Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainalyser1st
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:34
Beste tweakers,

Ik heb sinds gister het nieuwe internetabonnement van caiway geïnstalleerd maar nu heb ik het probleem dat mijn mediaspeler beneden de rest van het netwerk niet meer ziet.

De situatie voorheen was, fritzbox modem in de meterkast waaraan de mediaspeler was verbonden en een router met de overige apparaten, deze stond in brugmodus.

De situatie nu is qua bedrading hetzelfde alleen nu dus met de glasvezelmodem en de router staat nu niet meer in brugmodes maar in 'dhcp en nat' modus.

Kan ik het op deze mannier voor elkaar krijgen om de mediaspeler in hetzelfde netwerk te krijgen? Of moet ik hem daarvoor op de router aansluiten(die vol zit, dus dan zou ik nog een extra router moeten kopen die direct achter de modem staat)

PS: Is het mogelijk die modem op een of andere mannier in te stellen want normaal gesproken kan je zo'n apparaat via een ip adres achtige url benaderen en hem instellen, dit had ik ook met de fritzbox gedaan. Maar het lijkt wel of je die modem helemaal niet kunt instellen ><

Mediaspeler is wdtv live hub maar hij lijkt niet eens internet te hebben, want ik kan ook niet zoeken naar firmware updates :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-07 13:22

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Volgens mij is op het glasvezel modem maar 1 netwerkaansluiting actief. dus waar je je wdtv op hebt aangesloten...???

En glasvezel modem kun je zover ik weet niks aan instellen.

Switch er bij kopen om de wdtv achter de router aan te sluiten?

sommige fritz box modem kun je ook internet vanaf UTP laten pakken, zodat die de router/nat/dhcp wordt, maar die kan wellicht niet de volle snelheid van glasvezel benutten.

En als je DHCP op de frtiz uitzet is dat uiteraard ook een simpele switch...

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainalyser1st
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:34
Ja klopt, kwam er toevallig net achter door de kabel die het in eerste instantie wel deed te wisselen van poort. Blijkt dus dat de andere poorten inderdaad niet werken, lekker vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:19
Als je genexis in router modus (DHCP + NAT) staat dan moet je er een switch achter hangen als je meerdere apparaten wil bedienen, geen router, want dat is je genexis dan al. De verschillende poorten op de genexis zijn voor verschillende diensten, bijv poort 1 Internet, Poort 2 TV en poort 3 Telefonie. Beheer kan gewoon op zo'n genexis als ie in router modus staat (Webmanagement op het IP dat je als gateway krijgt, ws 192.168.x.x). Bij mij werd ie opgeleverd met gebruikers naam admin, geen PW. Werkt dit niet dan moet je even contact opnemen met je ISP voor de gegevens.

Als je Genexis in bridge modus staat dan moet er juist wel een router achter, dan zul je ook al je apparaten op je eigen router moeten aansluiten, kom je dus poorten te kort dan moet je op een van de switch poorten op de router even een switch aansluiten. Ook hier zijn de poorten op de genexis gereserveerd voor verschillende diensten (internet, TV en Telefoon), en dus niet zomaar te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Afaik staan genexisen nagenoeg altijd in bridge. TS moet een router kopen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:19
CyBeR schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 23:44:
Afaik staan genexisen nagenoeg altijd in bridge. TS moet een router kopen.
Zakelijk krijg je altijd de keuze is mijn ervaring, en als consument kun je het vaak gewoon aanvragen als je zelf geen router hebt of je huidige router niet geschikt is al staan ze standaard eigenlijk voor consumenten altijd in bridge.
Pagina: 1