Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4Alvarez
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-01-2018
Hallo,

Situatie: we hebben hier thuis een 7 jaar oude tv staan waar ik graag een mediaspeler bij zou willen plaatsen die content zowel local (USB) als remote (NAS) kan afspelen. (720p out, en 1080p downscalen naar 720p)
Ik dacht aan de Raspberry Pi omdat deze goedkoop is en heel veel mogelijkheden biedt.

Is het mogelijk om daar tegelijk een seedbox van te maken (met rTorrent bv)? De seedbox heeft als opslagplaats de NAS, en moet in totaal 450+ torrents seeden goed voor 250GB. Is dit haalbaar met slechts 512 geheugen en een ARM processor?

De Raspberry Pi zou dan in verbinding staan met de tv via HDMI, en met het netwerk via de kabel.

Indien dit niet mogelijk is, zijn er dan alternatieven hiervoor die dit wel aankunnen?

Bijvraag: Is het mogelijk (en daadwerkelijk doenbaar) om een Raspberry pi als Airplay mirror te gebruiken en deze aan een stereo via AUX te hangen om zo airplay te gebruiken? Ik had al enkele dingen opgezocht en het bleek mogelijk met rPlay. Ervaringen?
Stel dat ik de mediaspelerfunctie niet kan combineren met de seedboxfunctie, kan ik dan de airplayfunctie wel met de seedboxfunctie combineren?

Thanks

[ Voor 11% gewijzigd door C4Alvarez op 09-08-2013 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdm391
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:44
C4Alvarez schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 19:15:
Hallo,

Is het mogelijk om daar tegelijk een seedbox van te maken (met rTorrent bv)? De seedbox heeft als opslagplaats de NAS, en moet in totaal 450+ torrents seeden goed voor 250GB. Is dit haalbaar met slechts 512 geheugen en een ARM processor?

De Raspberry Pi zou dan in verbinding staan met de tv via HDMI, en met het netwerk via de kabel.

Thanks
Is het niet mogelijk de NAS te gebruiken om je torrents te seeden? (al zijn die niet veel sneller dan de Pi qua processor vermoed ik, maar de Pi is 'waardeloos' wat usb/netwerk betreft)

Afspelen gaat prima met de raspberry pi, maar je kunt niet veel anders doen, als je de processor gaat belasten met het seeden van torrents en je wil dan ook nog xbmc draaien, dat gaat waarschijnlijk niet werken, zeker als je de video streamt vanaf de NAS..

De raspberry pi heeft naast de HDMI voor audio alleen een 3,5mm stereo jack, dus ik weet niet wat je gebruikt voor geluid (de 7 jaar oude tv?)