auto verkocht en wegenbelasting teruggave

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-06 07:51
Vandaag 10 augustus heb ik mijn auto verkocht, 6 augustus j.l. was mijn uiterlijke betaaldatum van de wegenbelasting.

Ik heb voor tijdig me wegenbelasting betaalt, echter heb ik i.p.v. van mijn kwartaal termijn (200 euro) maar 35 euro overgemaakt, omdat ik automatisch het bedrag van een andere giro (die onder mijn wegenbelasting giro lag) heb overgemaakt 8)7

In principe heb ik dus 35 euro op tijd betaalt en in theorie zou ik zelfs geld terug moeten krijgen, omdat 35 euro gemiddeld al gauw een halve maand +- zo zijn (en in de nieuwe termijne maar 2 tot 3 dagen heb gereden???), maar hoe zit dit eigenlijk?

Moet ik nu alsnog de resterende wegenbelasting overmaken, zodat het weer wordt teruggestort of gaat dit zo goedkomen?

Iemand ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-05 23:06
belasting telefoon maandagochtend vroeg?

0800 - 0543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-06 07:51
ga ik doen, maar ik niet tot maandag willen wachten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-06 23:32
idd eerst overmaken, daarna volgt restitutie en betaal je uiteindelijk alleen die paar dagen.

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:15

Onbekend

...

Gaat gewoon automatisch.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
NielsTn schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 08:53:
idd eerst overmaken, daarna volgt restitutie en betaal je uiteindelijk alleen die paar dagen.
Dit is ook mijn ervaring. Bij mij wordt/werd het dan ook automatisch afgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
[b][message=40684006,noline]PacinoAllstars schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @
Moet ik nu alsnog de resterende wegenbelasting overmaken, zodat het weer wordt teruggestort of gaat dit zo goedkomen?
Dat lijkt me de eenvoudigste en veiligste optie. Heb je wel het juiste acceptgironummer gebruikt? Zo ja, datzelfde nummer gewoon opnieuw gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:25

Nakebod

Nope.

Ik zou ze eerst even bellen.
Normaal gaat de verrekening geheel automatisch. Alleen omdat je nu een verkeerd bedrag hebt betaald, kan het zijn dat het administratiesysteem dat (automatisch) aanmerkt als onvolledig/niet betaald.
Even contact opnemen en ze kunnen je vast vertellen wat ze het liefst hebben. Ga zeker (nog) niet zelf extra dingen overmaken, want voor je het weet lopen er weer verschillende dingen langs/door elkaar heen, en duurt het alleen maar langer.

Ik kreeg met mijn nieuwe auto, die in dezelfde gewichtsklasse zit, eerst geld terug van de oude periode, en daarna de nieuwe acceptgiro voor de nieuwe periode. Geheel automatisch dat soort processen.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik betaal automatisch, dat is tot nu toe altijd goed gegaan als ik een andere auto koop. Ondanks dat overheid en ICT een wat moeizame combinatie is.
Als je een acceptgiro niet of niet volledig betaald krijg je een naheffingsaanslag.
http://www.belastingdiens...asting/naheffingsaanslag/
Tot maandag zijn ze sowieso niet aanwezig.
Pagina: 1