Laptop voor school, €500

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer_D
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09-09 12:55
Voor school moet ik een laptop aanschaffen. Ik heb al het een en ander gezien, maar het aanbod is erg groot. Daarom zou ik graag wat hulp hebben bij het zoeken van de geschikte laptop voor mij.

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Voornamelijk surfen en tekstverwerken. Voor school zal ik ook een aantal programma's moeten gebruiken, maar deze zullen niet al te zwaar zijn. Een hele goede grafische kaart hoeft er niet in te zitten, hoewel het leuk zou zijn om een klein spelletje erop te kunnen draaien. Voor zwaardere games heb ik thuis een desktop staan, dus gamen is in principe niet nodig.
Een SSD zou handig zijn, maar is niet noodzakelijk. Ook zal ik niet hele grote bestanden op de laptop zetten dus een relatief kleine harde schijf is voldoende.

Wat mag je laptop gaan kosten?
Ongeveer €500, zeker niet veel meer.

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Ja, ik zal hem elke dag meenemen naar school. Hij mag daarom maximaal 15" zijn (hij moet passen in een standaard Eastpak). De dikte en het gewicht van de laptop zijn daarom ook erg belangrijk, hoe dunner en lichter hoe beter. Ook een goede accu zou fijn zijn, want niet overal in school zijn stopcontacten beschikbaar.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee

In de LBBG van augustus zijn de genoemde basislaptops eigenlijk buiten mijn budget. De http://tweakers.net/pricewatch/327837/asus-k56cb-xx005h.html is erg in prijs gestegen en ook de Dell Inspiron 15R SE is eigenlijk net boven mijn budget en ik vind hem ook iets te lomp en te zwaar. Stel dat deze voor €550 euro te krijgen was, was hij nog wel het overwegen waard.

Kortom, ik ben opzoek naar een lichte, dunne laptop voor rond de €500-€550 euro. Hij is voor school dus zware taken hoeven er niet mee uitgevoerd te worden. Scherm van 13" of 15".

Alvast bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door Jelmer_D op 10-08-2013 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als de inspiron buiten budget is raad ik meestal een willekeurige smaak lenovo budget aan:
http://tweakers.net/categ...KTU30TK5SsTM3g3Mw8JSuDWgA

Zoals pricewatch: Lenovo Essential B590 (MBT23MH) aangevuld met SSD. Beter is er onder de 600 niet te krijgen wat mij betreft. Verder kan je beter kiezen voor een celeron met SSD dan voor een i5 met HDD. De i5 variant heeft een ~40% snellere processor maar is €170 duurder.

Voor dat geld kan je er nog een SSD en i7 in zetten.. maar dat enkel de SSD lijkt mij voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejoma
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-08-2022
Je hebt te veel eisen voor een budget van 500 euro, doe er wat aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer_D
Verwijderd schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 15:38:
Als de inspiron buiten budget is raad ik meestal een willekeurige smaak lenovo budget aan:
http://tweakers.net/categ...KTU30TK5SsTM3g3Mw8JSuDWgA

Zoals pricewatch: Lenovo Essential B590 (MBT23MH) aangevuld met SSD. Beter is er onder de 600 niet te krijgen wat mij betreft. Verder kan je beter kiezen voor een celeron met SSD dan voor een i5 met HDD. De i5 variant heeft een ~40% snellere processor maar is €170 duurder.

Voor dat geld kan je er nog een SSD en i7 in zetten.. maar dat enkel de SSD lijkt mij voldoende.
Bedankt voor je reactie, ik kan trouwens de inspiron niet meer op de site van Dell vinden?
En die Lenovo('s) zien er prima uit, maar heb toch liever het i5 model dan. Daar kan ik ook later altijd nog een SSD inzetten toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer_D
josephusmarinus schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 17:03:
Je hebt te veel eisen voor een budget van 500 euro, doe er wat aan :P
Haha ik weet het :p

Moet dus vooral een snelle, dunne laptop zijn, die simpele programma's aankan en waar je lekker mee kunt surfen. Ook de accuduur moet goed zijn. Een simpel spelletje zou mooi zijn, maar niet het hoofddoel. De http://tweakers.net/pricewatch/327837/asus-k56cb-xx005h.html spreekt mij wel aan, alleen deze is me net wat te duur. Als ie nog €579 was had ik deze gekocht denk ik, ook omdat hij lekker dun is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor ongeveer €100 minder heb je de inspiron 15R SE met ongeveer dezelfde specs maar een 1080p scherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer_D
Verwijderd schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 22:38:
Voor ongeveer €100 minder heb je de inspiron 15R SE met ongeveer dezelfde specs maar een 1080p scherm...
Heb je mss een linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quad in "[Kortingscode] Dell kortingscodes - Deel 2"

De gebruikelijke 'combinatie van 3 verschillende vage acties' bij dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer_D
Ik heb alleen nog de twijfels over de mobiliteit van deze laptop. Hij lijkt me aardig zwaar (2,7 kilo) en redelijk dik (exacte dikte kon ik nergens vinden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De dikte lijkt mij niet echt belangrijk. Dat leid alleen maar tot betere koeling. Het gewicht en accuduur zijn echter niet geweldig.

Het scherm maakt dat echter dubbel en dwars goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer_D
Hmmm, ik vind het toch wel erg belangrijk dat de laptop lekker dun (en licht) is, moet hem de hele dag meenemen in mijn tas en even snel hier en daar wat typen. Ook de accuduur is erg van belang. Daarom ben ik bang dat deze laptop (ondanks zijn fantastische specs voor deze prijs) niet helemaal past bij de dingen waar ik hem voor zal gaan gebruiken.

