Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kleine netbook: Budget 400-500 euro

Pagina: 1
Acties:

• DeBers
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-10 16:28
Mijn vriendin is op zoek naar een leuke laptop. Nu ben ik helemaal niet bekend met laptops en dus geen idee wat een beetje waar voor je geld is. Ik heb zelf een desktop. Dus vandaar dat ik het jullie almachtige tweakers wil vragen die zich meer in dat gebied bewegen.

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Ze is eigenlijk gewoon op zoek naar een kleine laptop die je binnenshuis kan gebruiken op de bank om een beetje te internetten, betalingen te doen en tekst te verwerken. Eigenlijk niks grafisch hoogstaands. Eis is wel dat hij dit zeer vloeiend doet. Dus geen gehaper na een aantal tabbladen te veel. Ook HDMI zou mooi zijn, maar ik geloof dat de meeste laptops dat tegenwoordig wel hebben?

Met een kleine laptop bedoel ik ongeveer 11-13 inch.

Wat mag je laptop gaan kosten?
Een budget van 400-500 euro.

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Nee. Hij is puur en alleen voor binnen in huis. Accuduur is wel een pre aangezien een kabel niet lekker werkt. Gewicht en grootte zoals in eerder punt al vermeld is de eis een 11-13 inch netbook/ultrabook

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik heb zelf een i5 in mijn desktop en zodoende ben ik geneigd voor intel te gaan. Ben toch wel erg te spreken over de prestaties daarvan bij simpele handelingen. Overclocken zie ik haar niet snel doen :P

Ik hoop dat jullie een goede tip hebben voor een mooie laptop. Ook is uiterlijk natuurlijk voor haar erg belangrijk, maar ik kan niet van jullie vragen dat je in haar hoofd kruipt om te kijken wat zij mooi vind. Dat weet ik ook niet 8)7. Dus vandaar de specs en dan kijken we wel hoe ze reageert :)

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Bestaan netbooks nog? Als je perse lang op de accu wilt werken, kun je beter geen laptop/netbook maar een ultrabook kopen.

• DeBers
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-10 16:28
Ja sorry. Laatste keer dat ik mij er in had verdiept werden die kleine dingen netbooks genoemd :D

Ultrabook dan :) Zal het even aanpassen.

Edit: Zie dat ik de titel niet aan kan passen.

[ Voor 14% gewijzigd door DeBers op 10-08-2013 20:02 ]

• Gandalf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:13
Een leuke kleine laptop:
De Lenovo Thinkpad Edge E130 :
pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge E130 (NZUB2MH)
http://www.notebookcheck....-Subnotebook.82831.0.html
Niet de beste keuze, maar wel leuk:
Een Windows 8 tablet met een toetsenbord eraan (Windows 8 RT) :
De Lenovo IdeaPad Yoga 11:
pricewatch: Lenovo IdeaPad Yoga 11 (MAS28MH)
http://www.notebookcheck....11-Ultrabook.87012.0.html

[ Voor 3% gewijzigd door Gandalf op 11-08-2013 09:32 ]

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:16
Wellicht is een Chromebook het overwegen waard. Ideaal voor internetten en tekstverwerken, maar bedenk wel dat het niet alles kan wat een Windows laptop kan (maar hij is wel vloeiend en snel). Samsung heeft nu een hele mooie, voor maar [url="[url=\"http://tweakers.net/pricewatch/329444/samsung-chromebook-xe303c12-a01nl.html\"]Samsung heeft een hele mooie[/url]"]€299[/url].