Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

ultrabook of gelijkaardig (nood aan krachtige laptop)

Pagina: 1
Acties:

• nockelyk
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09-2023
Dag iedereen,

Ik ben op zoek naar een nieuwe deftige laptop.
Ik wou oorspronkelijk gewoon de ultrabook kopen van de best buy guide.
Omdat hierop nogal wat kritiek kwam en de gekozen laptop te weinig krachtig was besloot ik zelf op zoek te gaan.

Momenteel dacht ik om de XPS 13 te kopen met een intel core i7-3537U processor met 8 gb geheugen en 256GB SSD. http://www.dell.com/be/p/...model_id=xps-13-l321x-mlk
Ik twijfel toch nog over deze laptop. Ik ben eigenlijk op zoek naar een heel krachtige laptop die makkelijk is te verplaatsen. Verder heb ik eigenlijk geen eisen (schermkwaliteit, opslagcapaciteit zijn niet belangrijk).
De XPS 13 heeft net een heel grote schermkwaliteit, iets waar ik eigenlijk geen nood aan heb.

Wat ga je met je laptop doen?
Ik wil de laptop vooral gebruiken voor statistische analyses (SAS, eminer, SPSS,...). Ik heb gemerkt dat deze programmas vooral baat hebben bij een sterke processor.
Een snelle SSD en veel geheugen zullen ook helpen.
Aangezien ik deze laptop dagelijks overal meesleuren heb ik liefst een klein licht formaat.
Verder heb ik eigenlijk geen vereisen naar schermkwaliteit, touch screen, aansluitingen, opslagcapaciteit, merk...

Wat mag je laptop gaan kosten?
Ergens rond de 1000 euro.

Nu heb ik hierover een paar vragen:
1. Is de XPS 13 hiervoor geschikt
2. Zijn er eventueel betere alternatieven?

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-11 21:37

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Ehmm als je voor een sterke CPU wil gaan, dan moet je sowieso geen undervolted cpu nemen (alle Cpu's waarbij U staat). Deze zijn speciaal gemaakt voor ultrabooks.

Als je wel een beetje voor ultrabook formaat wil gaan, maar toch nog best een krachtige computer wil hebben dan zou ik je aanraden even voor de sony svs15 voor 949 euro in de pricewatch te kijken ;)

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• nockelyk
Ik heb inmiddels aan de hand van de aanwijzing verder zitten zoeken naar een laptop.
De svs15 lijkt mij inderdaad interessant maar ik heb liever een kleiner formaat.

Nu heb ik zitten denken over de svs13 pricewatch: Sony Vaio SVS1312K3EW
De svs13 heeft enkel een slechter beeldscherm dan de svs15.

Wat denken jullie van de svs13?
Neem ik beter een ander type, duurdere laptop of is de svs13 ideaal voor wat ik wil.
Ik vind vooral het formaat belangrijk. Dat de computer 2 of 3 kilo zou wegen vind ik minder belangrijk.

[ Voor 9% gewijzigd door nockelyk op 13-08-2013 08:32 ]

• dejoma
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-08-2022
Nu bevat de pricewatch niet alle laptops dus ik zou nog even op de dell website o.a. zelf laptops samenstellen want volgens de pricewatch zijn er geen 13.3 inch laptops met i7 processoren behalve dan degene die je al aangaf. En dit lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.

• nockelyk
Ik heb al eens gekeken op de website van dell (latitude) maar enkel computers gevonden met ofwel een undervolted CPU ofwel een te hoge prijs in vergelijking met de svs13 en een identiek scherm.

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
nockelyk schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 08:28:
Ik heb inmiddels aan de hand van de aanwijzing verder zitten zoeken naar een laptop.
De svs15 lijkt mij inderdaad interessant maar ik heb liever een kleiner formaat.

Nu heb ik zitten denken over de svs13 pricewatch: Sony Vaio SVS1312K3EW
De svs13 heeft enkel een slechter beeldscherm dan de svs15.

Wat denken jullie van de svs13?
Neem ik beter een ander type, duurdere laptop of is de svs13 ideaal voor wat ik wil.
Ik vind vooral het formaat belangrijk. Dat de computer 2 of 3 kilo zou wegen vind ik minder belangrijk.
Het probleem is niet dat de SVS13 een slechter beeldscherm heeft, maar dat de SVS13 een VEEEEL slechter beeldscherm heeft met daarbij ook nog eens een lagere resolutie. De kijkhoeken, matige kleurenproductie en het vervelende screen indoor effect is het absoluut niet waard. Je kan beter kijken naar de SVS15. IPS Full HD is misschien de belangrijkste specificatie.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik heb de s13 en het scherm is prima voor mij. Een stuk beter dan de gemiddelde mediamarkt laptop en lekker scherp. Het ligt er misschien aan wat je gewend bent. Maar inderdaad, een goede ips is beter. Maar als schermkwaliteit geen top prioriteit is zou ik hem gewoon nemen. Ik heb er een ssd in gezet in plaats van de hdd (al kan je ook natuurlijk een caddy gebruiken) en 12 gb ram.

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-11 21:37

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Sj44k13 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 01:25:
Ik heb de s13 en het scherm is prima voor mij. Een stuk beter dan de gemiddelde mediamarkt laptop en lekker scherp. Het ligt er misschien aan wat je gewend bent. Maar inderdaad, een goede ips is beter. Maar als schermkwaliteit geen top prioriteit is zou ik hem gewoon nemen. Ik heb er een ssd in gezet in plaats van de hdd (al kan je ook natuurlijk een caddy gebruiken) en 12 gb ram.
Maar sjaak, een scherm is eigenlijk het belangrijkste van de laptop. Je moet er namelijk 100% van de tijd tegenaan kijken.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Verwijderd

Het scherm is helemaal niet 'beter' dan dat van de gemiddelde mediamarkt laptop. 99% van de laptops bij de media markt hebben ruk-kijkhoeken, een helderheid tussen de 250 en 200cd/m, een contrast van minder dan 200:1, en een color gamut van 60%.

De S13 heeft een scherm met ruk-kijkhoeken, een helderheid van 220cd/m, een contrast van 180:1 en een color gamut van ongeveer 60%. Volgens mij moet je goed je best doen om iets te vinden wat minder is. De 3 laatste budget-reviews van notebookcheck bevatten allemaal betere schermen.

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Wat ik bedoel te zeggen is dat het voor mij allemaal wel mee valt hoe erg het scherm zou zijn. En ts zegt dat hij vooral performance wil op 13 inch en dan is de s13 een prima keuze.
Pagina: 1