Cloud opslag voor sharen bestanden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022
Na het nodige zoekwerk ben ik er nog steeds niet achter welke dienst de volgende eigenschappen heeft:
  1. Delen van bestanden waarbij als mijn account bijv. 100GB storage heeft en ik 40GB deel met een groep van 10 (incl. mezelf) dat niet bij iedeen die 40GB als 'in gebruik' wordt beschouwd. Ik ben best bereid geld neer te leggen voor een goede dienst, maar kan niet verwachten dat iedereen in mijn omgeving dat ook doet.
  2. App voor Android / iOS / Windows / Mac
  3. De desktop client (Windows / Mac) moet ook de gedeelde map automatisch downloaden.
  4. Fatsoenlijke terms & agreements
Dropbox faalt in 1, maar heeft wel 2, 3 en 4.
Google Drive faalt in 4, maar heeft wel 1, 2, en 3
SkyDrive faalt in 3, maar heeft wel 1, 2 en 4.

Wat ik namelijk wil is makkelijk met verschillende mensen even wat fotos/filmpjes en overige bestanden delen. Voorbeeld: Als je met familie ergens bent en iedereen heeft mooi materiaal geschoten, dat je eenvoudig dit in dezelfde map kan gooien en dat iedereen elkaars foto's heeft. Dat ik dan degene ben die de dienst betaald vind ik geen probleem.

Iemand een idee welke dienst bovenstaande wel ondersteunt? Als ik de prijzen van Dropbox/Google Drive/ SkyDrive bekijk is dat voor 100GB tussen de 50 a 100 dollar. Dat is een prima prijs wat mij betreft.

[ Voor 7% gewijzigd door Ed. op 11-08-2013 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Misschien de dienst MEGA? Van de eigenaar van MEGA upload. Je krijgt standaard 50gig en hij heeft privacy hoog zitten...

Daarnaast zou je ook nog kunnen kijken naar een dienst als Owncloud. Moet je alleen wel zelf een server hebben (of huren) Kan je mee doen wat je wilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed.
Owncloud is wel interessant. Nu heb ik een eigen server in een datacentrum, maar dat is meer een speeldoos. Ik betaal dus liever iets meer en dat een partij a la dropbox dit voor me regelt dan dat ik zelf onderhoud moet plegen.

MEGA kan ik niet goed van bepalen via hun website of ze aan die vier punten voldoen. Ik ga nu SugarSync proberen wat er veelbelovend uitziet. Ik zal hier ofc. de uitkomst laten weten.

Mocht iemand in de tussentijd nog goede tips hebben, graag natuurlijk!

[ Voor 23% gewijzigd door Ed. op 11-08-2013 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed.
Update: SugarSync voldoet aan alle 4 punten hierboven maar:
* Slaat shared folders op in C:\users en dit is niet te wijzigen. Erg onhandig met een C:\ als SSD terwijl je dit soort files op D:\ wilt hebben.
* Vrij onhandige manier weergave van bestanden. Wordt opgedeeld in eigen mappen, shared by others, shared by me. Het maakt natuurlijk niet uit waar die mappen vandaan komen, die zouden allemaal in een root mogen staan (zoals DropBox). Daardoor onoverzichtelijk welke bestanden waar staan.

Ik kan nog steeds geen goede oplossing vinden helaas. Dropbox doet eigenlijk alles goed, alleen _erg_ jammer dat als iemand anders een map met je deelt, je storage space hierdoor kleiner wordt. Zou bij een Pro account niet hoeven imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Probeer gewoon MEGA eens dan. ook al is het niet te zien op de site, het zou alles moeten doen wat je verlangd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-10 20:16
Of copy want daar wordt het aantal mb's/gb's evenredig verdeeld over iedereen die mee deelt.

dus als jij 40gb wil delen met z'n tienen dan moet je die 40 delen door 10. En dat is natuurlijk wel heel prettig.
Via deze ref link https://copy.com?r=ik4h07 krijg je nog eens 5gb extra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnieNFW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10 08:30
Heb je ondertussen wat gevonden?
Ik ben namelijk naar iets soortgelijks op zoek.

Ben lid van een bestuur van een vereniging, die alles op usb sticks ed opslaat. Ik wil alle notulen ed opslaan in de cloud, wil dat graag delen met alle bestuursleden. Maar alleen de penningmeester (financiele stukken) en de secretaris mogen editten (maken/verwijderen). De rest alleen bekijken/downloaden.

Het grotere issue is dat de bestuursleden wat ouder zijn. Prima met excel/word kunnen werken, bestanden op schijf ook wel. Maar dan houdt het op.
Ik merk dat met de enorme verscheidenheid aan pc's/laptops (van win xp/office '97 t/m de laatste versies) verschillende browsers etc etc het gewoon niet eenvoudig is geworden.

Het zou perfect zijn als er en cloud dienst is die de gedeelde documenten met read-access wel bv dmv een sync-tool kan downloaden, maar niet kan uploaden.
En diegene die wel update rechten hebben, deze dat dus wel kunnen.

Ik ben ver gekomen met SKYDRIVE, alleen het downloaden van gedeelde documenten dus niet..... Ben je al verder gekomen in je zoektocht?
Pagina: 1