Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Inmiddels woon ik al zo'n twee jaar in een sociale huurwoning. Het is mijn eerste huisje en de woningbouw heeft mij destijds rondgeleid. Ze vertelde over het huis, en ook over de ontbrekende binnendeuren.

Nu twee jaar later kom ik erachter dat er ook nog een schuur bijzit, dit hebben ze mij niet verteld destijds. Dit kon ik dus ook op geen enkele manier weten. De nieuwe buren attendeerde mij hierop. In de schuur staan ook de binnendeuren. Degene die mij dus heeft rondgeleid wist ook niet van het bestaan van die schuur af. De schuur staat ook niet direct bij het huis is verstopt in een brandgang verderop naast de schuren van mensen die daar wonen.

Al die tijd heb ik er wel voor betaald, ik neem aan dat dat namelijk in de huur is verwerkt.

Wat zijn mijn rechten hierin? Is het fair om geld terug te vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:58

SmartDoDo

Woeptiedoe

Staat in je huurcontract niet omschreven wat er zoal bij de huur is inbegrepen? Wellicht dat hier ook de berging/schuur staat vermeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
SmartDoDo schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 18:50:
Staat in je huurcontract niet omschreven wat er zoal bij de huur is inbegrepen? Wellicht dat hier ook de berging/schuur staat vermeld?
Dat ga ik snel even nakijken, heb het huurcontract alleen niet hier liggen dus daar kom ik nog op terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-03 01:03
Beide gevallen heb je denk ik pech. Of het staat erop en je had het dus logischerwijs kunnen weten, of het staat er niet op en je hebt er dus niet voor betaald.

XBO: Michaël#3318

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Nefiorim schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 19:20:
Beide gevallen heb je denk ik pech. Of het staat erop en je had het dus logischerwijs kunnen weten, of het staat er niet op en je hebt er dus niet voor betaald.
Ja je hebt gelijk, maar het is ook wel weer heel grappig om er na 2 jaar achter te komen dat je een schuur hebt! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:20
Snel volplempen met troep en pas leegruimen als je gaat verhuizen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
De schuur of bergruimte kan ook in de woningwaardering meegenomen zijn waardoor je het niet terug zal vinden in de huurovereenkomst. Het is dus niet onverstandig om in dat geval de woningwaardering op te vragen en de situatie aan te kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Als jij een huis huurt en je weet niet dat er een schuur bij zit is dat echt je eigen fout volgens mij. Ik denk ook niet dat de woningbouwvereniging iets gaat geven als compensatie of zo. Je kan immers niet aantonen dat je niet wist dat er een schuur was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-09 09:39

sjaak

un giorno credi

Had je er dan wel sleutels van gekregen, of past de huissleutel op de schuurdeur?
Wel grappig dat je daar na 2 jaar achter komt. Ik denk niet dat het fair is om compensatie te vragen, als je het al zou krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:26
Waar wil je compensatie voor? Dat je de schuur niet hebt kunnen gebruiken?
Dat lijkt me nog al ver gezocht.

Zie het liever als een meevaller; je dacht dat je alleen een huis huurde maar hebt er een gratis schuur bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic798
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-10 16:29
Doorgaans staat in de advertentie vermeldt hoe de woning in elkaar steekt, bijv aantal slaapkamers, vaste trap naar zolder, externe bergruimte, etc. Overigens wel slordig dat het niet meegenomen is bij de bezichtiging.

Als het goed is heb je wel een aparte sleutel voor de schuur ontvangen? Of past de huissleutel er op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Aiaiai, nu is het gebeurd met de pret. Een schuur betekend troep verzamelen! :9

Maar serieus, ik denk niet dat je restitutie kan verwachten. Zou overigens ook betekenen dat je je huurtoeslag moet aanpassen. Wel zo eerlijk blijven he O-) .

Het aandeel van een schuur in je totale huur is verwaarloosbaar.

