Toon posts:

nieuwe crossfire kaart(en) nodig.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik zit met een uitdaging. Ik ben ontwerper en programmeur van beroep en een groot pc gamer. Ik werk met 3 beeldschermen en een wacom cintiq (beeldscherm versie) tablet. Een tijdje geleden is mijn pc compleet over de kop gegaan en vanwege werk met spoed wat dingen moeten vervangen. Mijn "oudere" videokaart heeft het compleet begeven en een tijdje zonder gedaan, maar had op dat moment niet de grootste nood. Nu begint het werk wat diverser te worden en mis mijn extra 2 beeldschermen. Ik heb de pc ontwikkelingen al jaren niet meer gevolgd en kan door de bomen het bos een beetje niet meer zien.

Mijn vraag is dan ook 2 voudig.

1) Ik heb nu een Ati Radeon HD 5770 video kaart erin zitten. Kan ik hier een andere nieuwe video kaart naast zetten en gebruik maken van crossfire of moet ik dan 2 nieuwe kaarten kopen. En zo ja, wat is jullie advies dan. (en een kleine subvraag misschien. Is de hd 5770 een oud beest en compleet achterhaald of nog steeds een goede kaart)

2) Als gamer heb ik eigenlijk geen idee of ik een pc heb die nog goed mee kan komen met de spellen van heden dag. Ik zet hieronder maar even mijn specs en de vraag om algemeen advies waar nog grote winst te halen valt.

moederboord: Asustek Sabertooth Z77 http://www.asus.com/uk/Motherboards/SABERTOOTH_Z77/
Geheugen: 8GB DDR3
Processor: Intel Core I7 3770K 3,5 GHz (is een quadcore volgens mij?)

Mocht iemand nog vragen hebben hoor ik het graag.
In ieder geval alvast bedankt voor alle hulp.

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 00:15

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

1) Je kan er nog een naast zetten, maar de kaart is niet meer te krijgen, alleen 2de hands, heel eerlijk gezegt begint die serie al aardig op leeftijd te komen ('t zal 4 jaar zijn?).

2) Ligt er helemaal aan wat voor games je speelt, als je Battlefield 4 op een 5770 wil spelen wens ik je succes, je hebt er meer profijt van om de 5770 te verkopen/weg te doen en bijv. een HD7850 te kopen (Ik raad je de Asus Radeon HD7850 DCII aan, kost ~180 euro en blijft lekker stil en koel), het zal je ~3 tot 4x de performance geven van een 5770 en je kunt er 6 beeldschermen op aansluiten en waarschijnlijk zuiniger als je 5770.

Weet je wat je voeding is?

[ Voor 7% gewijzigd door Kuusj op 09-08-2013 22:32 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• P. Herz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23-02 23:28
in jouwn systeem is het een achterhaalde kaart en oude kaart.

misschien moet je denken aan een 770/780 ofzo of een 7950/7970

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 00:15

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

P. Herz schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 22:36:
in jouwn systeem is het een achterhaalde kaart en oude kaart.

misschien moet je denken aan een 770/780 ofzo of een 7950/7970
Waarom meteen een 770/780 of 7950/7970?
Je weet niet eens welke spellen meneer wil spelen en welke software hij gebruikt.

Die dingen kosten een fortuin en als je ze niet gebruikt of games hebt die nou eenmaal geen 780/7970 nodig hebt heb je heel veel geld misgelopen en als je voeding niet adequaat is loop je ook nog het risico om de voeding op te blazen en dat hij meteen de rest van de PC mee in zijn graf neemt.

Ik vraag dan ook of je de rest van de systeem kunt opnoemen, dus voeding, kast enz.
Ik wil je geen veel te dure kaarten aansmeren of je voeding opblazen zodat je daar ook weer 100 euro aan kan betalen.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst dank voor de reacties.

Ik speel eigenlijk van alles. Maar zeker wel spellen die best zwaar zijn grafisch gezien. Rage, Witcher, Fallout Grand Theft Auto, Skyrim etc etc. Ik wilde niet gelijk teveel informatie gaan neer zetten en een heel verhaal schrijven, maar Rome Total War 2 kom zo uit en dit is zeker een zwaar grafisch spel.

Daarnaast moet ik denk ik ook zeggen dat ik veel gebruik maak van alle Adobe producten. Voornamelijk Photoshop, Illustrator en Encore. Daarnaast 3d animatie producten Maya en Lightwave. Dit zijn behoorlijk zware programma's. Met name Lightwave en Maya.

Geld is niet zozeer een probleem. Ik zat zelf rond de 300 a 350 euro te denken. Maar het is altijd maar de vraag prijs/kwaliteit verhouding. Ineens een hoop uitgeven voor maar een klein verschil is het niet zozeer waard soms.

Ik had nog nooit van videokaarten gehoord die meer dan 2 poorten hadden dus dat is alvast een leuk positief punt.

