Windows 7 x64 uEFI

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spywurm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-09 09:26
Beste,

heb een tijd geleden hier ook een topic over gestart maar zat toen vast aan bepaalde beperkingen die er nu niet echt meer zijn voor mij. Daarom start ik een nieuw topic.

Systeem: Zotac Zbox Nano AD12 (AMD E2 1800, Radeon HD7340G, 128GB SSD, 8GB DDR3)

Ik wil Windows 7 Ultimate x64 installeren op mijn Zbox maar dit gaat echter niet zonder slag of stoot.
Dit zijn mijn instellingen:

- Windows 7 Ultimate DVD (enkel x64, geen x32)
- Interne schijf: FAT32 (GTP)
- Secure boot : OFF
- Legacy BIOS : OFF
- Fast Boot : ON

De DVD steekt in een externe DVD-lezer verbonden via USB. Bij het opstarten van de computer wordt de DVD herkend, en start deze zonder problemen op.

Vervolgens vraagt de computer voor op een toets te drukken voor het opstarten via DVD. Dit gedaan komt het typische scherm dat Windows bestanden overzet voor het beginnen met installeren. Daarna komt het beginscherm van "opstarten van windows" en hier blijft deze hangen. Het windows logo komt niet tevoorschijn.

Ook merk ik dat de letters zeer duidelijk zijn bij het begin, en bij het "freezen" ze een pak onduidelijker worden, precies of je een heel oud kleurenbeeldscherm er aan hangt.

Iemand een oplossing hiervoor? Ik zou degene in kwestie eeuwig dankbaar zijn! Ik heb de DVD al opnieuw gebrand met schijfcontrole en tegen snelheid 2x.

Bedankt bij voorbaat,
Spywurm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Als je eens zoekt op windows 7 uefi install vind je echt voldoende.

En we zijn hier geen brieven aan het schrijven naar elkaar dus Beste, ..... hoeft ook niet.

[ Voor 128% gewijzigd door TheVMaster op 09-08-2013 22:55 . Reden: Laat die vermomde bit.ly achterwege svp ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:26

TheVMaster

Moderator WOS
Ik zie dat je je HD ook als FAT32 hebt geformatteerd...? Misschien dat je even kunt aangeven wat je zelf allemaal via Google hebt gevonden, zodat je mede Tweakers je beter kunnen helpen. Je TS is namelijk wel wat karig...

[ Voor 9% gewijzigd door TheVMaster op 09-08-2013 22:58 ]

• spywurm
@shadowman12: Wil gewoon vriendelijk zijn, maar jij blijkbaar niet. En als je toch niet wilt helpen kan je ook gewoon dit topic negeren.

@TheVMaster: Bedankt voor je reactie! Misschien ben ik inderdaad wat karig geweest met mijn specificaties. Ik heb nu een paar afbeeldingen gemaakt van de instellingen, misschien kan jij zo makkelijk zien wat er aan de hand is of verkeerd is ingesteld.

De SSD die er in zit is nu geformatteerd onder het GPT formaat ZONDER een partitie. Is er nog iets dat je moet weten?

http://imageshack.us/photo/my-images/208/0fkb.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/690/z25e.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/6/sedb.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/208/0e2n.jpg/

Dit is als ik de windows dvd gebruik, hier blijft hij hangen en dan zie je ook dat de tekst slecht is geworden.
http://imageshack.us/photo/my-images/546/a67q.jpg/

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:51

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Mjah, je formatteert een schijf niet met GPT, je geeft 'm een GPT partitie indeling. Daarna maak je partities welke je met een file system formatteert, zoals FAT32 (ESP) en NTFS (Windows). Dit doe je over het algemeen tijdens installatie, niet ervoor.

Je Windows installatie gaat niet verder met laden? Dat is waar 't stopt? Apart, maar wellicht kan je nog eens wat meer informatie lezen over het opstarten van de Windows 7 installatie in UEFI mode, in combinatie met je hardware. Wellicht werkt 't niet of heb je een aanpassing nodig.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• spywurm
Bedankt voor je reactie Hero of Time! Ja dat bedoelde ik met die GPT partitie indeling sorry ;-)
Maar er staat nog geen FAT32 ofzo op op dit moment. Had al verschillende soorten geprobeert maar niets lijkt te werken (weet ook niet of hier het probleem is.)

Ja het is heel apart en verdacht, heb die windows wel perfect werkend gekregen op een macbook pro retina zonder enig probleem (EFI dan wel te verstaan) en deze accepteert enkel x64 versies. Dus aan de dvd ligt het ook niet.

Maar hij kan precies niet zijn bestanden voor te laden kwijt. Want als het scherm komt dat windows bezig is met de gegevens over te zetten voor het installatieprogram te starten duurt dat maar een seconde of 10.

Ja ik heb al onmenselijk veel rondgekeken voor het werkend te krijgen en tal van pogingen gedaan zonder succes. Normaal kom ik niet met vragen op een forum maar nu weet ik het echt niet meer, het zal waarschijnlijk iets heel belachelijk zijn maarja wie weet...

Alvast bedankt!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:51

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ok, welke gegevens laden bedoel je precies? De werkelijke installatie of de balk met 'loading files'? Heb je het ook al met een USB stick geprobeerd? Het zou namelijk ook aan de DVD drive kunnen liggen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Of SATA in de BIOS op "compatible" zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Squ1zZy schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 15:06:
Of SATA in de BIOS op "compatible" zetten.
Op zich zou AHCI geen problemen moeten opleveren, heb Windows 7 ook wel eens zo geinstalleerd (dual boot met OS X :P ). kun je UEFI niet 'uitschakelen' en die op legacy zetten? Dat maakt het allemaal (denk ik) wel een stuk eenvoudiger....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:51
Eens met Hero of Time TheVMaster hierboven (sorry ik zat terwijl ik aan het reageren was ook nog reacties aan het lezen waardoor ik dacht dat Hero of Time de reactie had gegeven). Het is met Windows 7 makkelijker om uEFI uit te zetten.

Als je echt heel erg een Windows 7 x64 uEFI install wilt uitvoeren neem dan deze topic door op eightforums en dan zijn voor Windows 7 step 11 van de manual install (Step 11 van >>Option Two<< To Manually Create a Bootable UEFI USB Flash Drive). Gezien je om de Windows 7 install efi compatible te maken nog wat files moet verplaatsen en/of kopiëren maar dat staat ook in die topic/forum die ik heb aangegeven. Als je geen USB tot je beschikking hebt, moet je wat aangegeven staat in de topic op eightforums alsnog uitvoeren met de bestanden van de DVD.

[ Voor 28% gewijzigd door Starke op 20-08-2013 19:51 . Reden: extra info en reactie was TheVMaster ipv Hero of Time ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Starke schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 15:35:
Eens met Hero of Time hierboven. Het is met Windows 7 makkelijker om uEFI uit te zetten.

Als je echt heel erg een Windows 7 x64 uEFI install wilt uitvoeren neem dan deze topic door op eightforums en dan zijn voor Windows 7 step 11 van de manual install (Step 11 van >>Option Two<< To Manually Create a Bootable UEFI USB Flash Drive). Gezien je om de Windows 7 install efi compatible te maken nog wat files moet verplaatsen en/of kopiëren maar dat staat ook in die topic/forum die ik heb aangegeven.

Ehh :? Volgens mij heet ik geen Hero of Time..'k lijkt niet eens op hem O
-)

Dank u :*)
Pagina: 1