Toon posts:

Slaapstand of Sloopstand? Even een vraagje hierover.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
*Ik weet niet zeker of dit de goede sectie is voor dit dus mijn excuses als ik het fout heb*

I'll get straight to the point,
Elke keer als mijn PC in slaapstand valt (wat hij doet nadat ik een uur of 2 de pc niet heb aangeraakt)
krijg ik hem niet meer aan zodra ik terug ben om hem weer te gaan gebruiken, wat ik dan doe is de Stroomkabel eruit doen, de voeding uitschakelen en de kabel weer terugdoen, en daarna voeding weer aanzet en vervolgens de aanknop indruk waarna hij wel weer aanslaat.
Mijn vraag was dus, waarom gebeurt dit? Waarom krijg ik hem niet gewoon uit slaapstand door een keer op het toetsenbord tikken, zelfs als ik op de powerknop druk terwijl hij in slaapstand staat doet hij helemaal niks.

Indien nodig hier mijn specs:
Processor: AMD FX-8350 (4,3GHz Base)
CPU Cooler: Be Quiet! Dark Rock 2
Mobo: Gigabyte GA-990FXA-UD5 Rev3.0
RAM: Corsair XMS3 2x4GB 1600MHz
GFX: MSI GeForce GTX 760 TF (1150MHz Base OC)
HDD: Seagate Barracuda 1TB 7200TPM (Windows)
HDD2: WD Green 1TB (Storage)
Voeding: Corsair CX600M

Het doet verder geen kwaad maar ik heb in het verleden wel eens vaker problemen gehad met slaapstand waardoor mijn oude PC uiteindelijk traag en slopend begon te werken.
Nu zit ik dus te denken dat ik slaapstand maar moet uitschakelen, opzich is dat geen probleem maar het zou alsnog wel prettig zijn om te weten waar dit probleem nou vandaan komt?

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:46
Vaak zit er een driver van iets in de weg, bijvoorbeeld van bepaalde randapparatuur. Ik weet niet welke Windows je draait maar hier heb je voor Windows 7 een guide waarmee je de "power" kan troubleshooten: http://www.missingremote....-sleep-problems-windows-7

Ik zou dus even die guide volgen, kijken of je dingen ziet die niet horen, zoja zet dat dan even hier neer ( met bijv een screenshot). Zo nee, dan zou ik daarna proberen om zoveel mogelijk randapparatuur los te koppelen en dan slaapstand te proberen. Kijken of dat iets uitmaakt.

Zelf had ik een geluidskaart (M-Audio Audiophile 2496) die steevast voor een BSOD zorgde bij het in hibernation gaan. Zoiets kan bij jou ook aan de hand zijn.

[ Voor 43% gewijzigd door Ramon op 10-08-2013 13:13 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai zelf Windows 7 Ultimate 64Bit versie, Ik heb even gekeken naar de link die je hebt gestuurd en heb het allebij uitgeprobeerd maar ik zie niets verdachts zitten waarvan je zou zeggen, oh hier licht het probleem.
Alles lijkt er gewoon goed uit te zien.

Add: Nu heb ik ook geprobeerd al m'n USB apparaten eruit te gooien en hem in slaapstand te zetten en op de powerknop te drukken, maar het blijkt niets te helpen. Als ik de powercable eruit haal en hem er weer inzet en dan op de knop druk gaat hij wel aan en ''Resumed'' hij windows gewoon, maar zolang ik dat niet doe gebeurt er niets.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2013 13:22 ]

• danjan2411
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11:34
Ik heb zoiets ook een keer gehad, toen ik een nieuwe computerkast heb gekocht met aan de voorkant aansluitingen voor een microfoon en hoofdtelefoon. Toen ik deze connector van de computerkast heb aangesloten op het moederbord kreeg ik mijn pc ook niet meer uit de slaapstand.

Misschien is het verstandig alle niet noodzakelijke onboard voorzieningen in het bios uit te schakelen en zoveel mogelijk apparatuur los te koppelen en dan stap voor stap een apparaat aansluiten en iets onboard aanzetten in het bios. Zo kun je alles uitsluiten,

Het kan soms een heel gezoek zijn maar het is vaak iets knulligs

Verwijderd

Volgens mij iets met bios, welke state die heeft bij slaapstand, S1 of S3 ofzo.

Ik zet de hele functie gewoon uit. PC draait hier 24/7. :)

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-02 20:57

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik heb hetzelfde moederbord en een CPU type eerder (8150) en geen enkel probleem. Welke BIOS versie heb je geïnstalleerd (ik zit op F6) en welke slaapstand maak je gebruik van (S1 of S3)? Dit laatste is in het BIOS in te stellen. Heb je ook USB charge aan staan? Ik heb die uit gezet. De optie heet ErP even uit 't hoofd.

Nou draai ik geen Windows, maar Debian Linux. Als ik Windows 7 zou willen installeren, krijg ik, voordat de installer helemaal geladen is, een BSOD met de melding dat de computer niet volledig ACPI compliant is. Wat ik wel heb, en dat is willekeurig, is dat wanneer ik m'n systeem uit slaapstand wil halen, dit wel eens een halve minuut duurt voordat het leven vertoond. In zo'n geval hoor ik wel de fans draaien, de power LED brand, maar dat is alles. Geen video, geen schijven die opspinnen, niets. Pas na zo'n 30 seconde gebeurt er wat en zie ik dat ook terug in m'n logs met de volgende melding:
BUG: soft lockup - CPU#0 stuck for 22s! [kworker/u:14:19155]
De CPU, seconde stuck en kworker getallen wisselen.

Wellicht heb je hetzelfde probleem en moet je gewoon even wachten. Als je na een minuut ofzo nog geen verandering hebt, dan is er wat anders aan de hand. Zeker als je behuizing geen activiteit vertoond (fans, LEDs).

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1