Ik kom nog uit het 286/386/pentium 1 tijdperk (ik word oud :)) en toen waren voedingen niet het meest belangrijke.

Ik heb een OCZ 600W voeding Zegt mij echt helemaal niets.is dat een relatief kleine/gemiddelde/zware voeding?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2013 23:16 ]

• P. Herz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23-02 23:28
kuusj98 schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 22:42:
[...]

Waarom meteen een 770/780 of 7950/7970?
Je weet niet eens welke spellen meneer wil spelen en welke software hij gebruikt.

Die dingen kosten een fortuin en als je ze niet gebruikt of games hebt die nou eenmaal geen 780/7970 nodig hebt heb je heel veel geld misgelopen en als je voeding niet adequaat is loop je ook nog het risico om de voeding op te blazen en dat hij meteen de rest van de PC mee in zijn graf neemt.

Ik vraag dan ook of je de rest van de systeem kunt opnoemen, dus voeding, kast enz.
Ik wil je geen veel te dure kaarten aansmeren of je voeding opblazen zodat je daar ook weer 100 euro aan kan betalen.
als meneer niet veel nemende spellen speelt maakt dat nog niet uit dat hij niet deze kaarten neemt..
hij wil denk ik ook iets future proof met zijn i7 3770k en z77 moederbord. nou die kaarten zijn aardig future proof..

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09-2025

millman

6708Mhz @ -185c

Als je de meeste games op maximale instellingen wilt spelen met anti alias dan is een 770/780 of een 7950 of 7970 een must., maar als je een klein beetje wilt inleveren op beeldkwaliteit (bijvoorbeeld geen AA) dan volstaat een GTX660/660 ti of een 7870XT prima.

Ik ben zelf wat dat betreft zeer te spreken geweest over de HD 7870XT jokercard. Iets sneller dan een gtx580 in de meeste gevallen, en daar kan je tegenwoordig zeer fatsoenlijk op gamen. Meeste spellen full HD op max, bij Metro, Crysis en tombraider moet soms je shadows op medium zetten, voor de rest ultra. Kortom, ziet er erg goed uit en met 200 euro veel bang for buck. Mocht je een iets hoger budget hebben is een GTX760 wel een aanrader, of een GTX670..

Nu de vraag der vragen, wil je op alle 3 de schermen fatsoenlijk gamen, dan heb je wat sterkers nodig, zeker een SLI/CF setup met een van deze kaarten, bij voorkeur met 2GB+ geheugen.

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-02 00:03
Misschien ook handig om te weten welke resolutie de TS draait? Zie veel grafische pakketten voorbij komen, mijn aanname is dat die resolutie nog wel eens hoger kan zijn dan Full HD.

If so, dan zou een highend kaart geen overbodige luxe zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Millman,

Mijn 3 schermen staan wel naast elkaar, maar ik game op 1 beeldscherm. Mijn opstelling is puur voor werk. Het is dus eigenlijk de wens een goede kaart te hebben die op 1 beeldscherm goed is voor spellen, maar de rest wel een goede resolutie kan weergeven (1920x1080)

Verwijderd

Topicstarter
agoNITE schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 23:47:
Misschien ook handig om te weten welke resolutie de TS draait? Zie veel grafische pakketten voorbij komen, mijn aanname is dat die resolutie nog wel eens hoger kan zijn dan Full HD.

If so, dan zou een highend kaart geen overbodige luxe zijn.
Misschien een rare vraag maar waar staat TS voor?

• agoNITE
Ah, Topic Starter :) Jij dus ;)

Verwijderd

Topicstarter
Hahaha. Weer wat geleerd. Maar nee. Ik werk op dit moment met 1920x1080. Een iets hogere resolutie zou voor mijn voornaamste beeldscherm misschien wat fijn zijn, maar de andere beeldschermen zijn niet zo belangrijk.

• SirKartoffel
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 01-02 13:36
Voor een budget van 300-350 euro kan je een leuke kaart aanschaffen. Een gtx 770 of een radeon 7970 zijn in dat prijssegment haalbaar. Deze kunnen beide prima een game op 1080p in de hoogste resolutie spelen en hebben ook genoeg aansluitingen en kracht om 3 schermen van beeld te voorzien.

Ik las pas ook iets over de gtx 660, in sli schijnen ze menig videokaart te snel af te zijn, maar ik weet niet of je voeding dat trekt en hoe je dat aansluiten op die 3 schermen van je dan moet regelen. http://nl.hardware.info/r...9-euro-total-war-shogun-2

• agoNITE
Persoonlijk heb ik zelf liever 1 high end kaart dan 2 mid end kaarten in SLI/CF. 2 kaarten betekent vaak meer warmte en lawaai van de fans. En als je huidige voeding niet geschikt is moet die ook vervangen worden.
Pagina: 1