• TweakerDwayne
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-03-2021
Beste Tweakers,

Gisteren heb ik een 3d led televisie aangeschaft. Een Toshiba 42XL975DG. Ik ben sinds gisteren al bezig om uit te zoeken hoe ik via mijn pc (aangesloten via HDMI) een 3d film kan afspelen. Zowel half Side by Side als half Over Under heb ik geprobeerd. Dit heb ik geprobeerd met VLC media player, DIVX en Bino. Na allerlei tips te hebben opgevolgd en instellingen te hebben gewijzigd, weet ik niet meer waar ik het zoeken moet.

De Toshiba tv heeft passieve 3d technologie, waarbij ik onder de 3d opties SBS en OU kan instellen. Via mijn Playstation 3 heb ik een gehuurde 3d blu-ray film gekeken, en dat werkte prima. Bij het inschakelen van de 3d opties zijn beide beelden ver van elkaar verwijderd. Gisteren zag ik bij de 3d film dat deze dichter bij elkaar horen te liggen om een 3d beeld te produceren. De resolutie van mijn monitor is gelijk aan die van mijn televisie, dus hieraan zou het niet mogen liggen. Voor zover ik weet gebruik ik een hdmi 1.4 kabel.

Weet iemand waar het aan zou kunnen liggen?

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-12 21:18
Zit er niet een knop op je afstandsbediening waarmee je de 3d goed kan krijgen als je gewoon de standaard side by side vanuit je pc aanlevert?

Mechwarrior Online: Flapdrol

• TweakerDwayne
Er zit een 3d knop op. Als je daarop drukt krijg je de opties: 2d > 3d conversie, Top/Bottom en Side by Side. Hij herkent niet dat het 3d input is, waar hij dat bij de Playstation 3 en een officiële blu ray wel doet. Ik krijg de tv dus wel in Side by Side modus, maar met 3d bril op wordt ik helemaal scheel. Zonder bril is te zien dat beide beelden erg ver uit elkaar liggen. Wat mij het idee geeft dat de frames niet goed overlappen.

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-12 21:18
Misschien heb je een overdreven 3d film te pakken. probeer eens wat van youtube, daar staat ook ontzettend veel op.

Mechwarrior Online: Flapdrol

• TweakerDwayne
Bedankt voor de tip. Dat heb ik ook al gedaan helaas. Ik zal even een foto posten ervan.

• TweakerDwayne
Afbeeldingslocatie: http://img546.imageshack.us/img546/3024/4md4.jpg

De ondertiteling (in dit geval in een andere taal) lijkt rechts te beginnen en links te eindigen. De frames lijken ook wijd uit elkaar te staan.

[ Voor 116% gewijzigd door TweakerDwayne op 11-08-2013 13:22 ]

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:31

NSG

Je weet niks!

En als je de film vanaf een usb-stick laat afspelen, werkt het dan wel?

Volgens de specificaties worden de volgende bestanden ondersteund:
Video (USB) : AVCHD, AVCHD Lite, mts, m2ts, H.264, MPEG2PS, mpg, mpeg, MPEG2, MP4, mp4, m4v, AVI, DivX, DivX Plus HD, MKV

• TweakerDwayne
Bedankt. Dat heb ik nog niet geprobeerd. In principe maakt het niet uit welke formaten de tv ondersteunt denk ik? Omdat het gewoon beeld is dat via HDMI binnenkomt bij mijn tv, de computer doet dus al het decoderen lijkt me. Ik wil waarschijnlijk een HTPC in elkaar zetten, daarbij zou het ook via deze manier moeten werken.

• TweakerDwayne
Half UO is gelukt met PowerDVD! Half SBS helaas niet, deze toont nog steeds twee beelden naast elkaar.

Edit: Ook dat lukt dus niet meer.

[ Voor 77% gewijzigd door TweakerDwayne op 11-08-2013 14:38 ]

• TweakerDwayne
Uit de ondertiteling die in mijn afbeeldingen te zien is, blijkt dat rechts en links omgewisseld moeten worden. Dit is geen probleem. Echter, de twee beelden staan nog zover uit elkaar dat ik er nog steeds scheel van ga kijken. Ik denk dat de oplossing te vinden is in het dichter bij elkaar brengen hiervan. Maar hoe weet ik niet.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Wat voor videokaartje heb je eigenlijk in je PC zitten? Ik lees er mogelijk overheen maar zie het zo niet staan.

