Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met het bouwen van mijn eerste pc maar ik krijg de backplate van de koeling er maar niet op. Gaat om de tranquilo rev 2 koeling en Gigabyte Z87 HD3.

Moet de schroeven aan de achterkant van het moederbord erin stoppen maar zodra ik het weer omdraai vallen ze eruit en ook zit er al een stuk metaal bij het processorgedeelte van het moederbord, moet ik deze eerst weghalen?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Makkelijkste vind ik bij het monteren van een backplate is het moederbord rechtop zetten. Op die manier kan je met beide handen zo'n ding wel monteren.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat ik altijd doe, de koeler ondersteboven op tafel leggen, dan het moederbord erboven positioneren en dan vastschroeven. Dan heb je geen last van dat ze eruit vallen.

Wat je met het stuk metaal bedoelt weet ik niet, als dat in de weg zit ofzo, moet je daar eens een foto van maken.

• PilatuS
  • Niet online
Wat je met het stuk metaal bedoelt weet ik niet, als dat in de weg zit ofzo, moet je daar eens een foto van maken.
Hij zal wel het stuk metaal direct onder de socket bedoelen. Deze moet blijven zitten.

Edit: Kijk anders even of je een filmpje kan vinden van hoe de koeler gemonteerd moeten worden op YT.

[ Voor 19% gewijzigd door PilatuS op 10-08-2013 16:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 16:13:
[...]

Hij zal wel het stuk metaal direct onder de socket bedoelen. Deze moet blijven zitten.

Edit: Kijk anders even of je een filmpje kan vinden van hoe de koeler gemonteerd moeten worden op YT.
Deze bedoel ik inderdaad.

Nu heb ik de backplate erop gekregen maar zijn de schroeven te kort voor de veer-moeren

Hoe kan dit?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dan moet je 't ding bijna wel verkeerd om hebben gemonteerd. Maak eens een fotootje van hoe je het nu hebt zitten.

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ezWhTcv.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/csALr6n.jpg

Ben nu al 3 uur bezig met alleen de koeling. Snap niet dat het zo moeilijk moet zijn om die koeling te installeren, zou bijna gewoon de stock willen gebruiken

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2013 16:59 ]

• PilatuS
  • Niet online
Bracket zit verkeerd om. Die witte dingen op de hoeken zijn om het bord te beschermen en moeten het bord dus raken.

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 17:01:
Bracket zit verkeerd om. Die witte dingen op de hoeken zijn om het bord te beschermen en moeten het bord dus raken.
Bedankt, die instructies zijn wel erg vaag aangezien er staat dat het tape richting het moederbord moet

Die isoleer stickertjes ben ik in het hele proces wel kwijtgeraakt, kan dat veel kwaad?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2013 17:09 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dat klopt, en dat is nu precies wat je NIET hebt. Die witte stukjes zijn de tape, en die wijzen nu naar boven toe.

Verwijderd

Topicstarter
TERW_DAN schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 17:09:
Dat klopt, en dat is nu precies wat je NIET hebt. Die witte stukjes zijn de tape, en die wijzen nu naar boven toe.
De andere kant is helemaal getaped dus dacht dat ze dat bedoelde.

Maar kan het veel kwaad dat ik die isoleer plakkertjes niet meer heb?

Verwijderd

Topicstarter
Hoe maak je de fan vast aan de heatsink met die vage fan clips? De gemiddelde chineze gebruiksaanwijzing is nog duidelijker dan deze.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Voor dat soort dingen is zoeken op internet echt handiger, of eerst een review doorlezen met foto's. Bijv deze van een tweaker productreview: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 review door peter123
Ook zijn er filmpjes op ytube, zeer handig.

Dergelijk vooronderzoek kost je misschien een kwartiertje, maar dan zet je vervolgens de koeler er ook in 10 minuutjes op. Bij de review had je bijv meteen al kunnen lezen dat er meer mensen zijn die de backplate er verkeerd om op wilden zetten vanwege de slechte gebruiksaanwijzing.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 17:15:
[...]

Klopt, maar die is gemaakt voor AMDsockets.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een kast waarbij de voeding beneden zit waardoor de 12v kabel te kort is, hoe is dit op te lossen? Dacht dat die best buy guides wel te vertrouwen waren mbt compatibiliteit

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:42

mrc4nl

Procrastinatie expert

Verwijderd schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 23:51:
Ik heb een kast waarbij de voeding beneden zit waardoor de 12v kabel te kort is, hoe is dit op te lossen? Dacht dat die best buy guides wel te vertrouwen waren mbt compatibiliteit
mm dat is wel een probleem. mogelijke oplossingen

1. andere voeding kopen. kosten 40 a 60 euro
2. een 24 pin verlengkabel kopen 10 a 20 euro (met kans dat je de 4 pin ook nog moet verlengen)
3. andere kast kopen die niet op zn kop is (btx is dacht ik op de kop atx normaal)
4.soldeerbout+kabel+kripkous en dan èèn voor een draadjes verlengen wat een pokkewerk is.

ora et labora

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie.

Ik heb ook nog een probleem met de videokaart en voeding. Bij de voeding zelf zitten geen 6 en 8 pin alleen 2 x 4 heb ik nog over en nog wat andere snoeren.

Bij de videokaart zelf zitten 2 kabels (6 en 8 pin) met een molex aansluiting maar die passen niet in de voeding

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Verwijderd schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 00:09:
Bedankt voor je reactie.

Ik heb ook nog een probleem met de videokaart en voeding. Bij de voeding zelf zitten geen 6 en 8 pin alleen 2 x 4 heb ik nog over en nog wat andere snoeren.

Bij de videokaart zelf zitten 2 kabels (6 en 8 pin) met een molex aansluiting maar die passen niet in de voeding
dan is het waarschijnlijk een oude voeding, ik zou die gewoon vervangen , ben je weer beetje featureproof.
en een goede voeding is nu al snel 80+ (zilver of gold) dus nog efficiënter er ook.

maar wat ik niet snap is of je nu alles uit de bbg hebt of slechts enkele onderdelen daarvan

ora et labora

• Nielson
  • Laatst online: 08-02 22:30
Die zou je niet over moeten hebben, die hoort op je moederbord.

• PilatuS
  • Niet online
Als de voeding geen 6 en 8 pins PCI-e heeft dan is het vast een oud simpel ding. Iedere moderne voeding heeft op zijn minst 1x 6 pins.

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 17:15:
[...]

Ja, want nu heb je kans dat je kortsluiting krijgt.

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

RampageNL schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 13:37:
[...]

Ja, want nu heb je kans dat je kortsluiting krijgt.
nah valt wel mee, rond de ophangingsgaten zit sowiso geen electronica alleen recht onder de socket zit wat.
desnoods doe je er een plakbandje of papier op.

ora et labora

• Vayra
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-11-2025
Een (heel) klein stukje tape werkt inderdaad prima;gewoon eroverheen plakken, gaatje in prikken, schroefje erdoor. Zie je/merk je niks van.

Wat betreft de voeding wordt het nu interessant om precies te weten wat je voor componenten hebt, dan krijg je een beter passend advies.

Oh, en wat de koeler betreft, als je ruimte te veel hebt en de koeler dus losjes erop zit, kun je met wat afstandsringetjes zorgen dat ie alsnog strak erop komt te zitten. Dubbelcheck of er geen metaal contact maakt met je moederbord, en dan is het goed. Ik was ook iso-ringetjes kwijt en had ook zo'n soort probleem :)

[ Voor 36% gewijzigd door Vayra op 12-08-2013 12:15 ]

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

Pagina: 1