Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Incidentensysteem in SharePoint 2013

Pagina: 1
Acties:

• KoekBenaan
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-11 21:03
Alvast excuses als ik het topic op de verkeerde plek heb aangemaakt.

Ik ben al een tijdje bezig met het realiseren van een Incidentensysteem binnen SharePoint 2013.
De eerste versie was nog met SharePoint 2010 en InfoPath 2010. Daarna kwam SharePoint 2013 en toen heb ik het incidentensysteem gemaakt met behulp van een aangepaste lijst. Hier was ik nog niet helemaal tevreden over, dus heb ik met behulp van InfoPath 2013 een nieuw incidentensysteem gemaakt. Maar nu loop ik helaas tegen een probleem aan, waar ik de oplossing niet weet.

Het probleem zit hem in de herhalende tabel wat ik in het formulier heb verwerkt. Als ik een nieuw incident aanmeld dan krijgt deze bij het opslaan automatisch een nummer; Incident 1. Als ik Incident 1 vervolgens open om te reageren en ik voeg een herhalende tabel toe, dan wijzigt Incident 1 niet maar wordt er een Incident 2 aangemaakt met hierin de nieuwe informatie. Incident 1 verandert niet. Als ik geen gebruik maak van een nieuwe herhalende tabel dan wijzigt Incident 1 wel. Waarom gebeurd dit?

Hieronder zal ik een screenshot plaatsen hoe het incidentensysteem eruit ziet.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/s/s3f2ipsqtbx2u04/incidentensysteem.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door KoekBenaan op 10-08-2013 17:05 ]

• kane_sting
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-01 21:51
Hoi KoekBenaan,

Doet InfoPath het nummertje steeds automatisch invoeren? Controleer InfoPath nog of een veld leeg als hij een cijfer aangeeft? Misschien moet je even kijken naar de regels wanneer InfoPath wel of geen nummertje invoert.

OF

Waar stuur jij dit formulier naar toe? Heb jij aangevinkt dat je een aparte versie elke keer aanmaakt als je iets upload? Je kan namelijk instellen dat je elke keer nieuwe versie aanmaakt als je iets upload en daarbij zal die wel een nieuw cijfer mee geven. Misschien eens in je bibliotheek/lijst naar Versiebeheer kijken.

Hoop dat je hier iets mee opschiet.

Good luck!

Edit: Heb je misschien eens gekeken naar views en workflows? Je wil natuurlijk niet hebben dat de student het vak "behandelaar" kan bewerken of uberhaupt zien op dit moment. Met views kan je regelen dat de student bepaalde momenten bepaalde velden kan invullen of alleen lezen. Dit maakt je formulier veel veiliger en handiger.

[ Voor 20% gewijzigd door kane_sting op 13-08-2013 13:56 ]

• KoekBenaan
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-11 21:03
Bedankt voor de reactie!

InfoPath vult inderdaad automatisch een nummertje in. Dit nummertje haalt InfoPath van SharePoint vandaan in de vorm van een ID in de bibliotheek. Aangezien elk document dat je in een bibliotheek stopt een unieke ID krijgt, dacht en deze wel daarvoor te kunnen gebruiken. Maar het werkt helaas niet helemaal zoals ik wil.

Aan het InfoPath formulier zitten opties voor indienen aan gekoppeld. De formuliergegevens worden naar een bibliotheek genaamd Incidenten gestuurd. Er wordt gebruik gemaakt van een gegevensverbinding om het incidentnummer te bepalen.
Momenteel gebruik ik de volgende formule om een bestandsnaam te genereren: tekst-samenvoegen("Incident "; max(ID) + 1). Alleen zorgt dit ervoor dat bij elke wijziging er een nieuw incident wordt aangemaakt. Als ik gebruik maakt van de formule tekst-samenvoegen("Incident "; ID) dan gaat het ook niet goed.

Er staat geen versiebeheer aanstaan, ik zie verder ook geen vinkje om te bepalen of hij elke keer een nieuwe versie aanmaakt.
Ik moet inderdaad nog geen kijken naar workflows, misschien werkt dat wel beter. Er is op dit moment alleen een probleem dat ik met SharePoint Designer 2013 geen contact kan maken met de server...

• kane_sting
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-01 21:51
Misschien kan je kijken dat het huidige ID in een veld in InfoPath stopt en die vervolgens doormiddel van een rule controleert of die gevuld is of niet. Zo niet dan moet die gewoon het nieuwe ID ophalen maar zo ja dan moet die niks doen... is dat misschien iets?

Je zal echt iets moeten aanpassen aan je infopath formulier om te voorkomen dat die maar automatisch een getal blijft inschieten. Ik zal dit weekend eens een dummie maken kijken of ik nabootsen wat er bij jou gebeurt en dan een oplossing bedenken.

Ik kom erop terug! Fijn weekend alvast.