Toon posts:

Ruzie met Celeron 466

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Help!

Mijn celeron wil alleen maar op 466, 500, 533 en 550 draaien. Kan de multiplier wel veranderen op een hogere snelheid, maar mijn proc. springt dan op 533.
Heb een ABIT BH6 Rev1.1 MoBo met Intel Celron 466 PPGA Processor.
Iemand bekent met dit probleem?

Verwijderd

Als je geen extra koeling gebruikt krijg je je celly466 hooguit op 525mhz (7*75) denk ik. Je kunt nog 7*83,3 (583mhz ofsow) proberen.
Ik denk dat 'ie dat alleen doet als je de corevoltage verhoogt. Er zal in dat geval ook de nodige koeling aan te pas moeten komen. De snelheden die jij noemt zeggen mij niets.
Een 466 zal als je het mij vraagt nooit op 500, 533 of 550 mhz kunnen draaien. Ik weet het eigenlijk wel zeker, de proc is nl multiplier locked.

Verwijderd

Topicstarter
Uh, maar hij draait nu toch echt op 533.
525 Mhz heb ik inderdaad ook gedraait.
Core Voltage staat op 2.10 en er zit inderdaad extra cooling op!

Uhm, toch vreemd dat mijn BIOS denkt dat ie op 533 Mhz draait...en Windows ook...
Zeker defecte multiplier lock

Verwijderd

druk die behaalde snelheden es uit in multiplier x FSB, bijv 466Mhz = 7x66Mhz

dan weet ik of jij of ik een denkfout maak!

maar idd is het zo dat je waarschijnlijk niet boven een FSB van 75 Mhz komt zonder ofwel betere koeling, ofwel je cpu core voltage van 2 volt op bijv. 2.1 of 2.2 (of heel misschien op 2.3) volt te zetten

Verwijderd

Topicstarter
75 x 7= 525 is de enige snelheid die tijdens het opstarten goed wordt aangegeven.

Bij elke andere willekeurige som wordt de Proc gewoon op een afgeronde snelheid gezet.
Bijv 75x7,5 =562 mijn PC geeft met opstarten 550 aan
Hoe kan dit toch. Gisterenavond weer ff lopen rommelen, maar dat ding blijft dit doen...