Toon posts:

hulp nodig bij localiseren beeld-probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi tweakers. Jullie hulp vraag ik bij het volgende.
Het beeldscherm geeft sinds enige tijd geen beeld meer. Melding op scherm is 'geen kabel aangesloten'. Er is niets veranderd in de setup of bekabeling. Dus opeens ontstond dit probleem.

Wat ik heb gedaan om het probleem op te sporen:
- andere kabel (ipv VGA een DVI kabel). Geen soelaas.
- monitor aangesloten met dezelfde kabel op andere pc. Monitor werkt naar behoren. Idem met DVI kabel
- andere monitor aangesloten op pc, met zowel VGA als DVI geen beeld.
- Videokaart uit pc gehaald en in andere pc gestopt. Videokaart werkt naar behoren met 2 verschillende schermen en 2 verschillende kabels.

De voeding van de pc werkt verder naar behoren denk ik (andere componenten doen het zover ik kan beoordelen. Koeling op videokaart werkt ook).

Monitor: Benq E2200HD
voeding: Coolermaster RS-520W
moederbord: MSI 7519 (P45 chipset)
videokaart: Club 3d ATI HD4830 met VGA, DVI en HDMI output

Is het moederbord kapot? Zie ik iets over het hoofd?
Dank voor het meedenken!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Het kan ieder onderdeel zijn wat nodig is om beeld te geven. Moederbord, CPU, RAM en voeding dus. De rest heb je al uitgesloten. De enige manier om er nu achter te komen wat er kapot is, is de onderdelen uitsluiten door ze te vervangen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 13:44:
Hi tweakers. Jullie hulp vraag ik bij het volgende.
Het beeldscherm geeft sinds enige tijd geen beeld meer. Melding op scherm is 'geen kabel aangesloten'. Er is niets veranderd in de setup of bekabeling. Dus opeens ontstond dit probleem.

Wat ik heb gedaan om het probleem op te sporen:
- andere kabel (ipv VGA een DVI kabel). Geen soulaas.
- monitor aangesloten met dezelfde kabel op andere pc. Monitor werkt naar behoren. Idem met DVI kabel
- andere monitor aangesloten op pc, met zowel VGA als DVI geen beeld.
- Videokaart uit pc gehaald en in andere pc gestopt. Videokaart werkt naar behoren met 2 verschillende schermen en 2 verschillende kabels.

De voeding van de pc werkt verder naar behoren denk ik (andere componenten doen het zover ik kan beoordelen. Koeling op videokaart werkt ook).

Monitor: Benq E2200HD
voeding: Coolermaster RS-520W
moederbord: MSI 7519 (P45 chipset)
videokaart: Club 3d ATI HD4830 met VGA, DVI en HDMI output

Is het moederbord kapot? Zie ik iets over het hoofd?
Dank voor het meedenken!
Heb je een andere computer waar je het mee kan proberen, want als het dan niet lukt is er iets mis met de monitor en niet met de PC. Welke monitor heb je? }:O

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 14:01:
[...]

Heb je een andere computer waar je het mee kan proberen, want als het dan niet lukt is er iets mis met de monitor en niet met de PC. Welke monitor heb je? }:O
monitor aangesloten met dezelfde kabel op andere pc. Monitor werkt naar behoren. Idem met DVI kabel
Heeft ie dus al gedaan. Het ligt dus toch aan de PC en niet aan het scherm.

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 13:55:
Het kan ieder onderdeel zijn wat nodig is om beeld te geven. Moederbord, CPU, RAM en voeding dus. De rest heb je al uitgesloten. De enige manier om er nu achter te komen wat er kapot is, is de onderdelen uitsluiten door ze te vervangen.
was ik al bang voor, dat ik nog meer moest gaan checken op defecten... Heb helaas niet alle spullen in huis om dit te doen, dus zal wel computerboer worden die het na moet gaan kijken voor me. Om nu op de gok al een ander mobo te halen (daar vermoed ik het probleem) is ook nogal wat...

Verwijderd

Topicstarter
even een update: heb de pc volledig gedemonteerd en opnieuw in elkaar gezet. En op een of andere manier werkt het nu wel naar behoren (dus wel beeld). Nog steeds geen idee hoe het komt of waar het aan ligt, maar hij doet het weer!
bedankt voor het meedenken!

• PilatuS
  • Niet online
Lekker vaag dan weer. Misschien toch ergens wat stof tussen een verbinding.
Pagina: 1