Hallo allemaal,
Omdat mijn huidige PC al redelijk oud aan het worden is en ik toch de nieuwste games wil (kunnen) spelen, ben ik bezig met het samenstellen van een nieuw systeem.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hier is het systeem wat ik tot nu toe heb samengesteld te zien. Wat ik mij vooral afvraag is of er onderdelen zijn die met elkaar in conflict zijn (voor zover ik weet niet, ik heb veel uit de BBG gehaald) en of er nog onderdelen zijn die, in verhouding met andere producten, erg duur zijn voor hun geleverde prestaties. Mochten jullie trouwens nog twee hele mooie 24 inch monitoren weten, dan ben ik daar ook in geïnteresseerd, ik heb nu twee 27 inch panelen welke in de BBG stonden.
Ik wil proberen zo veel mogelijk onderdelen te bestellen bij dezelfde webwinkel om verzendkosten te beperken. De assemblage kan ik zelf doen, dus daar zitten verder geen kosten aan verbonden.
Bedankt voor het lezen en ik hoop dat jullie mij in de goede richting kunnen helpen!
Omdat mijn huidige PC al redelijk oud aan het worden is en ik toch de nieuwste games wil (kunnen) spelen, ben ik bezig met het samenstellen van een nieuw systeem.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Wat mag het systeem gaan kosten?Ik ben vooral van plan om het systeem als gamesysteem te gaan gebruiken (BF4, Skyrim, Civ5, etcetera). Verder werk ik veel thuis met bewerking en verwerkingsprogramma's (alleen de focus ligt hier dus niet op).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?Er is eigenlijk geen vast budget, maar liever ga ik niet veel verder dan €1500. Dit is inclusief de monitoren.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?Ik heb al een muis, toetsenbord, speakers en een externe harde schijf.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?Een degelijke processor die een tijdje mee kan, een voeding van goede kwaliteit en een videokaart die de komende tijd de meeste games in alle glorie kan laten zien. Verder zoek ik eigenlijk twee monitoren (24 of 27 inch) met dunne bezel (één om op te gamen, de andere voor overige zaken) en daarnaast een SSD voor mijn OS.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)Qua videokaarten heb ik altijd AMD Radeon gehad en hier heb ik wel fijne ervaringen mee, al is een Nvidia ook niet verkeerd natuurlijk. De kast wil ik graag niet al te shiny/flashy hebben. Gewoon een mooi rustig ontwerp. Natuurlijk heeft iedereen een ander idee hierbij maar ik wil de kast goed kunnen verwerken in mijn huiskamer, dus niet iets dat erg opvalt.
SysteemIk wil eigenlijk zorgen dat de geluidsproductie op een zo laag mogelijk niveau ligt. Dus bij voorkeur een stille koeler en een mooie geluidsisolerende kast.
Hier is het systeem wat ik tot nu toe heb samengesteld te zien. Wat ik mij vooral afvraag is of er onderdelen zijn die met elkaar in conflict zijn (voor zover ik weet niet, ik heb veel uit de BBG gehaald) en of er nog onderdelen zijn die, in verhouding met andere producten, erg duur zijn voor hun geleverde prestaties. Mochten jullie trouwens nog twee hele mooie 24 inch monitoren weten, dan ben ik daar ook in geïnteresseerd, ik heb nu twee 27 inch panelen welke in de BBG stonden.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670K Boxed | € 204,90 | € 204,90 |
| 1 | Gigabyte GA-Z87-HD3 | € 103,- | € 103,- |
| 1 | MSI GeForce GTX 770 2GB Twin Frozr OC | € 353,57 | € 353,57 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 55,99 | € 55,99 |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 86,04 | € 86,04 |
| 2 | Dell Ultrasharp U2412M Zwart | € 246,99 | € 493,98 |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 25,50 | € 25,50 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 57,50 | € 57,50 |
| 1 | Cooler Master Silent Pro Gold 550W | € 67,80 | € 67,80 |
| 1 | Samsung 840 EVO 120GB | € 89,90 | € 89,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.538,18 | |
Ik wil proberen zo veel mogelijk onderdelen te bestellen bij dezelfde webwinkel om verzendkosten te beperken. De assemblage kan ik zelf doen, dus daar zitten verder geen kosten aan verbonden.
Bedankt voor het lezen en ik hoop dat jullie mij in de goede richting kunnen helpen!
[ Voor 3% gewijzigd door Tafelkleedje op 13-08-2013 22:28 ]