Opstartproblemen (harde schijf ontbreekt)

Pagina: 1
Acties:

• jvdw89
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-10-2022
Beste Tweakers,

Graag vraag ik jullie om hulp bij het volgende... Mijn vader is gisteren teruggekomen van 3 weken vakantie en gek genoeg start zijn computer niet meer op. Bij de setup geeft hij aan geen harde schijf te kunnen vinden; wel herkent de computer de cd-drive. Een herstel cd levert niks op.

De exacte melding: no hard disk found, system restore cannot be continued.

De computer draait met Windows Vista en is zo'n 3-4 jaar oud.

De foutmelding googlen leverde mij helaas geen duidelijke oplossingen op, dus ik hoop dat jullie mij misschien verder kunnen helpen? Een kleine kanttekening is wel dat zowel mijn vader als ik een lake zijn op gebied van computertechnologie. Hoe is het mogelijk dat zoiets optreedt zonder dat de computer is aan geweest?

Ik zal vast nog de helft aan nodige informatie vergeten, maar dat hoor ik dan vanzelf wel.

Alvast bedankt voor jullie inzet,

Jurriien

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Waarschijnlijk is de harde-schijf dus gewoon overleden. Probeer hem eens in een andere PC of via een USB converter aan te sluiten! Ik denk dat hij gewoon kapot is.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• jvdw89
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-10-2022
Is dat dan mogelijk dat zo'n ding het begeeft op het moment dat de computer uitstaat?

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:37
Het heeft hier gigantisch gebliksemd in die 3 weken. Er is wel meer gesneuveld hier in de omgeving.
(Gelderland)

En ja, elektronica/mechanica kan altijd kapot.

[ Voor 3% gewijzigd door jeroen3 op 11-08-2013 12:03 ]