Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb hier een vraag die in de ogen van sommigen heel nutteloos zal klinken, maar ik stel hem toch!

Ik zie in dit filmpje dat Linus zomaar verbinding kan maken met zijn computers via een getunnelde RDP door een Windows Home Server. Nu kan ik dit zelf ook, maar als ik dit doe krijg ik NIET gelijk het client-scherm te zien, maar ik moet eerst inloggen via een prompt en vervolgens kan ik verdergaan op het bureablad van de computer waar de RDP connectie naartoe wordt gemaakt.

Mijn vraag is dus, hoe kan ik ervoor zorgen dat ik het inlogscherm van de computer te zien krijg, en niet gepresenteerd wordt met een prompt om in te loggen en vervolgens door kan gaan op het bureaublad?

Thanks in advance,

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Als je hier op zoekt: disable double login prompt remote desktop, vind je toch voldoende?

Maar goed ik help je een beetje op weg ;)

Je moet de volgende opties aanpassen (hangt een beetje af welke versie je gebruikt), maar in het algemeen werkt het zo (de versie staat niet je TS)
Enablecredsspsupport & authentication level:i:0

Deze optie moet je dus in je default.rdp opnemen:
  1. Close all remote desktop connections and exit the remote desktop client.
  2. Click Start, click Run, type notepad, and then click OK.
  3. On the File menu, click Open.
  4. In the Files of type list, click All Files.
  5. In the File name box enter Default.rdp (The full path to this file would be similar to the following: C:\Users\<your username>\Documents\Default.rdp)
  6. A file similar to the following should open: Afbeeldingslocatie: http://4.bp.blogspot.com/-L9OxcB4fgJU/T5fA2yl5nYI/AAAAAAAABHo/meUwPBTrxHU/s1600/defaultrdp.jpg
  7. At the bottom of the Default.rdp file, add the following text:
    enablecredsspsupport:i:0
    Save the file, exit notepad and test remote desktop. You should no longer be prompted to enter credentials before connecting to remote desktops.
  1. Open your Default.rdp file again (as per steps 1-6 above)
  2. Add the following to the bottom of Default.rdp:
  3. authentication level:i:0
  4. Save the file, exit notepad and test remote desktop. You should no longer be prompted confirm that you do indeed intend to connect.
Bron: Fixing Remote Desktop Annoyances
Hiermee schakel je ook wel meteen NLA uit, is een security feature, dus realiseer je dat goed!

En owhjah, we zie hier geen brieven naar elkaar aan het schrijven, dus Beste ...., hoeft niet. Wel netjes hoor ;)

[ Voor 164% gewijzigd door Turdie op 09-08-2013 23:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ook handig om te weten, maar ik bedoelde eigenlijk wat anders.
Zie nu ook dat ik ben vergeten het filmpje in mijn post ben vergeten.

http://youtu.be/QDZWaqD3xFY?t=4m25s

Ik bedoel dus, is er een mogelijkheid om dit met mijn WHS2011 te realiseren. Wanneer ik dus op de Remote Web Access pagina klik op VERBINDEN, ik word gepresenteerd met het logon screen.

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-11 15:12
Op het laatste tabblad van remote desktop connection staat de mogelijkheid om een terminal server gateway in te vullen. Dat is de optie die je zoekt.

while (! ( succeed = try ()));

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat erom dat het automatisch gaat. Puur voor het gebruiksgemak. Er moet toch ergens een configuratie of settings file staan op de Windows Home Server hiervoor? Ik heb van alles doorgezocht maar ik kan er niets van vinden.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Zit er niet bij de prompt om login een vinkje dat de gegevens onthouden moeten worden? Als ik naar een W2008 R2 en een W2012 server via RDP verbind had ik dat althans wel aangevinkt en heb er sindsdien geen last meer van. Of mis ik nu het probleem?

Verwijderd

Topicstarter
@CtpChaos

Nee ik krijg slechts een prompt dat de uitgever niet geverifieerd kan worden en daarin kan ik slechts aanvinken dat ik lokale printers wil kunnen gebruiken tijdens RD sessie.
Tevens denk ik dat je het probleem ook mist, wat ik wil bereiken is dat wanneer gebruikers met letterlijk 0 % verstand of gevoel voor computers hebben op het knopje VERBINDEN drukken, gewoon gepresenteerd worden met hun logon screen, waar ze dus gewoon hun username aan kunnen klikken en vervolgens met hun wachtwoord in kunnen loggen. Wat ze nu krijgen is een prompt waar de username en wachtwoord in gevuld moeten worden...

Ik zelf heb er geen problemen mee, maar de oude lui hier thuis wil ik het graag zo makkelijk mogelijk maken!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:17
Als je de NLA optie bij je RDP settings uitzet dan zou het op deze manier moeten werken.
Als je deze instelt op "less secure" dan krijg je normaal gesproken het scherm uit je filmpje ; ik zou dit dus weigeren door te voeren aangezien de RDP exploit van een aantal jaar geleden alleen mogelijk was op systemen waarop NLA uit stond.

Zie ook http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc732713.aspx

[ Voor 9% gewijzigd door Killah_Priest op 10-08-2013 16:32 . Reden: links toegevoegd ]

Verwijderd

Topicstarter
@Killah_Priest

Heb het even nagekeken en het stond al uit..

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:59
Verwijderd schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 16:43:
@Killah_Priest

Heb het even nagekeken en het stond al uit..
Probeer het nu maar eens met een WinXP machine met een oude versie van RDP, dan krijg je de prompt niet meer, maar dit is minder veilig, vandaar less secure. Ik zie het nu er ook niet van in, log gewoon in. :)

Inventaris - Koop mijn meuk!

Pagina: 1