Ivy Bridge-E moederborden / socket 2011 refresh

Pagina: 1
Acties:

• Gekke Ur
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18-01-2025
Beste Tweakers,

Na lang wikken en wegen heb ik besloten om voor socket 2011 te gaan.. Ivy bridge is out or date en haswell stelde mij teleur!
Binnenkort komen de nieuwe socket 2011 cpu's uit.. Zelfde socket, zelfde chipset..
Nu zijn er genoeg full featured moederborden te koop voor dit socket maar die zijn al een goede twee jaar al de markt!
Ervaring leert dat wnnr intel nieuwe cpu's uitbrengt er ook een nieuwe reeks moederborden uitkomen..
Weet iemand iets over nieuwe moederborden voor socket 2011? We zitten nu een goede drie weken voor de launch en er is nog niets aan nieuws over te vinden!

Haswell wil ik niet, ivm de hoge temps.. Maar de mobo's zijn wel vele stappen verder qua features en looks.. (Gigabyte G1 Sniper 5, Asrock Z87 OC Formula)

Iemand die hier meer van weet?

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-01 23:12

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Als je Haswell-E bedoeld, die komen volgend jaar pas.

Het is me nog niet duidelijk of er een Broadwell-E komt, en of die dan (nog) in het lga2011 socket passen, maar ook de Broadwell komt volgend jaar pas.

Ik kan iets over het hoofd zien natuurlijk, maar dat zou een goede reden zijn waarom er nog geen nieuwe moederborden zijn.

• Gekke Ur
Nee ik ga voor Ivy Bridge-E, maar heb ook nog nagedacht om mogelijk voor z77 te gaan of z87.. Ik weet dat Haswel-E pas volgend jaar komt met de x99 chipset..
In een notendop: komen er nieuwe moederborden uit voor de Ivy Bridge-E processors?

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-01 23:12

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Ivy bridge is out or date en haswell stelde mij teleur!
Ik dacht dat je daarmee bedoelde dat je ook geen Ivy Bridge meer wilde.
Binnenkort komen de nieuwe socket 2011 cpu's uit.. Zelfde socket, zelfde chipset..
Je zegt het zelf al, zelfde socket en zelfde chipset, dus er veranderd niks behalve dat er sneller ram ondersteund word door de i7 4960X, i7 4930K en i7 4820K.

Edit: Ipv nieuwe borden komen er bios updates.

[ Voor 17% gewijzigd door Hippocampus op 10-08-2013 04:04 ]

• Gekke Ur
Ik wil inderdaad geen ivy bridge, wil sli draaien en heb nog 2 pci express 4x raid kaarten dus heb de pci express lanes nodig!
Maar toen Nehalem (X58) werd geupgrade naar Westmere (ook X58) kwamen er WEL nieuwe moederborden uit!

Nu ga ik sowieso wachten tot eind oktober met kopen, maar ik vind het OPVALLEND STIL rondom socket 2011 moederborden momenteel! Stilte voor de storm misschien?

Mochten er geen nieuwe mobo's komen dan word het gewoon de Asrock X79 Campion met een 4930K..
Vanwege mijn cosmos 2 kast met H100 in push/pull, raid kaarten, sloot aan harde schijven, etc is mijn keuze vrij beperkt..

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17:06
Er zullen vast wat fabrikanten een refresh doen van Mobo's, echter verwacht hier weinig tot niets van qua chipset features. De chipsets veranderen niet, dus je zal ook niet ineens nieuwe features krijgen vanuit de chipset die bijv. wel op Haswell zitten.

Maar ik verwacht bijv wel dat fabrikanten nieuwe mobo's maken met bijv de verbeterde onboard geluidskaarten e.d. die bij Haswell geintroduceerd zijn.
Pagina: 1