windows 8 opstartmap

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crineke1323
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-04 13:34
mijn map Opstarten(via taakbehher) is leeg,ook als ik hem via de programmas zoek bestaat de map niet.
Heb wel classic shell geinstalleerd (weet niet of dit er iets mee te maken heeft)
Iemand een idee?
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:51

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En wat is nou je probleem en vraag?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crineke1323
Nou hoe het kan dat ik geen map heb voor opstarten,omdat ik hier wijzigen in wil aanbrengen,
zoals bepaalde programmas die ik niet wil laten opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Alles gaat via het register nu? Zelf al wat gezocht? We verwachten toch wel een beetje inzet hier. Je bent niet de eerste en enige met deze vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crineke1323
Nou ik heb me rot gegoogled en uitgeprobeerd en kom er niet uit,daarom kan ik deze vraag toch op een forum stellen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

crineke1323 schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 16:50:
Nou ik heb me rot gegoogled en uitgeprobeerd en kom er niet uit,daarom kan ik deze vraag toch op een forum stellen of niet?
Deze vragen kun je beter in je topicstart zetten (het antwoord dan :P )

- Wat heb je gegoogled?
- Wat heb je zelf al geprobeerd met bijvoorbeeld zelf kijken in je registry map?
- Heb je microsoft hulp pagina's al bekeken of daar iets bij staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruik het programma Ccleaner (Piriform) en je kunt erg gemakkelijk de programma's die opstarten wijzigen.
Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkCreative
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-10 22:27
Open Task Manager/Taakbeheer (WinKey + x/Rechtermuisknop op taakbalk -> Task Manager) , daar kun je dat allemaal regelen in Windows 8. In Windows 7 kun je met Run... (WinKey + R) msconfig.exe openen en het daar aanpassen.

[ Voor 3% gewijzigd door ThinkCreative op 11-08-2013 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Letterlijk de eerste hit als ik zoek op: windows 8 map opstarten: http://www.windowsinfo.nl...ar-is-de-folder-opstarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:26

TheVMaster

Moderator WOS
ThinkCreative schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 17:21:
Open Task Manager/Taakbeheer (WinKey + x/Rechtermuisknop op taakbalk -> Task Manager) , daar kun je dat allemaal regelen in Windows 8. In Windows 7 kun je met Run... (WinKey + R) msconfig.exe openen en het daar aanpassen.
Zoals ThinkCreative al zegt en ook via Taakbeheer en dan de tab Startup (of Opstarten...daar kun je zien wat er allemaal wordt opgestart tijdens het booten en kun je eventueel zaken uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crineke1323
Ik heb het waarschijnlijk niet goed uitgelegd.
Ik weet wel hoe ik er moet komen zoals iedereen uitlegt maar die map bestaat gewoon niet als je hem zoek via c/user/etc/etc.
Als ik naar opstarten ga zoals jullie uitleggen wat ik ook al begreep is die gewoon leeg.
Dus dat was mijn vraag,hoe kan dit.
Onderhoudscentrum geeft aan dat ik bepaalde apps bij opstarten kan uitschakelen maar vind dus een lege opstarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:29

Eagle Creek

Breathing security

Schenk daar dan wat aandacht aan, want dat scheelt irritatie bij sommige Tweakers.
Onderhoudscentrum geeft aan dat ik bepaalde apps bij opstarten kan uitschakelen maar vind dus een lege opstarten
De map opstarten (er zijn er twee trouwens) is verre van de enige locatie waarvan programma's worden opgestart. Dat er dus -een- lege map op de pc te vinden is, zegt niets over wat er allemaal meestart.

Het onderhoudscentrum heeft inderdaad advies over opstartitems. Dit is echter prima te beheren vanuit zowel Taakbeheer als msconfig, en daarbij hoef je zelf niet in de opstartmap óf het register te gaan rommelen.

Desgewenst kun je ene 3rd party product gebruiken, zoals Mike Lins "Startup Control Panel". (wel installeren en expliciet starten als administrator).

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-09 17:04
crineke1323 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 08:43:
Ik weet wel hoe ik er moet komen zoals iedereen uitlegt maar die map bestaat gewoon niet als je hem zoek via c/user/etc/etc.
Als ik naar opstarten ga zoals jullie uitleggen wat ik ook al begreep is die gewoon leeg.
Dus dat was mijn vraag,hoe kan dit.
Hoe kan dit? Dat kan gewoon. Zolang jij niets in dat mapje stopt (handmatig of via een installatie) blijft deze leeg.

Het opstarten HOEFT NIET allemaal via het "opstarten" mapje te gebeuren.
Het automagisch opstarten van programma's kan ook via msconfig en het register etc etc.
Lees en gij zult vinden in uw eigen topic.

