Toon posts:

na windows 8.1 instalatie internet weg

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi iedereen,

Ik heb echt hulp nodig, nadat ik Windows 8.1 heb gedownload werd me gevraagd te re booten. Ik wou naar de store om de installatie te voltooien maar het internet was weg. En toen ik keek bij de adapter instellingen van mijn Network center stond er folder is empty!
Dus ik heb van alles geprobeerd maar het had allenmaal geen probleem. Ik ben moe en gefrustreerd en als de dood voor alle problemen die ik op me af zie komen. Help me alsjeblieft!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:26

TheVMaster

Moderator WOS
Ik vind je TS wel een beetje karig. Er missen nogal wat zaken :
  • Wat heb je zelf allemaal al geprobeerd om je probleem opgelost te krijgen?
  • Welke oplossingen heb je (via de zoekmachines) gevonden en waarom voldoen deze niet?
  • Op welke hardware installeer je Windows 8.1 (RT of x86 device?)
  • Wat zeggen de Windows 8.1 Support forums?
Kijk even goed in het beleid, wat er nu precies verwacht wordt van een goede topicstart en vul dan je TS even aan...

[ Voor 132% gewijzigd door TheVMaster op 09-08-2013 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-10 08:34
Het is hier natuurlijk geen helpdesk, maar dat snap je zelf ook wel. Wat heb je precies allemaal zelf al geprobeerd?

Mag ik er vanuit gaan dat je snapt dat het waarschijnlijk de driver van je netwerkkaart is die niet herkend wordt? Of misschien heb ik nu al teveel gezegd? :+

Hoe ziet je Device Manager eruit?

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-10 16:02

thof

FP ProMod
Dat wat TheVMaster zegt, maar ook is het een update installatie of een clean install? Drivers al geïnstalleerd, welke drivers al geprobeerd etc. Ik vermoed dat er gewoon een driver ontbreekt.

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb drivers gedownload van asus.com en dat leverde niks op. Ook heb ik geprobeerd mijn pc te refreshen en te resteren maar bij restore zij die dat mijn anti virus in de weg zat (terwijlhij uit stond) en bij refresh zij die dat hij de files needed niet kon vinden. Ik merk ook dat ik een handicap heb doordat ik geen disk Drive heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Soms zijn screenshots ook handig....maar wat is het HardwareID van je netwerkkaart?
Properties > Details > Hardware Ids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof

thof

FP ProMod
Welke drivers (exact) heb je gedownload? Welke netwerkkaarten heb je, wat voor soort device is het? Laptop? Desktop? Tablet? Vrij cruciale informatie, wellicht dat je deze en eerder gevraagde informatie eerst kan posten :)

Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ze gemaakt maar hoe zet ik foto's in dit topic?
Ik heb de drivers van deze link
http://support.asus.com/D...e=nl-nl&m=X301A&p=3&s=414
En dan heb ik ze gepakt van draadloos en lan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Over wat voor anti-virus hebben we? 8.1 z'n native AV...of had je al een andere geinstalleerd? Het gaat niet om een RT device, maar om een x86 variant begrijp ik?
Verwijderd schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 00:00:
Ik heb ze gemaakt maar hoe zet ik foto's in dit topic?
Eh....zet ze op SkyDrive of DropBox en link er dan naar in je topic.

[ Voor 55% gewijzigd door TheVMaster op 10-08-2013 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Asus x301a met Windows 8pro d'r op 64x volgensmij.. ik heb er Norton 360 op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof

thof

FP ProMod
Asus heeft bij het zelfde model laptop vaak afwijkende wireless chips per batch. Dit zie je ook terug op de driver pagina: meerdere wireless driers voor verschillende merken. Kies hier wel het juiste model. Overigens bedraad internet al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, doet het ook niet.. en ja ik heb mijn model geselecteerd.
Hoe krijg ik snapshots van mijn laptop af op dt topic??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
En anders het HardwareID opzoeken...dan weet je welke chip je hebt en dan vanaf de manufacture website de laatste drivers downloaden. Dus NIET van de Asus website!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:33

