Hi tweakers. Jullie hulp vraag ik bij het volgende.
Het beeldscherm geeft sinds enige tijd geen beeld meer. Melding op scherm is 'geen kabel aangesloten'. Er is niets veranderd in de setup of bekabeling. Dus opeens ontstond dit probleem.
Wat ik heb gedaan om het probleem op te sporen:
- andere kabel (ipv VGA een DVI kabel). Geen soelaas.
- monitor aangesloten met dezelfde kabel op andere pc. Monitor werkt naar behoren. Idem met DVI kabel
- andere monitor aangesloten op pc, met zowel VGA als DVI geen beeld.
- Videokaart uit pc gehaald en in andere pc gestopt. Videokaart werkt naar behoren met 2 verschillende schermen en 2 verschillende kabels.
De voeding van de pc werkt verder naar behoren denk ik (andere componenten doen het zover ik kan beoordelen. Koeling op videokaart werkt ook).
Monitor: Benq E2200HD
voeding: Coolermaster RS-520W
moederbord: MSI 7519 (P45 chipset)
videokaart: Club 3d ATI HD4830 met VGA, DVI en HDMI output
Is het moederbord kapot? Zie ik iets over het hoofd?
Dank voor het meedenken!
Het beeldscherm geeft sinds enige tijd geen beeld meer. Melding op scherm is 'geen kabel aangesloten'. Er is niets veranderd in de setup of bekabeling. Dus opeens ontstond dit probleem.
Wat ik heb gedaan om het probleem op te sporen:
- andere kabel (ipv VGA een DVI kabel). Geen soelaas.
- monitor aangesloten met dezelfde kabel op andere pc. Monitor werkt naar behoren. Idem met DVI kabel
- andere monitor aangesloten op pc, met zowel VGA als DVI geen beeld.
- Videokaart uit pc gehaald en in andere pc gestopt. Videokaart werkt naar behoren met 2 verschillende schermen en 2 verschillende kabels.
De voeding van de pc werkt verder naar behoren denk ik (andere componenten doen het zover ik kan beoordelen. Koeling op videokaart werkt ook).
Monitor: Benq E2200HD
voeding: Coolermaster RS-520W
moederbord: MSI 7519 (P45 chipset)
videokaart: Club 3d ATI HD4830 met VGA, DVI en HDMI output
Is het moederbord kapot? Zie ik iets over het hoofd?
Dank voor het meedenken!