Welke hardware geschikt voor dit netwerk?

Pagina: 1
Acties:

• kabelmannetje
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12-11 11:03
Hallo,

Voor een klant wil ik op een bedrijventerrein een netwerk maken die gebruik maakt van de al bestaande infra een pand verderop. Mijn vraag is welke huis-tuin-en-keuken hardware onderstaande ondersteunt. Ik kan zoiets wel bouwen met allerlei dure switches en (linux) hardware, maar dat is mij te kostbaar en onderhoudsgevoeilig. Ik wil dus gewoon een routertje kopen bij de Mediamarkt.

Ik wil een wifi-signaal oppikken dat net te zwak is en dient als toegang tot internet. De hardware dient daarom te ondersteunen dat een externe antenne aangesloten kan worden.
Via een hotspot-mogelijkheid dient deze weer een eigen, uniek, intern wifi-netwerk te maken.
Default dient de hardware alle verkeer te routeren naar een externe (encrypted) VPN provider. Er mag dus geen un-encrypted data via wifi het pand uit gaan.

Bedraad aansluiting, liefst gigabit snelheid. 5 poorten zijn genoeg, incl. 1 naar een modem uplink.
Ben benieuwd!

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

Je wil voor een klant een routertje kopen bij de mediamarkt? Dat vind ik toch een beetje apart. Heb je wat meer informatie over de aan te leggen infra/vraag van de klant?

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Welkom op Got

Wat had je zelf al gevonden en waarom voldeed het niet ? of waarom was het overkill ?
Dure hardware veel onderhoud ? meestal is het eerder andersom .

het eerste waar ik nu aan denk is mikrotik

[ Voor 12% gewijzigd door Fish op 09-08-2013 20:08 ]

Iperf

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

Ik ben het eens met Fish, die vragen geven ons de info die we nodig hebben, en MIkroTik zou het moeten doen (Al haal je dat niet zomaar bij de mediamarkt :P) maar het is ook niet al te duur.

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• kabelmannetje
Er zijn 2 panden. Een (hoofd)-pand en een bijgebouw waar men af en toe zit te lunchen en een paar laptop/ipads nodig hebben voor de administratie. Een eenvoudige -goedkope- oplossing volstaat dus. In het andere pand heb ik een IPSEC machine staan. Via deze doet men veilig hun werk in the cloud. Het mooist is dat deze door de router in het bijgebouw benaderd kan worden zodat er een dubbele encryptie op de signalen is.

Ik kan zoiets bouwen met Linux (of Windows) natuurlijk. Maar, het lijkt mij nogal overkill als zoiets gewoon standaard in een of ander routertje zit die je voor pak 'm beet 100 euro bij de computerboer om de hoek kan kopen.

[ Voor 21% gewijzigd door kabelmannetje op 09-08-2013 20:14 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Je hebt een 2 panden .
- hoofdpand
- bijgebouw
- ander pand met een ipsec. benaderbaar vanuit het bijgebouw.
je kan niet uitleggen

Je hebt een ipsec bak lopen. gooi die wlan er op en sta alleen het ipsec verkeer toe ?

Iperf

• kabelmannetje
Mikrotik doet inderdaad alles wat ik wil, zelfs externe antennes worden ondersteund bij de RB2011UAS-2HnD-IN. Heb 'm al besteld, 129$. :)

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Koop er in vredesnaam wat richtantennes bij

Iperf

Pagina: 1