Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Acer Aspire V7-482PG

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Het is tijd voor een nieuwe laptop voor mij. Hoofdzakelijk voor studie en af en toe een game. Ik zal het behoorlijk veel meeslepen, dus lichtgewicht zou erg fijn zijn.

M'n studie vereist zo nu en dan wat data verwerking met bv. Matlab en wat programmeerwerk. Verder hoop ik gewoon dat ie zo snel mogelijk alle standaard dingen doet (opstarten, office, bestanden kopiëren, internet, etc.)

Een (cache) SSD is een pre. (maar kan dat er ook zelf inzetten) Een touchscreen ook. Bouwkwaliteit vind ik ook erg belangrijk.

Budget tussen de 900-1000.

Nu ziet de Acer Aspire V7-482PG-54208G52tii er op papier erg goed uit, maar ik kan er niet echt reviews van vinden. Jaren geleden wat slechte ervaringen met acer gehad, maar weet niet wat hun reputatie nu is. Vraag me ook af wat de i5-4200u processor kan.

Alternatieven zijn HP Envy TouchSmart 15-j003ed
de bekende Asus N56VB
of Asus VivoBook S550CB-CJ088H Ultrabook
of een sony s15 ?
Andere suggusties zijn uiteraard welkom.

Vooral de CPU's twijfel ik over. Alle ULV processors hebben vrij lage performence lijkt het, maar wellicht heeft dit alleen invloed op programma's die ik toch niet draai.

Alvast bedankt!

• Mindflay
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-11 16:14
Toevallig heb ik zelf net drie dagen de V7. Ik heb de standaard cache disk (24 GB) direct verwisseld met een 256 GB Plextor M5M, waarop ik een schone installatie van windows 8 heb gezet (dus zonder bloatware van Acer), dit had wel wat voeten in aarde maar dat zal misschien gekomen zijn doordat ik dat niet eerder gedaan heb.

Ik ben er heel blij mee, maar heb hem nog te kort om echt een review te kunnen schrijven. Even snel wat min en pluspunten:

Min:
- Trackpad; de laptop is gemaakt van plastic met een soort brushed metal look, er zitten soort van horizontale groeven in waardoor het op geborsteld staal lijkt. Om de een of andere duistere reden hebben ze de trackpad ook van dit materiaal gemaakt. Dit betekent dat wanneer je je vinger(s) verticaal over de trackpad beweegt je zeg maar loodrecht tegen de groefrichting in duwt wat voor geen meter werkt. je voelt ook duidelijk dat van links naar rechts bewegen veel makkelijker gaat dan van onder naar boven. Hoe dit door het design en productie proces is gekomen is mij echt een raadsel. Tussen het trackpad en de touchscreen kan ik er echter goed mee werken, het is voor mij geen dealbreaker.

- Powerbutton; deze zit links aan de zijkant van de laptop. Je drukt hem heel snel in op het moment dat je de laptop even wilt verzetten of oppakt terwijl hij aanstaat.. niet echt handig. Ook zit hij direct naast de USB poort links dus op het moment dat je daar bijvoorbeeld een USB stick uittrekt wil je wel eens de knop indrukken. Dit went snel genoeg en onbewust ga je er al snel op letten maar desalniettemin wederom een beetje een ontwerpfout mijns inziens.

- Keytravel; de keytravel van de toetsen is echt maar een milimeter of 2. Nou is dit mijn eerste laptop dus ik er zelf weinig last van omdat ik niet beter weet, maar ik kan mij voorstellen dat mensen die beter gewend zijn dit niet plezierig zullen vinden. Het toetsenbord is wel lekker ruim en er is een goede duidelijke 'klik' op het moment dat je een toets indrukt. Ik kan er aardig rap en foutloos op typen. De verlichting van het toetsenbord is ook zeer prettig, maar van opzij is er wel wat leakage en het is niet dimbaar.

Plus:

- Display; het is een schitterend full HD IPS scherm. Zeer scherp en goede kleuren. Het is een touchscreen die behoorlijk spiegelt, maar op volle lichtsterkte kan ik er zelfs bij zonneschijn in de trein goed mee werken.

- Snelheid; hij is echt zeer vlot. Opstarten is echt in 4-5 seconden gebeurt, hoewel dat dan wel vanuit sluimerstand gebeurt. Ook met de standaard meegeleverde SSD was dat zo, die wordt dan als cache gebruikt (hoe dat werkte was mij niet helemaal duidelijk, windows zelf stond namelijk op de gewone HD van 500 GB). Programma's openen heel snel, ik heb eigenlijk nog nergens last van haperingen gehad of iets dergelijks. Ik heb er nog niet mee gegamed dus daar kan ik nog niks over zeggen.

- Geluid; dat is echt super, het verbaasde mij hoe goed dat was. Het volume kan behoorlijk hoog en er komen (voor een laptop) aardig wat lage tonen uit.

- Prijs; voor dit geld krijg je echt wel goede hardware. 14" full HD IPS touchscreen, haswell processor, dedicated GPU, verlicht toetsenbord etc.

Ik ben er content mee. Hij heeft wat minpunten maar geen enkele laptop is perfect. Ik ben een maand of 7 op zoek geweest naar een laptop die aan mijn (misschien onrealistische) eisen voldeed. Uiteindelijk heb ik wat moeten toegeven op die eisen en ben ik voor deze gegaan, mede door de toch relatief lage prijs. Geen van de minpunten is onoverkomelijk naar mijn idee en ik heb nu een 14"notebook die niet al te groot en al te zwaar is (ik moet er elke dag in totaal 4 uur mee reizen) maar wel krachtige hardware heeft.

Als je specifieke vragen heb moet je een gil geven, dan zal ik proberen ze te beantwoorden. Er zijn trouwens een aantal aardige reviews te vinden maar deze zijn veelal in het Engels.

Edit: ik zie nu pas dat dit een oud topic is en waarschijnlijk al niet meer relevantvoor de TS :z

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-11 13:02
Haha, inderdaad een oude topic maar goed dat je deze review even gemaakt hebt. Het probleem van de powerbutton kan je gewoon oplossen door Windows een melding te geven dat je de powerbutton in gedrukt hebt en of je zeker weet dat je hem uit wilt zetten.

Over de cache SSD: Windows zelf staat inderdaad op de HDD. Aangezien een HDD behoorlijk weinig cache heeft, stoppen ze er een kleine SSD in om het cache geheugen te vergroten. Of je het prestatieverschil gaat merken is een tweede, maar fabrikanten kunnen nu wel adverteren dat er een 'SSD' in zit. In de volksmond is een SSD snel, dus daar profiteren fabrikanten/verkopers van.
Een 'echte' SSD is eigenlijk een en al cache, daarom is hij zo snel.

Tevens blijkt het touchpad probleem zichzelf op te lossen als je er veel op werkt.

• Mindflay
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-11 16:14
Ah dat is goed om te weten van de powerbutton, dat zal ik even uitzoeken want het is redelijk irritant. Thanks voor de tip!

De touchpad lijkt inderdaad ook al wat gladder te worden maar ik stuiter er af en toe nog steeds overheen dus ik hoop dat dat nog wat doorzet :)

Dus die SSD is gewoon een beetje een verkoop praatje... dan ben ik zeker blij dat ik er direct een echte SSD bijgekocht heb.