Windows 8 wifi problemen

Pagina: 1
Acties:

• BroWohsEdis
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:19

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Topicstarter
Hallo, ik heb een nieuwe laptop gekocht (Lenovo IdeaPad G Series G500S-00742-NL) voor een ICT opleiding die ik volgend jaar ga doen. Alleen blijf ik steeds disconnecten van het wi-fi netwerk thuis.

Ik heb op internet gekeken en daar stond dat ik de instellingen van de accu moest veranderen zodat de laptop Wifi niet automatisch uitzet. Dat heb ik gedaan maar nog steeds blijft het disconnecten. Als ik gedisconnect wordt van het netwerk staan er ook maar 4 wifi adressen in de lijst, terwijl dit er normaal rond de 10 zijn. (soms vindt hij helemaal geen netwerken.)

Als ik met mijn muis over de wifi netwerken ga staan er bij de meeste type: 802.11n, maar bij mijn netwerk staat 802.11g.

Heeft dit iets met Windows 8, mijn netwerk of mijn laptop te maken?

alvast bedankt :)

"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:05
Heb je al bij Lenovo gekeken voor de laatste WLAN-drivers? Volgens mij was dit een bekend probleem.
Anders eventueel ook nog bij de fabrikant (Intel of Atheros/Broadcom) kijken voor nieuwere.

• BroWohsEdis

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Topicstarter
AtRi schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 15:09:
Heb je al bij Lenovo gekeken voor de laatste WLAN-drivers? Volgens mij was dit een bekend probleem.
Anders eventueel ook nog bij de fabrikant (Intel of Atheros/Broadcom) kijken voor nieuwere.
Heb net de nieuwste driver geinstalleerd maar nog steeds disconnect ik :(

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Kijk eens in je router dan, misschien zitten er wat netwerken op hetzelfde kanaal ofzo, het kan zoveel zijn...

• BroWohsEdis

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Topicstarter
170552 schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 16:59:
Kijk eens in je router dan, misschien zitten er wat netwerken op hetzelfde kanaal ofzo, het kan zoveel zijn...
probleem is dat het met meerdere wifi netwerken zo is, heb er 3 geprobeerd en allemaal disconnecten ze na een tijdje. Dan zegt de laptop dat hij geen wifi netwerken kan vinden. Zou er iets met mijn netwerkkaart aan de hand zijn?

• BroWohsEdis

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Topicstarter
Laat maar, heb het opgelost :)

Was een programma van Lenovo zelf dat het wifi signaal verneukte

• Hosseklos
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 04-11-2024
Hey Besottedorb,

ik heb de zelfde problemen met het wifi gebeuren (essential B590), div drivers geprobeerd. jij gaf aan dat een lenovo programmatje de oorzaak was, welk programma was dat ? en heb je dat er gewoon afgehaald en problemen opgelost ?

alvast bedankt voor je moeite,

groet
Victor
Pagina: 1