taskhost.exe gebruikt meer dan 50% cpu

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervda87
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-06-2022

petervda87

Helemaal waus !

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik zit met een raar probleem. sinds gisteravond gebruikt dit proces taskhost.exe de gehele tijd meer dan 50% van mijn cpu.
Dus ik heb vannacht een tijdje gezocht naar wat het probleem kon zijn. Daardoor zag ik dat dit probleem best wel varieerd is. en dat het door verschillende dingen getriggerd kan worden.

Het rare is ook dat het geplaatst is in 2 verschillende locatie's, En dat het alleen komt als ik een programma/game open. Maar ik kan het dan tijden het gamen sluiten en dan komt het ook niet terug.

Ook zag ik met het programma "process explorer" dat er link inzit naar ypool.net een bitcoin site.

Ik heb nu al een virus scanner laten draaien maar nog niks kunnen vinden. alleen op mijn data schijven die hij nog aan het controlleren is.

verder zal ik gewoon blijven zoeken want het is een zeer vervelend probleem, ondertussen is hulp/ideeen graag gewenst :D

MAINRIG: i7 3960X |MSI X79A GD65 (8D) | 4 x 2 GB patriot viper DDR3 1866 mhz | 1 x 240GB Crucial MX 100sata 3-600 raid 0 | 2 x Asus EAH Direct CU 5850 | Silverstone Strider 1200W | Corsair 650D |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Ik denk dat er een bitcoin miner op je machine zit. Spybot S&D draaien kan wel eens helpen. Het beste is om met een livecd te booten (of liveusb) met daarop een virusscanner, want het kan best wel eens een rootkit zijn die er op staat en dan kan een reguliere scanner het vaak niet vinden zodra deze actief is.

Een voorbeeld is http://blogs.microsoft.nl...ick-defender-offline.aspx

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Download Malwarebytes Anti-Malware. Installeer deze en update hem met de laatste definities. Laat deze een volledige scan uitvoeren en post dan als je dat wilt de log van de eventuele gevonden malware. (Altijd handig voor mensen die zoeken hier op het forum naar soortgelijke problemen).
Daarnaast kan je ook nog Anti-rootkit utility TDSSKiller downloaden en laten draaien op je systeem om er zeker van te zijn dat alle malware verwijderd is.

Mocht je nou helemaal goed bezig willen zijn, dan draai je nog een full scan uit met je anti-virus programma die op je systeem staat.