beta versie, bestaande uit 8 levels, is gratis te downloaden via http://dukope.com.
De volledige versie is te verkrijgen voor €8.99 ($9.99) via http://papersplea.se.

Ik hoop dat ik jullie een beetje warm heb gemaakt om dit spel te kopen! Daarom zou ik aan willen raden om de beta te spelen en vervolgens te bepalen of je de volledige versie wilt kopen. Ik heb het in ieder geval gedaan! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Storm
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-09 18:08
Hulde voor de topic start! Ik heb destijds een beta of alpha, weet niet meer goed, gespeeld en het is zeker een leuk spel. Vooral de morele keuzes die je krijgt zijn goed uitgewerkt hier in het spel.

Alleen jammer vond ik dat destijds de interface niet heel erg lekker werkte, maar dat is volgens mij gewoon wennen aan het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

De interface is denk ik opzettelijk niet optimaal. Je bureau is te klein om de steeds groter wordende stapels papier op kwijt te kunnen en simpele hotkeys moeten worden gekocht met het geld dat je eigenlijk nodig hebt je familie te kunnen voeden en huisvesten.

Er zitten ook een paar leuke easter eggs in, zo kwam Wikipedia: Anita Sarkeesian langs bij de grenscontrole.
spoiler:
en ik zag niet dat ze volgens haar paspoort een man was en kreeg een boete

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe controleer ik iemand zijn naam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Storm
  • Laatst online: 23-09 18:08
Dat de interface omslachtig is snap ik wel, want dat is de charme van het spel, maar toen ik het speelde waren simpele dingen zoals aangeven dat iemand een wapen draagt tijdens een scan heel erg zoeken. De gebrek in ruimte vond ik helemaal niet erg.

Zo te lezen hebben ze dus hotkeys die je kan kopen geïntroduceerd? Leuke toevoeging moet ik zeggen. Dus ja, die dingen geven een goede haat liefde relatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandertju
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-07-2019
Verwijderd schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 21:07:
Hoe bedoel je precies? Is de hardware in je kamertje al geïnstalleerd (het uitroepteken rechtsonderin)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:37

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Geweldig dit :D verrassend verslavend. De indie games van tegenwoordig weten echt wel nog interessante dingen te brengen :)

Meteen gekocht na de beta eens te proberen!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-10 09:40
Net zitten spelen, erg leuk! Zeer verslavend!

Ben erg blij dat sinds KS enzo er veel meer indiegames bijkomen. Dit is zoals goede DOS games konden zijn, top! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-09 21:47
Grappig spel, ik ga er eens wat langer voor zitten. Ik was nu bij dag 3 maar maakte iets te veel fouten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPet
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-06 08:35
Dit is idd een fantastisch spel wat mij doet denk aan de oudere dos spellen. Ik mis alleen de CGA graphics nog :+
Verwijderd schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 21:07:
In het begin hoeft dat ook niet. Net als het paspoort nummer. Later in het spel moet je alle gegevens cross-checken.

Als je precies wilt weten wat je moet doen dan pak je de basic rules erbij, die vertellen welke regels op dat moment gelden.

Scott Manley doet het ook goed, met bijpassend accent :D

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha geweldig filmpje.

Laat wel heel goed wat leuke dingetjes zien.
Ben benieuwd of die de game door blijft ontwikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:01

Player1S

Probably out in the dark

Gister de Beta gespeelt (ff geen geld over om hem te kopen ivm andere uitgaven).

Best lastig soms en je krijgt automatisch meer respect voor de douane mensen. Het is niet even snel een paspoort bekijken had al paar keer dat ik niks zag en toen bleek het geslacht verkeerd te zijn.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En er zit nog best wat humor in ook.

Die ouwe mafkees met zijn getekende paspoort d-;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:01

Player1S

Probably out in the dark

Jaaah die was leuk!! En maar blijven proberen he. Zat eerst echt te kijken vond het al een raar paspoort

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thebeast12
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01:02
Het is zeker een leuk spel.
Denk je het onder de knie te hebben krijg je opeens een ticket over weer wat anders.
De story mode heb ik helaas al uitgespeeld. Dan kan je wel verder met het spel maar de story mode is gewoon het leukst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe ik maak nog teveel fouten die story mode noglang niet af.

Telkens familie uitgehongerd.
en de verwaming uit ter bezuiniging is ook nie goe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-09 17:04
Verwijderd schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 06:10:
Haha geweldig filmpje.

Laat wel heel goed wat leuke dingetjes zien.
Ben benieuwd of die de game door blijft ontwikkelen.
Hier op de werkvloer zo hard gelachen :X

Collega's kijken mij aan van WTF?? :?

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Loona35 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 23:29:

Ben erg blij dat sinds KS enzo er veel meer indiegames bijkomen.
Iets off-topic, maar wat betekend KS?

