Ik dank jullie hartelijk voor alle hulp!
@zynex
Ik prefereer een aangetekende brief vanwege het feit dat als ik ten onrechte beschuldigd word ik me heel erg slecht kan inhouden en dan zijn al mijn kansen verspild..
@Thijszor
Ik zal dit in de brief ook vermelden! bedankt voor die toevoeging
@Citomaster
Bij tros radar hebben ze me geholpen met een brief opstellen, wellicht dat jullie deze kunnen doorlezen i.v.m. spelfouten en zins opbouw. ik kan wel redelijk Nederlands maar die woorden die erin staan begrijp ik ook niet allemaal
Ik zal dat stuk over art. 7:18 lid 2 BW er zeker in zetten!! erg bedankt hiervoor!!
@ninjazx9r98
Ik zal dit nog even uitzoeken voordat ik het in de brief zet, dankje
@Admiral Freebee
Dit versterkt eigenlijk wat ik zou moeten uitzoeken, ik zal het gewoon in de brief vermelden. Mochten ze hier niet op reageren ga ik over op de comment van citomaster
@PaQ
Leuk uitgelegd hoe het verwoord moet worden, kon er wel om lachen
Ik heb helaas geen foto's gemaakt voordat ik het had verzonden, dit gebeurd niet nog een keer.. maar goed, wel triest dat ik het op deze manier heb geleerd.. Ik had de camera in bubble spul verpakt en schuim gebruikt wat uit de doos kwam van een lcd scherm van een notebook, al zou je voetballen met mijn pakket dan zou het nog niet defect gaan. Echter hebben hun het pakket uitgepakt, "gecontroleerd" en daarna doorgestuurd.
Ik heb ook hulp gekregen van tros radar en die hebben het volgende opgesteld:
Geachte heer/mevrouw,
Op 5 maart 2013 kocht ik bij u een digitale camera van het merk en type Pentax K-30 dSLR voor € 564,-. Op 30 juni 2013 werkte de camera niet meer. 4 juli 2013 heb ik de camera naar u op gestuurd na aanleiding van het telefonische gesprek. U heeft de camera zelf onderzocht en daarna doorgestuurd naar een reparatie centra waar het herstel c.a. 550 euro kosten.
Mijns inziens is er sprake van een ondeugdelijk product en ik verzoek u vriendelijk de camera te vervangen door een nieuw exemplaar binnen 14 dagen na de dagtekening. Ik wijs u er op dat het defect door mij binnen zes maanden na aflevering is ontdekt en er daardoor wettelijk wordt vermoed dat het defect bij aflevering aanwezig zijn.
Het kan natuurlijk best zo zijn dat dit gebrek reeds bij aflevering aanwezig was. De kleine beschadiging onder op de camera heeft u immers ook over het hoofd gezien. Ik ben normaal omgesprongen met de camera en heb deze niet laten vallen.
Ik ontbind de overeenkomst hierbij voorwaardelijk indien u binnen deze termijn geen vervangend product heb ontvangen en verwacht in dat geval uiterlijk 14 dagen na de dagtekening het aankoopbedrag te hebben ontvangen op rekeningnummer [nummer]. Zie artikel art. 7:18 lid 2 BW (<zelf net toegevoegd, bedankt citomaster)
Het ontgaat mij waarom ik u 90 euro verschuldigd zou zijn voor het door u gehouden onderzoek. Ik heb geen overeenkomst met u gesloten, maar mij beroepen op mijn wettelijke garantie.
Ik verzoek u vriendelijk binnen twee weken schriftelijk te reageren op mijn brief.
Met vriendelijke groet,
[Uw naam en handtekening]
Nou zag ik dat een aantal zinnen nogal apart waren opgebouwd, wellicht dat jullie willen helpen met het aanpassen en opstellen van deze brief?
Nogmaals bedankt voor alle hulp!
Kevin
[
Voor 39% gewijzigd door
xheroxkefx op 11-08-2013 12:13
]