Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ps3gamer91
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 28-09 15:44
Met een nieuwe camera die ik heb wil ik ook foto's EN video's kunnen bewerken. Maar er zijn zoveel programma's!

After effects
Magic bullet looks
Premiere ( voor video's )
Photoshop
Nog meer uit de CS reeks

Maar wat is voor mij goed? Ik heb weinig ervaring met de programma's maar wil wel kleuren mooi kunnen bewerken in de programma's, zodat ik videos een cinematic look kan geven en foto's net een beetje mooier kan maken. De programma's zijn ook duur. Magic bullet looks een paar honderdjes (!).

Kan iemand mij tips geven?

''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-09 17:12

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Voor het nabewerken van foto's kom je beste uit bij de Adobe producten. Als het met name kleur & oppoetswerk is is Adobe Lightroom het meest voor de hand liggend. Wil je flink gaan retoucheren en pixelprutsen dan kom je bij Photoshop uit, wellicht in de (iets lichtere) Elements versie.

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ps3gamer91
DynaMikeY schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 17:14:
Voor het nabewerken van foto's kom je beste uit bij de Adobe producten. Als het met name kleur & oppoetswerk is is Adobe Lightroom het meest voor de hand liggend. Wil je flink gaan retoucheren en pixelprutsen dan kom je bij Photoshop uit, wellicht in de (iets lichtere) Elements versie.
Oke duidelijk, bedankt! En wat zou je aanraden voor video's ( color correction enzo )?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ps3gamer91 schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 17:21:
[...]

Oke duidelijk, bedankt! En wat zou je aanraden voor video's ( color correction enzo )?
Voor video heb je volgens mij de volgende grote 3 voor Windows:
Magix video deluxe
Sony movie studio
Adobe premiere elements

Ik gebruik op dit moment een hele oude versie van Magix.
De Apple software vind ik ook prima werken.

Voor foto bewerking heb ik vorige week Lightroom gekocht met het idee dat het nu minder tijd kost om iets te doen met mijn foto's. Had voorheen 5 verschillende programma's die samen mijn workflow vormden. Nu kan dat alles met Lightroom.
Daar weet ik eigenlijk ook geen echt geschikte alternatieven voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:41

dodo79

witte dikke tonnie

Ps3gamer91 schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 17:21:
[...]

Voor video bewerking gebruik ik Premiere pro CS6.
Dat kan alles wat jij verwacht, maar het is wel een uitgebreid pakket om zomaar in te stappen.

omdat het kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-07 23:42
Op het gebied van fotobewerking gebruik ik zelf Capture One Pro om de RAW bestanden om te zetten naar TIFF of JPG. En Photoshop voor extra nabewerking mocht dat nodig zijn.
Photoshop gebruik ik voornamelijk bij wat extremere bewerkingen.

Capture one is net als het boven genoemde adobe lightroom software om RAW bestanden te bewerken en te exporteren tot jpg's of tiff oid.

Persoonlijk vind ik dit de beste RAW software met de beste output. Heb ook een Lightroom licentie maar gebruik die totaal niet.

http://www.phaseone.com/en/Imaging-Software.aspx

De Pro versie is prijzig (229 euro) maar bevat veel handige tools waardoor ik bijna nooit meer photoshop nodig heb. Zitten dingen in als een clone stamp om vlekken ect weg te werken. Een tool om perspectieve correcties te maken (gebouwen rechtzetten) die veel handiger werkt dan die in photoshop.
En voor veel lenzen is er een profiel om correcties te maken en zo de lensfouten eruit te halen.

De goedkope versie is 69 euro en mist wat tools. Maar is desanietemin een prima programma om RAW's om te zetten.

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ps3gamer91
RobertJRB schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 22:42:
Op het gebied van fotobewerking gebruik ik zelf Capture One Pro om de RAW bestanden om te zetten naar TIFF of JPG. En Photoshop voor extra nabewerking mocht dat nodig zijn.
Photoshop gebruik ik voornamelijk bij wat extremere bewerkingen.

Capture one is net als het boven genoemde adobe lightroom software om RAW bestanden te bewerken en te exporteren tot jpg's of tiff oid.

Persoonlijk vind ik dit de beste RAW software met de beste output. Heb ook een Lightroom licentie maar gebruik die totaal niet.

http://www.phaseone.com/en/Imaging-Software.aspx

De Pro versie is prijzig (229 euro) maar bevat veel handige tools waardoor ik bijna nooit meer photoshop nodig heb. Zitten dingen in als een clone stamp om vlekken ect weg te werken. Een tool om perspectieve correcties te maken (gebouwen rechtzetten) die veel handiger werkt dan die in photoshop.
En voor veel lenzen is er een profiel om correcties te maken en zo de lensfouten eruit te halen.

De goedkope versie is 69 euro en mist wat tools. Maar is desanietemin een prima programma om RAW's om te zetten.
Bedankt iedereen voor de tips. Ik ga een selectie maken en dan trial versies downloaden en dan een keuze maken. Helaas dat er veel gewoon rete duur zijn!

Pagina: 1