Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmjap
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-07-2024
Hey Tweakers,

Ik heb jullie advies even nodig. Heb nu de afgelopen week van alles zitten bekijken maar kom er eigenlijk niet uit.
Allereerst ik ben een student en ik woon nog thuis. Achter mijn bed staat een 42 inch LG TV
TV . Verder zit er een boxee box aan vast en ps3/xbox 360.

Wat ik graag zou willen zijn zijn een paar speakers of een home cinema set, die ik eraan vast kan koppelen om het geluid te verbeteren (2.1/5.1). Wat raden jullie mij aan? Zou het rond de 150 euro willen houden.

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Het forum is geen helpdesk en eigen inzet wordt toch wel verwacht en gewaardeerd.

Wat heb je zelf al gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmjap
Hey, Dit had ik ook gedaan.
Dit kwam eruit als mogelijke opties.

Speakers:

Logitech Speaker System Z553 - Pricewatch - 90 euro - Geen digitale aansluiting
Logitech Z-5500 Digital 5.1 - Vraag aan aanbod - 170 euro - Digitale aansluiting
Logitech Bluetooth Speakers Z600 - Nog niet uit
Logitech Z906 - Pricewatch - 249 euro (eigenlijk te duur voor mij) - Digitale aansluiting

Home cinema
Philips Immersive Sound 5.1 HTS3531 - Pricewatch - 144 euro ( niet echt mijn smaak)
Samsung HT-F5500 - Pricewatch - 249 (aan de dure kant voor mij)

[ Voor 30% gewijzigd door jmjap op 10-08-2013 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:40

FeaR

In GoT we trust

Hoe wil je alles aan gaan sluiten? Nu zal alles qua beeld en geluid via HDMI naar de TV lopen. Let dat als je Optical Out van de TV gebruikt niet alle 5.1 signalen aankomen. Sommige TV's willen nog wel 5.1 vanuit Dolby Digital doorsturen, maar DTS 5.1 wordt al lastiger.vEn er zijn ook genoeg TV's die alles naar 2.0 terug zetten voordat ze het uitsturen. Wel iets om even uit te zoeken voordat je een 5.1 set koopt die je op die manier aan wilt sluiten. Nu heb je met zo'n Z906 dan wel Z-5500 wel meer ingangen, dus dat is al een voordeel. Al heb je dan nog steeds de kans dat je met switches moet gaan werken. Meest realistische lijkt me een 2.0 setje aangezien de genoemde 5.1 setjes zo'n 66% boven budget liggen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmjap
Ja een digitale aansluiting (een vierkantje) leek mij het beste geluid te produceren. Maar ben zelf niet heel technisch dus wil zo min mogelijk switches er tussen zetten.

Welke 2.0 set zou je dan aanraden FeaR? Of een bepaald merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

149 euro.
http://www.djstunter.nl/W...RSTERKER-SET-10-500W.html

ow nee sorry niet digitaal

[ Voor 11% gewijzigd door Fish op 10-08-2013 20:14 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmjap
Heeft iemand anders een set waarvan die zegt deze moet je nemen? Zoek er eentje met wel een beetje bas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanssoek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-06 21:23
kijk eens naar de Logitech Z523. Heeft een verrassend goed geluid voor zijn prijs (± €60,-). Sluit m gewoon aan op de koptelefoon-aansluiting op je TV.
Deze heeft ook een goede bas omdat deze een naar voren EN naar beneden gerichte subwoofer heeft.

