Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Aspire M1600 - Plextor PX-M5S 128 GB niet herkend, soms wel?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik heb een mysterie dat moet worden opgelost 8)7

Heb al wat gegoogeled maar kan niks vinden tot dus ver...

Ik heb een Plextor PX-M5S 128 GB gekocht voor een oude Acer Aspire M1600, met 2 sata aansluitingen.

Nu heb ik de SSD aangesloten, en wordt hij soms herkend, en soms niet. (meestal niet)
nu kon ik zelfs Windows installeren, (1ste reboot) maar hij wordt steeds weer niet herkend in de bios.

Ook als ik hem afkoppel en opnieuw aansluit geeft dit hetzelfde resultaat, pc aan en uit helpt af en toe en dan is die erweer...

Als ik de SSD aansluit op mijn eigen pc, via USB dan doet die het altijd, en kan ik er meteen bij 8)7

Ik heb al een BIOS upgrade uitgevoerd, en hem op een ander sata kabeltje en poort aangesloten, andere power connector aansluiing vanaf andere rail, maar geen resultaat...

Is de bios gewoon te oud voor het ondersteunen van deze SSD? Heeft het iets te maken met de overdrachtssnelheid van 3 gbps?

Of toch iets anders? 8)7 KAn niet zoveel vinden...

De bios is een Phoenix Award bios... ik kan daar btw geen AHCI vinden ergens? Iemand tips? Misschien is dat het maar ik betwijfel het...