job

Verwijderd schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 00:00:
En welke meldingen krijg je als je die drivers installeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg gewoon wizards met op het eind dat het succesvol was geïnstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 00:05:
Ja, doet het ook niet.. en ja ik heb mijn model geselecteerd.
Hoe krijg ik snapshots van mijn laptop af op dt topic??
Eh....je weet hoe je een snapshot moet maken? Als het goed is heb je SkyDrive (aangezien je ook Windows 8 gebruikt en dus neem ik even aan ook een Microsoft Account hebt?)...zet ze anders daar op en link ernaar in je post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar jullie moeten dan toch inloggen als mij om dat te zien en al mijn andere zooi zit er dan ook bij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 00:14:
Ja maar jullie moeten dan toch inloggen als mij om dat te zien en al mijn andere zooi zit er dan ook bij..
Je kunt ook een mapje maken die je deelt met iedereen.....dan hoef je niet in te loggen. Handigste is om dat via de website te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Zie ik nog steeds je HardwareID niet. Kijk eens onder Details > Hardware Ids

Op basis van dat ID kan je zoeken welke chip erin zit.

Edit: Je LAN is gewoon RealTek en kan je downloaden vanaf de RealTek website.
http://www.realtek.com.tw...ownTypeID=3&GetDown=false

[ Voor 45% gewijzigd door Pedr0 op 10-08-2013 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

https://skydrive.live.com...ey=%21AFWWpKHQu-rc5H4&v=3

Op dat plaatje, heb je ook al eens gekozen voor 'uninstall' drivers ?!

Het lijkt er namelijk op dat de drivers niet goed zijn overgekomen na de upgrade naar windows 8.1

Mijn eerste advies wat wellicht het probleem oplost:

In het plaatje van de link hierboven kiezen voor uninstall, stappenplannetje doorlopen en daarna zoeken naar gewijzigde hardware in apparaatbeheer, driver opnieuw installeren. Dan zou t geheel het weer moeten doen.. (althans naar mijn mening.) kan er ook naast zitten natuurlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb na een beetje verder googlen de update van 8.1 weten te verwijderen. Het heeft niet geholpen. Maar nu weet ik wel met 100% zekerheid dat win8 pro legaal ander sporen van 8.1 heb die geheel compatibel is met al mijn drivers. Ik snap niet waar ik mijn hardware id kan vinden.. sorry
Ook vind ik het stom dat system restore het niet doet. Een snapshot volgt met de error. Heeft iemand daarbij nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
In je eerste screenshot heb je een tabblad Details, daar kan je Property op "Hardware ids" zetten. Als het goed is zie je daarna een PCI\VEN_xxxxxxxx nummer? ;)

Soms kan het ook een oplossing zijn, mits hij niet "greyed out" is, te kiezen voor Roll Back Driver!

[ Voor 24% gewijzigd door Pedr0 op 10-08-2013 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oké ik heb snaps van de error en de hardids geüpload op dezelfde link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hij is gegreyed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-10 14:53
Ben ik de enige die het gek vindt dat al zijn netwerk-adapters falen in device manager? Daar zou het probleem ook kunnen liggen.

Ik vind het toch een gek verhaal. Niks geks gedaan of gebeurd tijdens installatie? Is hij uitgegaan, heb je iets gestopt, ben je aan het installeren geweest (netwerksoftware in het bijzonder)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Nou, je moet in iedergeval de "Foxconn WiFi Wireless LAN Driver (Ralink RT5390 802.11b/g/n WiFi Adapter)" hebben. Dan weet je dat ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Pedr0 op 10-08-2013 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nope, alles ging prima. En ik weet het dat is wat ik het engste vind. Want ik had eerder al soms wat vage problemen met mijn adapter, te lezen in de link op mijn Engelse forum, en dat is altijd de plek waar ik heen ga om het te fixen.. ook bij connectie centrum van netwerk connecties kiezen staat niks. Het is alsof hij zegt dat er niks van internetontvangers in mijn laptop zit.

Link, http://www.eightforums.co...sconnects-me-network.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
Er is niks mis met je laptop, je krijgt het gewoon niet strak. It happens. Probeer nog even rustig te kijken naar de adapterdriver (stille hint: Pedr0). Het komt vanzelf weer op z'n pootjes terecht, driver issues zijn rot maar niet onoverkomelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja ike heb al 2 van die foxons geprobeerd, geen resultaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar Cor, wat bedoel je met dat het op zijn pootjes terecht komt. Ik moet internet hebben. Ik ben een 14 jarige havo vwo student op een laptop school. Als mijn laptop niet voor het begin van het schooljaar internet heeft start ik met een enorme achterstand. Dus ik wil het liefst zo snel mogelijk een oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Sebas, wat ik eerder heb aangegeven....Tweakers is geen helpdesk en we begrijpen dat het vervelend voor je is. Maar het is natuurlijk niet verstandig te gaan experimenteren met Windows 8.1 Preview op een laptop die je op school ook moet gaan gebruiken!