503K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Misschien ben je bereid een paar tientjes meer neer te tellen (180 euro), dan kun je de Yamaha YAS-101 meenemen in je overweging. Dit is een soundbar met geintegreerde subwoofer. Krijgt vrijwel overal lovende recensies. En kan ook redelijk goed surround nabootsen, zonder dat je overal kabels moet trekken. Jammer genoeg heeft hij geen hdmi poorten anders had ik hem zelf zeker ook gehad.

pricewatch: Yamaha YAS-101 (Zwart)

[ Voor 10% gewijzigd door Kasj op 11-08-2013 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmjap
en wat dachten jullie van deze?
pricewatch: LG NB3530A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Kasj schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 08:13:
Misschien ben je bereid een paar tientjes meer neer te tellen (180 euro), dan kun je de Yamaha YAS-101 meenemen in je overweging. Dit is een soundbar met geintegreerde subwoofer. Krijgt vrijwel overal lovende recensies. En kan ook redelijk goed surround nabootsen, zonder dat je overal kabels moet trekken. Jammer genoeg heeft hij geen hdmi poorten anders had ik hem zelf zeker ook gehad.

pricewatch: Yamaha YAS-101 (Zwart)
Dit is misschien nog wel een aardig alternatief. Het budget voor de beoogde aankoop is - met alle respect - erg laag dus het is echt een kwestie van keuzes maken. De genoemde Yamaha lijkt me nog wel aardig voor het geld. Kijk anders eens op Marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pruimenvlaai
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-05 14:37
soundbars :X
Zeker beter dan het ingebouwde geluid van platte tv's, maar in geluidskwaliteit verliezen ze het van boekenplankspeakers in dezelfde prijsklasse - al helemaal omdat ze via algoritmen stereo proberen te produceren vanaf de plak waar normaal alleen je centerchannel staat.
Voor €150 inclusief versterker kun je geen wonderen verwachten, en is het zeker de moeite waard om tweedehands te kijken. Deze bijvoorbeeld, met een t-amp van ebay aansluiten op de hoofdtelefoonaansluiting van je tv en je bent klaar:
http://www.marktplaats.nl...0afa33e3a&previousPage=lr
Ben je sowieso al ergens wezen luisteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Ben het deels met je eens, maar bij het budget van de TS is een soundbar wel een goed alternatief, zeker bij veel gamen en film kijken. En vergis je niet in de yas-101, yamaha heeft daarmee een top job gedaan.

productreview: Yamaha YAS-101 (Zwart) review door Anoniem: 63628

Heb je 5x meer te besteden dan wordt het m.i. Pas interessant om naar receiver, vloerstaanders en boekenplankspeakers te kijken.

TS woont ook nog thuis, dus kan me voorstellen dat ruimte ook een beperkte factor is. Geen 5.1 met av receiver etc voor mij in de slaapkamer. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Het klopt uiteraard helemaal dat wanneer je een serieuze audioset wil neerzetten een soundbar een no-go is. Dat zal nooit een goede geluidskwaliteit opleveren. Maar gezien het uiterst kleine budget is het in dit geval wel een methode om beter geluid te krijgen dan alleen de tv voortbrengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-05 14:27
Ik heb vrijwel dezelfde opstelling en heb de Behringer MS16's aangesloten op mijn 42" TV, Boxee Box en consoles.

Het is allemaal analoog en om te schakelen tussen de verschillende outputs heb ik gewoon een simpele RCA schakelaar gekocht via eBay.

Daarnaast natuurlijk genoeg tulpkabels hebben om alles aan te sluiten.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmjap
Hey,

bedankt voor het meedenken iedereen.
Ik denk dat ik voor LG NB3530A hij is bijna dezelfde als de LG NB3520A en deze komt heel echt heel goed uit reviews. Het enigste verschil is dat de 20A een coax aansluiting heeft.

Verder staan er op internet van beide erg goede reviews. Dus ik ben benieuwd. Als hij niet bevalt gaat hij terug en word de Yamaha geprobeerd.

Tevens heeft de 30A 2 optische aanlsuitingen (1 voor mijn boxee box en 1 voor de tv), verder is de subwoofer draadloos en kun je muziek doorsturen d.m.v. bluetooth.

Groeten en bedankt!

[ Voor 17% gewijzigd door jmjap op 12-08-2013 10:22 ]

Pagina: 1