Toon posts:

Netwerk kaart problemen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een HP G62 laptop met een Broadcom 4313, 802.11 netwerk kaart.
http://www.broadcom.com/p...ess-LAN-Solutions/BCM4313

Nou heb ik op mijn kamer een belabberde internet snelheid van 5.5 Mbps, terwijl mijn broertje met een ASUS laptop met een AR 9285 kaart 65,0 haalt op precies dezelfde plek.

Enig idee hoe dit komt? Heb al geprobeerd om de drivers te vervangen/updaten/opnieuw te installeren, maar dit helpt niet.

Chaos90

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:31

Fiber

Beaches are for storming.

Die Broadcom kaartjes zijn gewoon brak. Koop een los wifi stickje...

Je kan ook gaan zoeken naar handleidingen om het wifi kaartje te vervangen of betere antennes of zo in je laptop te modden, maar daar moet je wel een echte Tweakert voor zijn...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-12 10:59

itsalwaysme

Graast voor DB

Het kan van alles zijn. Het kan de driver zijn, de plek van de antenne in de laptop, misschien wel welke richting je op kijkt, ondersteuning van de kaart met de AP.

Wifi staat nu niet echt bekend om zijn stabiliteit, en het kan dus zijn dat het ene merk veel sneller is dan het andere. Omdat het afhankelijk is van zoveel dingen. Het kan zelfs zo zijn dat op maandag het bereik goed is en dinsdag wat minder omdat er een storing in de lucht zit (om het heel extreem te trekken).

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Verwijderd

Met Drivermax de driver eens updaten.
Drivermax durft af en toe wel eens een nieuwere driver te installeren dan de driver op de officiële site.

Het is maar een idee.

Note: installeer geen driver updates via dergelijke programma's als de driver het prima doet.
zeker van je basis drivers afblijven (toetsenbord, muis, usb scherm, hdd), het zou niet de eerste keer zijn dat een pc onstabiel wordt na installatie van een driver.

Verwijderd

Topicstarter
Net met Drivermax driver geupdate. Zal zo kijken of dit helpt en anders hoor je zsm de resultaten.

Edit: Nu 19,5. Nog niet geweldig, maar wel beter.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2013 23:48 ]

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 22:35:
Net met Drivermax driver geupdate. Zal zo kijken of dit helpt en anders hoor je zsm de resultaten.

Edit: Nu 19,5. Nog niet geweldig, maar wel beter.
Da's wel ongeveer het maximum wat je kunt verwachten. Het is namelijk een 802.11g kaartje dus die connect op een theoretisch maximum van 54 Mbps. Je broertje zal met 180 Mbps connecten (802.11n).
De verhouding 19,5 / 55 is wel ongeveer gelijk aan 65 / 180.

Een 802.11n kaartje aanschaffen zou een optie kunnen zijn, maar daar zijn 2 problemen mee:
  1. een 802.11g kaartje werkt met 1 antenne; voor 802.11n zijn er minimaal 2 vereist en eigenlijk heb je liever 3
  2. HP heeft de nare hebbelijkheid om alleen z'n eigen hardware te ondersteunen; in de BIOS staat gewoon een lijstje met vendor/device ID's. Andere hardware wordt gewoon uitgeschakeld

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Hoezo, 802.11g? Mn computer geeft aan Broadcom 4313 802.11 b/g/n?
En de link in mijn eerste post naar de kaart zelf, zegt 802.11n.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2013 15:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Okee, heb inmiddels 2 verschillende usb wireless adapters geprobeerd van verschillende merken. Geen van beide is in staat een fatsoenlijke internetverbinding tot stand te brengen. Heeft iemand nog een andere suggestie of kan ik beter direct een ander router en/of een range extender kopen?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

denk aan Andere antennes,
of polarisatie van de antenes. tov je router.

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Probleem opgelost, een repeater halverwege gehangen en heb nu een stabiele verbinding met 20 Mbps. :)
Super blij. Iedereen bedankt voor alle hulp.
Pagina: 1