Werkt je LAN driver al? De Realtek?

[ Voor 18% gewijzigd door Pedr0 op 10-08-2013 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
Verwijderd schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 00:52:
Maar Cor, wat bedoel je met dat het op zijn pootjes terecht komt. Ik moet internet hebben. Ik ben een 14 jarige havo vwo student op een laptop school. Als mijn laptop niet voor het begin van het schooljaar internet heeft start ik met een enorme achterstand. Dus ik wil het liefst zo snel mogelijk een oplossing
Luister, als je er echt niet uitkomt, breng dan je laptop naar iemand die het wel weet. Wanneer moet je weer naar school? Vraag het anders daar even, als ze een laptop school zijn weten ze het vast wel.

Maak het in ieder geval niet groter dan het nu is; je hebt een netwerkprobleem, maar meer is er niet aan de hand. Probeer goed te achterhalen wat je gedaan hebt, er is ergens iets gebeurd in je netwerk-instellingen, die fout moet je zien te vinden en zien terug te draaien. Weet je echt niet hoe je dat moet doen dan kan je altijd de lokale PC-boer daarvoor vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oké, sorry allenmaal als ik iets te veelvragend ben. Mijn lan en wlan doen het niet dus teamviewer zit er ook niet op. Ik zal wel wat klooien en ik hoop dat er of op dit topic of bij mij nog een doorslag komt. Nu ga ik slapen want ik ben moe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3NC0N
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-10 10:02
Misschien handig om het bij één topic te houden.
internet drivers weg en niet terug te krijgen

Verder zou ik het volgende doen:
1. Nieuwste drivers downloaden met andere computer/laptop en op een usb-stick zetten.
2. Alle netwerkdrivers van je laptop verwijderen.
3. Drivers vanaf usb-stick installeren.
4. Rebooten.

Dit zou als het goed is moeten werken.

Eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-10 22:03
Staat de kaart hardwarmatig uitgeschakeld? Knopje op je laptop of toetsencombinatie als FN+F2.
Wanneer deze uitstaat en je drivers installeert wilt 'Computer beheer/Device management' graag aangeven dat je drivers niet kloppen. Check of je WiFi lampje wel brand.

Aanvulling: Software matig uitgeschakeld kan ook, oplossing is als hierboven

[ Voor 13% gewijzigd door crypt0rr op 10-08-2013 07:46 ]

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:11

Milmoor

Footsteps and pictures.

Voordat er meer fout gaat: heb je een backup van al je belangrijke data? Niet op de laptop, maar bijv. op een externe harde schijf, DVD of andere computer? Pas als je dat hebt verder improviseren.

Heb je een rescue/herstel cd of partitie? Zo ja, dan is het waarschijnlijk het veiligst je laptop daarmee in de oorspronkelijke staat terug te brengen. Je persoonlijke data haal je daarna van de backup terug indien nodig.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou kijk, ik heb mijn laptop via een webshop gekocht met win7. Er was een upgrade actie voor Asus en daarmee heb ik online een licentiecode gekocht. Toen had ik Windows 8. Maar ik heb dus niks van dvd's ofzo, alleen een licentiecode en als ik nu een system refresh wil runnen zegt hij dat ik allerlij dvd's of partities nodig heb en dat die bij mijn Windows 8 geleverd waren, wat ik dus niet heb. Dus stom genoeg kan ik hem niet herinstalleeren of refreshen.. ik heb een backup gemaakt van de zooi die ik interessant vind en mijn internet lampje staat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-10 22:03
Download een Windows 8 iso. Die kan je genoeg vinden op internet, gebruik tijdens de installatie jouw legale key.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Voor Windows 8 kun je hier ook voor een kleine bijdrage een DVD bestellen....je hoeft alleen je product key maar in te vullen. Heb je ook geen gedoe 'met vage versies' van internet ;)
Pagina: 1