Toon posts:

Is bestandsinformatie op NAS mediaplayer manipuleren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk sinds kort met een NAS Black Amor mediaserver.
Daarop kan ik foto's op datum laten presenteren. Hij zet ze dan in virtuele mappen per jaar en per maand.
Dat is lastig want bijvoorbeeld een verslag van een vakantie moet ik dan opzoeken in meerdere maandmappen.

Ik kan ze op op naam laten ordenen. Hij presenteert ze dan via de submappen die ik heb aangemaakt (bv Vakantie zomer 2013) en binnen die mappen op bestandsnaam van de foto.
In dit geval zet hij foto's van 2 toestellen met verschillende bestandsnamen (bv PICT + volgnummer / IMG + volgnummer) per groep bij elkaar en niet doorelkaar op datum/tijd volgorde . Dat zou ik eigenlijk wel willen om de juiste presentatie volgorde te krijgen.
Ik kan natuurlijk de foto's allemaal herbenoemen met een volgnummer in de volgorde waarin de presentatie moet plaatsvinden. Dat is echter een aardig werkje en bovendien wordt dan de datum in het bestand aangepast.
VRAAG: kent iemand een methode om in foto's wel in de juiste tijdsvolgorde te presenteren en toch te werken met de keuze in de NAS 'presenteren op naam'