On-topic: Ziet er wel leuk uit, laat ik maar eens de beta proberen vanavond...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rikpro schreef op woensdag 04 september 2013 @ 14:36:
[...]

Iets off-topic, maar wat betekend KS?

On-topic: Ziet er wel leuk uit, laat ik maar eens de beta proberen vanavond...
Kick starter denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:32
Sinds vandaag eindelijk een keer opgestart.

Man o man, wat een verslavende game. Helemaal omdat ik dit werk - een deel ervan - in het echt ook heb mogen doen.

En dan nog maakte ik hier een hoop fouten doordat ik gewoon op de meeste simpele dingen niet oplet (man i.p.v. vrouw - of niet matchende foto)

Wel komisch dat je voor minstens 5 USD direct in de cel beland :P

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:50

nFo

Leuke game, toch lastiger dan je denkt.
Wat moet je met die opa doen laatste plaatje TS ?
Zijn paspoort scannen en dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPet
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-06 08:35
Je kan zien dat het nep is, Jorji arresteren kan nog niet dus je weigert gewoon toegang. [DENIED] :)

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Laatst online: 25-08-2021
Wel vreemd dat het zoveel kost aangezien het tot een maand geleden gratis op zijn website stond. Spelletje is leuk maar ook weer niet zo goed. De sfeer is goed en vermakelijk. De spelmechanics laten veel te wensen over. Had ook niet echt de behoefte het mer dan 1 keer uit te spelen. Er zijn verschillende eindes etc maar daarvoor vond ik het spel net wat te saai.

Hiernaast hoop ik dat het probleem al opgelost is dat als je iedereen toelaat/ofweigert het een easy victory is. Gewoon alles negeren en iedereen weigeren/toelaten (het is alweer even geleden). De positieve effecten wegen tegen de negatieve op en je speelt het fluitend uit lol.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Ik heb deze titel nog niet zo lang, maar het was toch iedereen weigeren = easy win. Weinig boete, 40% is toch raak en je komt er doorheen zonder grote zonden tegen de staat. Maar dat gaat nu niet meer omdat je een reden tot weigeren moet stempelen, blind deny is geen optie meer. Daarnaast loopt de boete nu op, zodat iedereen toelaten je extreem veel geld gaat kosten uiteindelijk.

Ik heb het spel nog niet echt uitgespeeld eigenlijk. Ben iets van 27 dagen "ver" gekomen, maar verlies op dat niveau vaak van de situatie of onbenullige fouten. Maakt het spel wel mooi beklemmend. En ook heerlijk oneerlijk, omdat ik altijd alleen puur de staat heb gesteund.

Eens overnieuw beginnen misschien en dan voor een 0-1 fouten per dag proberen te gaan; maar daar zit het probleem een beetje, soms worden dingen afgekeurd die gewoon niet zichtbaar waren.

Zo is er soms geen gewichtsverschil en is de persoon toch een smokkelaar, klopt de lengte niet, maar was dit niet evident, of zijn op zich wel kloppende beschrijvingen toch niet correct. Specifiek bugje van 1.0.41?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefandepefan
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:57
djunicron schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 22:09:
Eens overnieuw beginnen misschien en dan voor een 0-1 fouten per dag proberen te gaan; maar daar zit het probleem een beetje, soms worden dingen afgekeurd die gewoon niet zichtbaar waren.
Als je een fout maakt, dan krijg je ook vaak de oorzaak te zien. Ik heb wel eens fouten gemaakt waarbij er geen match was met de uitgevende stad/streek of iets soortgelijks. Soms moet je echt een uitgebreide check doen voordat je iemand toelaat of weigert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Stefandepefan schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 15:08:
[...]
Als je een fout maakt, dan krijg je ook vaak de oorzaak te zien. Ik heb wel eens fouten gemaakt waarbij er geen match was met de uitgevende stad/streek of iets soortgelijks. Soms moet je echt een uitgebreide check doen voordat je iemand toelaat of weigert.
Je krijg het altijd te zien op zo'n soort fax, maar soms klopt het gewoon niet. Persoon is 87KG, papiertje zegt 87KG, laat de persoon door, krijg je een fax "invalid weight" - possible smuggler admitted.
Of heb je iemand die 1.65 lijkt 1.70 met kapsel, pass zegt 1.67, ok, zal wel goed zitten, en dan is het toch "invalid height". Ik heb het dus over dingen die je wel degelijk gecontroleerd hebt, maar toch fout zijn. Vooral gewicht en lengte lijken af en toe gewoon onterecht afgekeurd te worden. De steden en landen ken ik ondertussen wel uit m'n hoofd, die heb ik zelden fout (of ik heb gewoon niet gekeken)
Pagina: 1