Testing, one, two ...

• MarVanOs
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-12 02:05
De ondertiteling is logisch. De tv drukt bij sbs de linker en de rechterkant van het beeld in elkaar. Standaard .srt bestanden zijn hiervoor niet geschikt en moeten geconverteerd worden (vandaar dat de letters een beetje raar staan en ook niet gecentreerd zijn maar uitgelijnd zijn aan de linker en rechterkant van het scherm). Op internet staan een aantal conversie programma's.

Onderaan pagina 32 van de handleiding staat iets over het omwisselen van links en rechts. Werkt dat toevallig om het wazige beeld te verhelpen?
http://www.toshiba-om.net...5-424755-Dutch.pdf#page29

[ Voor 6% gewijzigd door MarVanOs op 11-08-2013 18:49 ]

• TweakerDwayne
Ik heb een AMD 6850 in mijn computer zitten. De .srt bestanden zaten bij de videobestanden zelf, dus ik neem aan dat deze zo moeten werken (.idx, .sub, .sup en .srt)?

Via Youtube op mijn PS3 lukt het trouwens om 3d trailers te bekijken. Ik zet de TV dan op SBS.

• TweakerDwayne
Het verwisselen van links en rechts lukt niet met mijn tv. Mijn tv kan de setting niet opslaan. Softwarematig op de pc kan het wel maar dit helpt ook niet.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Leesvoeier: http://forum.cyberlink.com/forum/posts/list/20951.page

Misschien loont het toch om eens wat met verschillende drivers voor je videokaart te stoeien, gebruik bij elke andere driver versie ook even de AMD cleaner om geen resten te laten zitten van het vorige pakket.

Normaal gesproken worden SBS/OU 3D beelden strak tegen elkaar aan weergegeven. In het beeld hierboven zit een vreemde overlap en het beeld heeft ook een rare grootte. Heb je ook al met andere 3D MKV's getest?

Testing, one, two ...

• MarVanOs
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-12 02:05
TweakerDwayne schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 19:15:
Ik heb een AMD 6850 in mijn computer zitten. De .srt bestanden zaten bij de videobestanden zelf, dus ik neem aan dat deze zo moeten werken (.idx, .sub, .sup en .srt)?

Via Youtube op mijn PS3 lukt het trouwens om 3d trailers te bekijken. Ik zet de TV dan op SBS.
Kun je uit meerdere ondertitels kiezen? Wellicht zit er behalve de keuze voor .srt ook een keuze bij voor subvob.

• TweakerDwayne
MarVanOs schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 19:42:
[...]

Kun je uit meerdere ondertitels kiezen? Wellicht zit er behalve de keuze voor .srt ook een keuze bij voor subvob.
Ondertitels zijn nu het probleem (nog) niet. Als ik het beeld goed krijg zal dat een tweede stap zijn, waarvan ik verwacht dat ik dat sneller voor elkaar krijg :)

• TweakerDwayne
hardware-lover schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 19:27:
Leesvoeier: http://forum.cyberlink.com/forum/posts/list/20951.page

Misschien loont het toch om eens wat met verschillende drivers voor je videokaart te stoeien, gebruik bij elke andere driver versie ook even de AMD cleaner om geen resten te laten zitten van het vorige pakket.

Normaal gesproken worden SBS/OU 3D beelden strak tegen elkaar aan weergegeven. In het beeld hierboven zit een vreemde overlap en het beeld heeft ook een rare grootte. Heb je ook al met andere 3D MKV's getest?
Bedankt! Ik download nu de 3d advisor. Gek genoeg herkent mijn TV de 3d input wel als ik PowerDVD gebruik. Maar bij het afspelen is er verder dan alleen zwart beeld.

• TweakerDwayne
De 3d advisor van Cyberlink zegt dat alles in orde is.

• TweakerDwayne
Het probleem is opgelost! Via AMD Vision Control Center heb ik de overscan op 0% gezet. Het nadeel hiervan is dat de taakbalk van Windows uit beeld verdwijnt. Dit ga ik nog proberen op te lossen, maar in ieder geval kan ik nu 3d films kijken.
Pagina: 1