TFT/LCD 2,5" Voor Casemod

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobKJ
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:59
Voor mijn aanstaande casemod ben ik op zoek naar een 2,5" TFT/LCD schermpje. In de kast waar hij inkomt zit er wel 1 in, maar daar is te weinig informatie over om een controller op aan te sluiten (voor zover ik had op gezocht).

Wat ik dus zoek:
-TFT of LCD scherm van 2,5"
-Liefst met USB aansluiting (of erbij te kopen/maken)

En nog wat informatie over de 'huidige'
Acrowise
AAVY-240320732N03

De kast waar de PC inkomt is een Popcorn Hour C300

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PAPPLE
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-12-2024
Misschien eerst even laten weten wat je zelf al hebt gevonden, foto's video's, handleidingen.
Als je een product zoekt, kun je niet verwachten dat mensen dat hier voor jou gaan doen lijkt me.

Ik denk niet dat er veel reacties komen op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axon
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-09 19:38

Axon

Dikke tetten

Wellicht kan je beter een advertentie hier maken: http://tweakers.net/categorie/483/casemodding/aanbod/ :)

Tetten.

• RobKJ
PAPPLE schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 14:01:
Misschien eerst even laten weten wat je zelf al hebt gevonden, foto's video's, handleidingen.
Als je een product zoekt, kun je niet verwachten dat mensen dat hier voor jou gaan doen lijkt me.

Ik denk niet dat er veel reacties komen op deze manier.
Ik heb een Popcorn Hour C300 mediaspeler waar ik het binnenste uit gehaald heb en daar een ION based systeem in heb gemaakt. De USB poorten aan de voorkant heb ik voor elkaar maar nu wil ik alleen nog een mooi schermpje voorin.

Op het schermpje wat er in zit staat de volgende code:
Acrowise AWT-240320T24N03

Als ik dat opzoek op google kom ik inderdaad uit bij Acrowise en heb ik een pinout maar ik loop nu vast.
Er zit namelijk een flatcable aan en ik weet niet goed of dat te gebruiken/maken is als USB schermpje.

Ik heb ook op Google gezocht naar andere mogelijkheden, zoals het schermpje van een oude Nokia maar dat kan alleen maar met een parallelle poort. Dat heeft het moederbord wat ik gebruik niet meer, dus ook niet werkbaar.

Op Ebay zag ik nog wat van die achteruitrijdcamera's, en daar geldt hetzelfde voor; is dat om te bouwen naar een USB device?

Ik hoop dat het zo wat duidelijker is :)

• Phaerion
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Phaerion

Stillborn!!!

Bedoel je zoiets als dit misschien?

Of misschien kun je beter op zoek gaan naar een oud/kapot apparaat waar hij al in zit, en hem daar dan uit halen. Anders kom je denk ik toch al snel op een kant en klaar USB schermpje uit.

Maar dan val je wel gelijk in de prijzen. ;)
http://www.it-service.be/...103_830&products_id=12972
Afbeeldingslocatie: http://www.it-service.be/webshop/images/3832_0.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door Phaerion op 15-08-2013 16:01 ]

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

• RobKJ
Zoiets zoek ik inderdaad wel ja! Maar helaas is het veelste groot, dat gaat nooit passen...

En bij conrad heb ik ook inderdaad gezocht, maar of het past niet, of het is te groot... Het is nog niet zo makkelijk haha

• Phaerion
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Phaerion

Stillborn!!!

Ik heb ooit een gegoogled op 'lcd scherm.' Toen kwamen er wal wat sites voorbij, van zowel fabrikanten als advertenties op Marktplaats. Maar dan zit je wel weer met het feit, dat je alleen een kaal schermpje hebt zonder aansturing. Kleiner dan 7" kam ik ook geen schermpjes tegen met een usb aansluiting.

Maar er heeft hier ooit op het forum wel een schemaatje gestaan, om de aansturing zelf te maken voor een kaal scherm. En er had ook iemand software voor geschreven. Maar dat was nog zo rond 2001 en 2002 enzo. Dat stamt allemaal nog uit de tijd voordat Tweakers werd overgenomen. Ik betwijfel of dat nu nog terug te vinden is. Maar er zijn nog steeds mensen hier die dat kunnen. Maar die schema's zijn online ook nog wel ergens anders te vinden.

Het is dan allemaal wat lastiger en moeilijker, maar je kunt dan iig wel zo veel mogelijk bij je eigen ontwerp en ideeën blijven.

Oh.. schiet me iets te binnen. Er zijn ook lcd schermpjes voor een Arduino bordje. Die zijn wel kleiner. Daar heb je wellicht écht iets aan. En het is allemaal ook wat makkelijker te fabriceren, omdat er toch al veel mensen mee bezig zijn. Zo'n bordje heeft dacht ik ook weer een USB aansluiting. :)

http://arduino.cc/en/Tutorial/LiquidCrystalDisplay

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Wat voor scherm zoek je nu eigenlijk precies? LCD... Maar dan heb je nog verschillende soorten.
De char lcd's van bijv. 4x20 karakters:
Afbeeldingslocatie: http://uk.farnell.com/productimages/farnell/standard/2063163-40.jpg

De grafische LCD's:
Afbeeldingslocatie: http://www.pjrc.com/tech/8051/board5/lcd_128x64_1.jpg

Of kleuren LCD's, zoals je monitor of TV, of een PSone schermpje van 5 inch? De bovenste 2 zijn prima aan te sturen, met wat zoekwerk op 4x20 of 128x64 lcd vind je daar genoeg info over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobKJ
Het liefste heb ik een LCD scherm, dat zat namelijk origineel ook in de mediaspeler. Een PSone scherm zou ideaal zijn, maar ik zit met de hoogte van de kast. Dat scherm is hoger dan de kast zelf :P.

Ik ga nog even kijken naar de karakter LCD's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

Het goedkoopst en makkelijkst is volgens mij karakter LCD parallel aangestuurt

je kan van die low profile LPT pci-kaartjes kopen,
dan kun je alles wat je wil volgens mij, voor onder de 20 euro (10 misschien wel als je beetje goed zoekt, 16x4 of 20x4 lcd met lpt kaart)

ik zou even goed moeten zoeken, maar ik heb hier volgens mij nog lpt pci-kaarten liggen en iig groene karakter lcd's misschien ook nog blauwe

(niet de modernste oplossing maar basic,simpel en werkt nog steeds onder huidige OS)

[ Voor 46% gewijzigd door Rebels op 17-08-2013 06:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobKJ
Ja, ik snap totaal wat jullie bedoelen.

Ik zit er alleen mee dat ik een Mini-ITX moederbord heb waar alleen maar een PCIe 16x slot op zit. Dus dat wordt ook alweer lastig haha.

En qua drivers wordt het ook leuk, ik draai namelijk met een OpenELEC HTPC (linux based dus)...

Het wordt nog een beetje doorzoeken en proberen
Pagina: 1