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Het meest eenvoudige om applicaties niet te laten opstarten in Windows 8 is echt 'gewoon' via TaskManager de applicaties in de Startup tab disablen :

Task Manager Windows 8.x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Soms willen ze ook nog wel eens een task schedulen die bij opstarten wordt uitgevoerd. Die komen niet in het venster hierboven naar voren. Maar met gewoon even zoeken naar "task scheduler" in het startmenu/scherm kom je er wel. Maar ik zou toch eerst maar eens naar TheVMaster luisteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Overigens is die map er wel degelijk nog steeds, maar ik zou niet weten waarom je hem zou moeten gebruiken. Thanks Caelorum, die gebruik ik inderdaad af en toe ook als ik een taak willen laten starten bij het inloggen ofzo....

De map staat overigens hier : C:\Users\%USERNAME%\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik heb hier ook Windows 8 en heb de map 'opstarten' gewoon hier staan:
C:\Users[gebruikersnaam]\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup
Hier heb ik zowaar 1 hele entrie in staan: de Intel Turbo Boost Monitor. Maar als ik mij aanmeld, komen daar ook een zooi extra programma's bij, zoals de Bootcamp tray icoon, X-Mouse Button Control, AVG en meer.

Waar die vanuit starten is het register, zijnde HKCU of HKLM \Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run. Kan je allemaal vinden in Taakbeheer. Ook Ccleaner en Autoruns kunnen deze items mooi weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Hero of Time schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 09:48:
Ik heb hier ook Windows 8 en heb de map 'opstarten' gewoon hier staan:
C:\Users[gebruikersnaam]\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup
Hier heb ik zowaar 1 hele entrie in staan: de Intel Turbo Boost Monitor. Maar als ik mij aanmeld, komen daar ook een zooi extra programma's bij, zoals de Bootcamp tray icoon, X-Mouse Button Control, AVG en meer.

Waar die vanuit starten is het register, zijnde HKCU of HKLM \Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run. Kan je allemaal vinden in Taakbeheer. Ook Ccleaner en Autoruns kunnen deze items mooi weergeven.
Tuurlijk starten ze vanuit het register, dit is volgens mij al een aantal Windows versies het geval. Die 'oude' legacy software probeert nog wel eens wat in Startup te gooien, maar ik heb daar eigenlijk nooit wat staan. Maar goed....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

TheVMaster schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 09:58:
[...]

Tuurlijk starten ze vanuit het register, dit is volgens mij al een aantal Windows versies het geval. Die 'oude' legacy software probeert nog wel eens wat in Startup te gooien, maar ik heb daar eigenlijk nooit wat staan. Maar goed....
Was niet als reactie op jou ;) Je postte net terwijl ik aan het schrijven was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crineke1323
Sorry dat ik niet helemaal duidelijk was heb de map nu gevonden maar die is helemaal leeg.
Via de dowload setup CPL zie ik wel de opstart programmas,dus hiervoor in ieder geval bedankt.
Maar hier zie ik geen apps staan terwijl onderhoud aangeeft dat ik via taakbeheer opstarten(die dus leeg is bij mij)
deze opstartapps kan verwijderen.
Dus ik kom er nog niet helmaal uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
PFfff...als je nu gewoon eens even leest. Ik geef notabene aan hoe je via taakbeheer (met een plaatje zelfs) programma's kunt uitschakelen...6 reacties boven die van jou 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door TheVMaster op 12-08-2013 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crineke1323
pfff misschien moeten jullie ook eens goed lezen dan begrijpen we elkaar via taakbeheer opstarten krijg ik een LEGE map dus kan niets uitschakelen.
Via de dowload setup CPL zie ik wel de opstart programmas maar hier staan geen apps in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Taakbeheer heeft *niets* met een map te maken. Ofwel je krijgt een lege lijst te zien in het venster of je kijkt op de verkeerde plek. En wat is een "download setup CPL"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
crineke1323 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 11:20:
pfff misschien moeten jullie ook eens goed lezen dan begrijpen we elkaar via taakbeheer opstarten krijg ik een LEGE map dus kan niets uitschakelen.
Via de dowload setup CPL zie ik wel de opstart programmas maar hier staan geen apps in
Dus jij wilt zeggen dat je (bij een normale installatie van Windows 8 je in die Startup tab van Taakbeheer geen enkele applicatie ziet staan?

Maar dat zou betekenen dat er dus geen applicaties gestart worden. Jij geeft aan dat er wel programma's gestart worden, maar dat je die wilt uitschakelen. Kun je hier voorbeelden van geven?

