Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Dr.Root
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-03 08:49
Beste Tweakers,

Recentelijk heb ik in een impulsieve bui een domeinnaam opgekocht bij mijndomein.nl.

Nu wil ik een goede hosting partij hebben om mijn website te lanceren, ik kom er maar niet uit. Er is zoveel aanbod en de prijzen verschillen enorm. Ik heb er echter de ballen verstand van, daarom mijn vraag(en) hier.

Ik wil een website hosten met de url naam: smartsanitair.nl

Kan ik een hosting provider uitzoeken die in prijs lager uitvalt dan mijndomein.nl en kan ik mijn url dan nog wel linken, omdat ik een andere hosting provider heb dan waar mijn url staat geregistreerd?

Ik zoek in iedergeval iets met een mySQL database, ik zie staan dat het standaard pakket van mijndomein.nl PHP 5.3 ondersteunt, terwijl 5.5 toch helemaal THE shit is? Verder zegt mij dit niks.. net zoals dit, mij niks zegt:
limiet aantal MySQL databases (phpMyAdmin)??

1GB + jaarlijks 1GB extra (tot 5 GB maximaal) is dit voldoende? Het idee is om een website op te richten met ruimte voor een forum / news feeds, berichtgeving op de homepage een contact page natuurlijk en ruimte voor advertenties.. De ambitie voor een webshop, die is er nog niet. Maar uitsluiten doe ik het ook niet.

Datalimiet "fair use policy??"
Mogelijkheid voor o.a. Wordpress, Joomla, Drupal ik heb wel al uitgezocht dat Wordpress het meest gebruikt word door "noobs"

Hebben jullie ideeën / tips / suggesties, let me know.

Bedankt!

Verwijderd

Er zijn heel veel providers die aan je eisen voldoen. De meeste domeinnaamverkopers staan gewoon toe dat je deze koppelt aan een hosting pakket van een externe partij. Dit kun je doen door de nameservers voor je domeinnaam te wijzigen. Wel wil ik daarbij zeggen dat een pakket voor minder dan €30 per jaar erg zeldzaam is, zeker als je waarde hecht aan de snelheid en betrouwbaarheid van je hosting pakket.

Daarnaast is PHP 5.5 niet per se beter dan PHP 5.3. De meeste hosting servers draaien nog steeds 5.3, en daarom worden nog steeds beveiligingsupdates uitgegeven voor die PHP versie waardoor je weinig nadelen ondervindt van het gebruiken van een oude PHP versie. De meeste scripts die op PHP 5.5 werken werken ook op 5.3.

Verder is het niet zo dat Wordpress een systeem voor beginners is. Wordpress wordt door heel veel websites gebruikt, klein en groot, omdat het toegankelijk is maar toch efficient en flexibel is. Ik moet zeggen dat ik zelf veel meer met Wordpress werk dan met Joomla of Drupal, maar welk systeem het beste is hangt volledig van je eisen en voorkeuren af.

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:57

Detmer

Professioneel prutser

Ik zit zelf bij Versio, deze hebben al hosting vanaf €0,50,- per maand (http://www.versio.nl/webhosting.php). Qua betrouwbaarheid heb ik tot op heden (zit inmiddels 2 jaar bij hun) nog geen klagen. Daarbij hebben ze ook goede support.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

• Dr.Root
Thanks voor de info guys! Ik denk dat ik voor drupal ga. Dit o.a. omdat ik wil dat gebruikers een gedeelte van een site kunnen claimen etc.. ik ga weer even op onderzoek uit naar aanleiding van deze info. Tot nu toe een erg leuke hobby moet ik zeggen :-)

• Dr.Root
Scrollerax ofzo.. ziet er ook erg cool uit.

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

Ik zit zelf altijd al bij TransIP, eerst bij versio gezeten, maar die hebben het toch meerdere malen laten afweten. Bij TransIP altijd dik tevreden :)

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• Dr.Root
Bedankt voor alle tips mensen. Ik heb een hosting afgesloten bij mijndomein.nl, zij kwamen met een zeer scherp tarief wat neerkwam op 11 euro per jaar (normaal 29,-) omdat ik daar redelijk veel domeinnamen heb geregistreerd. Heb gisteren wordpress geïnstalleerd op de ftp, (www.smartsanitair.nl) er moet nog veel aan gebeuren, ik wil jullie allen bedanken voor de hulp en de tips, kan nu een mooi fundament op gaan bouwen.. weet alleen niet zeker of het wordpress blijft, vind het een erg mooi programma maar misschien iets te simpel. Heb er nu een redelijk thema opstaan maar wil niet dat er een thema naam onderin de footer v.d. site komt te staan :-p

Nogmaals, thnx voor de tips en ondersteuning!

Gr,
Boeles
Pagina: 1