Ik heb het volgende probleem. Ik wilde gister een schone installatie van mijn iMac doen. Daarom heb ik een bootable USB gemaakt en hem daarmee opgestart. Ik lette toen niet goed op en daardoor ging hij alvast installeren. Ik heb de installatie afgebroken, omdat ik dacht, ik ga zo toch de schijf opnieuw installeren. Dat moet wel kunnen, anders moest ik een half uur wachten. Ik heb de computer opnieuw opgestart, netjes de schijf gewist. Toen heb ik hem weer opnieuw opgestart om de installatie opnieuw te doen, maar na een halve minuut stopte het installatieprogramma en zei dat ik het opnieuw moest proberen. Dat heb ik een keer of 5 gedaan, maar dat werkte helaas niet. Nu zie ik wel disk 3, Mac OSX base system staan. Ik vermoed dat daar de halve installatie nog opstaat waardoor hij niet wil installeren. Ik kan wel in het schijfhulpprogramma namelijk. Iemand enig idee hoe ik die 'schijf' herstel?
Schijf wissen met het schijfhulpprogramma?
Heb je verder geen werkend systeem? Anders moet je even op een andere mac een nieuwe installatie usbstick maken.
Die OSX base zou wel eens de recovery disk kunnen zijn (Die je bereikt door met command-R op te starten).
Bij mij:
/dev/disk0
#: TYPE NAME SIZE IDENTIFIER
0: GUID_partition_scheme *251.0 GB disk0
1: EFI EFI 209.7 MB disk0s1
2: Apple_CoreStorage 250.1 GB disk0s2
3: Apple_Boot Recovery HD 650.0 MB disk0s3
Bij mij:
/dev/disk0
#: TYPE NAME SIZE IDENTIFIER
0: GUID_partition_scheme *251.0 GB disk0
1: EFI EFI 209.7 MB disk0s1
2: Apple_CoreStorage 250.1 GB disk0s2
3: Apple_Boot Recovery HD 650.0 MB disk0s3
[ Voor 66% gewijzigd door |sWORDs| op 11-08-2013 12:03 ]
Te Koop:24 Core Intel Upgradeset
Ik heb de schijf zojuist nog een keer extra gewist met (alles naar 0 zetten), daarna nog een keer geprobeerd met een verse installatie op USB stick vanaf mijn laptop, maar ook daarmee lukt het niet.
Apple - R deed de trick, hij moest behoorlijk via internet proberen te herstellen, maar uiteindelijk is het allemaal gelukt, en toen ik weer installeren. Thanks!
Apple - R deed de trick, hij moest behoorlijk via internet proberen te herstellen, maar uiteindelijk is het allemaal gelukt, en toen ik weer installeren. Thanks!
[ Voor 25% gewijzigd door sjobiscity op 12-08-2013 12:38 ]