[ Voor 15% gewijzigd door TheVMaster op 12-08-2013 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crineke1323
Oke ik start taakbeheer ga naar de tab opstarten en deze is leeg.
Ik wil apps bij opstarten uitschakelen,onderhoud geeft aan dat hij 3 apps opstart.
Download setup CPL is een tip van iemand wat hierboven ergens staat.
Maar ik geloof dat we hier niet uit gaan komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
crineke1323 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 12:31:
Oke ik start taakbeheer ga naar de tab opstarten en deze is leeg.
Ik wil apps bij opstarten uitschakelen,onderhoud geeft aan dat hij 3 apps opstart.
Download setup CPL is een tip van iemand wat hierboven ergens staat.
Maar ik geloof dat we hier niet uit gaan komen
Oke....welke applicaties start hij op dan? Ik heb Startup CPL al gevonden overigens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crineke1323
Dat kan ik dus niet zien omdat ik hiervoor taakbeheer /opstarten moet openen en daar staat dus niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-10 11:25

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Het is allemaal erg in het duister tasten zo. Wat zoek je exact?
Welk programma wil je niet laten opstarten of juist wel? Wat heb je geprobeerd om je specifieke probleem op te lossen? Dan kun je specifiek naar het programma/onderdeel zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crineke1323
ik sluit hierbij het onderwerp maar want we komen er niet uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
EDIT alles:

Bij crineke wordt geen enkele applicatie bij taakbeheer > opstarten weergeven.

[ Voor 141% gewijzigd door Luxicon op 12-08-2013 13:59 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
crineke1323 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 13:45:
ik sluit hierbij het onderwerp maar want we komen er niet uit
Je bent ook niet erg scheutig met informatie. Behalve dat er bij taakbeheer blijkbaar geen apps worden weergegeven en in die Startup CPL wel...maar daar kun je (blijkbaar) niet zien welke apps het zijn?

En wat zeggen de Run en RunOnce register keys dan? Deze manier is eerder ook al aangegeven als plek waar die applicaties staan. Als er overigens daar ook geen applicaties staan, dan worden er geen applicaties gestart tijdens het aanloggen...

[ Voor 17% gewijzigd door TheVMaster op 12-08-2013 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crineke1323
de Run en RunOnce register keys doen niets
startt up cpl geeft wel programmas maar geen apps
Wat wil je nnog meer weten dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkDePoema
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-10 13:44
Hann1BaL schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 12:58:
Het is allemaal erg in het duister tasten zo. Wat zoek je exact?
Welk programma wil je niet laten opstarten of juist wel? Wat heb je geprobeerd om je specifieke probleem op te lossen? Dan kun je specifiek naar het programma/onderdeel zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
crineke1323 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 14:18:
de Run en RunOnce register keys doen niets
startt up cpl geeft wel programmas maar geen apps
Wat wil je nnog meer weten dan?
De Run en RunOnce keys 'doen niets'?? Hoe bedoel je? Bestaan die niet ofzo?
Eh....Startup CPL geeft wel programma's maar geen Apps? Wat bedoel je? Programma's = Applicaties en Apps...tja..dat zijn die dingen die je uit een Store download :)

Wat ik mij daarnaast afvraag...hoelang werk je al met computers?

[ Voor 9% gewijzigd door TheVMaster op 12-08-2013 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crineke1323
Alsjeblieft laten we hier mee stoppen ik heb al tig aantal computers geinstalleerd tot volle tevredenheid,
maar ik word hier gewoon niet begrepen,in al die jaren hebik echt alles zelf gedaan zonder problemen,nog nooit ergens een vraag gesteld,en nooit problemen gehad
dus bij deze sluit ik dit voorgoed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je wordt niet begrepen omdat je niet duidelijk bent. Als je nou eens met plaatjes werkt, ipv iets proberen te omschrijven wat je niet lukt, helpt het iig al wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Hero of Time schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 14:40:
Je wordt niet begrepen omdat je niet duidelijk bent. Als je nou eens met plaatjes werkt, ipv iets proberen te omschrijven wat je niet lukt, helpt het iig al wat.
Helemaal mee eens. We willen best helpen, want op zich klinkt dit issue best vreemd. Ik ben ook best wel thuis in Windows Clients (werk er pas mee sinds Windows 1.0)...dus als je misschien een schermafdruk kunt laten zien van de waardes in het register of vanuit die Startup CPL...dan kunnen we vast wel zien waar het fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crineke1323
Oke ga ik van de week doen,lukt nu niet meer,maar hoe voeg ik prt sc aan een bericht toe op dit forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
crineke1323 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 14:58:
Oke ga ik van de week doen,lukt nu niet meer,maar hoe voeg ik prt sc aan een bericht toe op dit forum
Afbeelding opslaan en dan via SkyDrive of Dropbox hier in het topic linken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Of een andere hoster, zoals TinyPic ofzo. Als je Dropbox of Skydrive gebruikt, neem dan wel de publieke link, anders zien we nogal weinig ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

TheVMaster schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 09:58:
[...]

De opstartmap is wat bewerkbaarder voor gebruikers dan het register. Handig voor gebruikers maar als programma zijnde heb je die map niet nodig.

Overigens schijnt Windows ook een volgorde te hanteren in het uitvoeren van de opstartlocaties, waarbij registerlocaties voorrang hebben op de opstartmappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Caelorum schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 11:32:
En wat is een "download setup CPL"?
Eagle Creek schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 08:48:
Desgewenst kun je ene 3rd party product gebruiken, zoals Mike Lins "Startup Control Panel". (wel installeren en expliciet starten als administrator).
:)

Pagina: 1