Ik snap dat ik op andere gebieden dan wat zal moeten inleveren, maar dat heb ik er in principe wel voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Veel lichter en dunner ga je in die prijsklasse niet vinden, dan moet je gaan kijken naar netbooks, die zijn misschien niet zo krachtig, maar een stuk goedkoper en je kunt er toch het een en ander op doen.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer_D
Oké, is de Inspiron 15z Ultrabook misschien wat? Lijkt mij iig een stuk beter mee te nemen. Hij is alleen wel €750, maar met allemaal kortingen wellicht te krijgen voor max €600?

• Jelmer_D
Er staat wel bij dat deze laptop een HD scherm heeft, maar volgens mij geen 1080p. Zijn er überhaupt andere laptops in deze prijsklasse met een 1080p scherm behalve de Inspiron 15R SE? Ik kon niet echt iets vinden iig.

[ Voor 8% gewijzigd door Jelmer_D op 15-08-2013 11:14 ]

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:12
De Inspiron 15z heeft geen Full HD nee. De 15R SE is de goedkoopste met FUll HD momenteel. Je kunt op de Lenovo-website nog een Thinkpad E531 samenstellen met Full-HD vanaf €556, maar die heeft wel beduidend mindere hardware, maar volgens mij wel betere accuduur en bouwkwaliteit. Daarna komt de Asus N56 vanaf €692..

Verwijderd

JelmerDeuten schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 20:37:
Oké, is de Inspiron 15z Ultrabook misschien wat? Lijkt mij iig een stuk beter mee te nemen. Hij is alleen wel €750, maar met allemaal kortingen wellicht te krijgen voor max €600?
Volgens mij vind iedereen hier het zinloos om €600+ uit te geven aan iets zonder 1080p scherm. Als je toch geen 1080p scherm neemt, dan kan je net zo goed voor cheap gaan en pricewatch: Lenovo Essential B590 (MBX35MH) nemen.

2.5kg, goed toetsenbord, lange accuduur. Ik vind het persoonlijk zinloos om meer uit te geven als je dan toch geen goed scherm of SSD krijgt.

• Jelmer_D
Waar het mij vooral om gaat is dat de laptop goed mee te nemen is, redelijke accuduur en geschikt is voor programma's als Word, Excel en lekker surfen op het internet. Misschien dat ik later wat licht programmeerwerk erop moet doen, maar hij moet er wel redelijk uitzien en lekker mobiel zijn.

• Jelmer_D
Het zou erg fijn zijn als ik de Inspiron 15R SE een keer in het echt kan zien, maar hij is volgens mij alleen via de Dell site te bestellen toch?

Verwijderd

Als het goed is kan je ze bij dixons, mycom en vobis bekijken.
nieuws: MyCom en Vobis gaan ook Dell-producten verkopen

• Jelmer_D
Oke bedankt!

In heel veel laptops rond deze prijs (vooral de iets dunnere :p) zit Intel HD Graphics. Wat zijn de taken die je met deze grafische chip nog kunt doen/niet kunt doen?

Verwijderd

Je kan er starcraft, diablo 3 of skyrim op low 1080p mee spelen, maar daarmee houd het een beetje op. Games dit dit jaar uitkomen zijn over het algemeen niet hoger dan 768p te spelen.

• Jelmer_D
Ik kwam zelf nog deze tegen. Zou deze beter zijn dan de Inspiron 15R SE? Is wel wat duurder...

Verwijderd

De GT 710m is een behoorlijke prutskaart. Hij heeft ook geen 1080p. Het lijkt of je alleen maar met die laptop aankomt omdat err een i7 in zit. Maar je kan beter voor een i5 met 1080p scherm of SSD gaan, die aspecten maken veel meer verschil op de gebruikservaring.

• Jelmer_D
De Inspiron 15R SE lijkt trouwens niet meer te bestellen?

Verwijderd

Dat is zo ja. hij is vanmorgen opeens verdwenen: Verwijderd in "[Kortingscode] Dell kortingscodes - Deel 2" |:(

• Jelmer_D
Oh oke, is er al iets bekend over een eventuele opvolger? Er is laatst toch ook een nieuw 17" model uitgekomen?

Verwijderd

Je kan buiten nederland al de inspiron 17R (niet SE) met haswell bestellen. De launch van haswell is nu 2 maanden geleden, het duurt allemaal extreem lang.

• Jelmer_D
Ja idd, dat kun je wel zeggen ja. Ik zal de laptop uiterlijk dinsdag 27 augustus binnen moeten hebben, dus zal hem voor mij niet meer worden denk ik dan.

• Jelmer_D
Als iemand anders nog een type heeft die misschien geschikt is hou ik mij van harte aanbevolen.

• Jelmer_D
Deze zag ik ook nog, wel iets boven mijn budget eigenlijk. Ik kan deze echter niet vinden in de Lenovo shop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer_D
Hmm, hier staat ie, maar er staan nog geen specs bij en in de Lenovo shop ook niet te vinden. Nieuw model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer_D
Ik ben bereid mijn budget te verhogen naar €650, volgens mij zijn er dan al een stuk meer mogelijkheden. Nog steeds belangrijk blijft dat de laptop niet te dik is en 15" is

[ Voor 65% gewijzigd door Jelmer_D op 16-08-2013 22:38 ]

Pagina: 1