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
50Miles schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 07:43:
Aiaiai, nu is het gebeurd met de pret. Een schuur betekend troep verzamelen! :9

Maar serieus, ik denk niet dat je restitutie kan verwachten. Zou overigens ook betekenen dat je je huurtoeslag moet aanpassen. Wel zo eerlijk blijven he O-) .

Het aandeel van een schuur in je totale huur is verwaarloosbaar.
Haha, we hebben nu de fietsen erin gezet. Dat scheelt al een hoop!

En ik heb geen recht op huurtoeslag, dus dat zal geen probleem zijn :)

Het stond er niet bij in de advertentie, maar ik ga nog even de overeenkomst checken. Ben eigenlijk wel benieuwd. Het komt het woongenot wel ten goede, als je ineens beseft extra ruimte te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Laatst online: 08:06

ManiacsHouse

Scheisse!

Ontbrekende binnendeuren? Dus je hebt 2 jaar in een huis zonder binnendeuren gewoond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
darkdesign schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 18:46:
Al die tijd heb ik er wel voor betaald, ik neem aan dat dat namelijk in de huur is verwerkt.
Is dat zo? Je bent akkoord gegaan met de woning voor die prijs exclusief de berging. Dat je nu opeens er achter komt is mooi meegenomen. De vraag is echter, mag je er gebruik van maken. Stond het niet in de advertentie en staat het niet in het contract, heb je er dan wel recht op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
ManiacsHouse schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 08:48:
Ontbrekende binnendeuren? Dus je hebt 2 jaar in een huis zonder binnendeuren gewoond?
Een keukendeur o.i.d. wordt wel vaker weggehaald. Ik verbaas me echter dat de woningclub dat accepteerde van de vorige bewoner, zonder even na te vragen waar de deuren zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-10 20:19

Jiffy

God, you're ugly!

darkdesign schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 18:46:
Nu twee jaar later kom ik erachter dat er ook nog een schuur bijzit,
Domme vraag misschien, maarre, je bent nooit uit jezelf op het idee gekomen om te vragen of er een bergruimte bij de woning hoorde? Of die nu is aangebouwd of los staat varieert sterk per woning, maar het is toch wel gebruikelijk dat er een berging bij een woning zit. Uitzonderingen zijn er zeker, dat weet ik, maar wat is er mis met de vraag 'is er ook een berging?' bij een rondleiding?

Een beetje eigen initiatief mag wel, hoor. Ook al is het je eerste woning. Ik vind het lichtelijk teleurstellend dat je méér blijkt te hebben dan je twee jaar lang dacht en dat dan je eerste reactie is 'wat zijn mijn rechten' en 'kan ik geld terugkrijgen'?

Lach even om jezelf dat je zo'n sukkel bent geweest en wees blij met je 'nieuwe' berging. :)

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Geld terugkrijgen zal niet lukken. Maar let er wel op hoe het zit als je de woning moet inleveren. De schuur moet dan niet ineens vernield zijn door vandalen zonder dat je het weet. En zoek op waarvoor je hebt getekend.

Ik zou er trouwens een leuke serverruimte van maken :)

[ Voor 7% gewijzigd door Trommelrem op 10-08-2013 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

RemcoDelft schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 09:11:
[...]

Een keukendeur o.i.d. wordt wel vaker weggehaald. Ik verbaas me echter dat de woningclub dat accepteerde van de vorige bewoner, zonder even na te vragen waar de deuren zijn.
Ik verbaas me er over dat ts de woning zo accepteerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4553
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:27
ManiacsHouse schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 10:42:
[...]

Ik verbaas me er over dat ts de woning zo accepteerde.
Afhankelijk van welke stad je woont is het niet altijd zo verstandig om een sociale huurwoning te weigeren (vooral als je hem hard nodig hebt). Vaak beland je dan gewoon weer onderaan de lijst met wachtenden (en dat zijn er een hoop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

A4553 schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 11:28:
[...]

Afhankelijk van welke stad je woont is het niet altijd zo verstandig om een sociale huurwoning te weigeren (vooral als je hem hard nodig hebt). Vaak beland je dan gewoon weer onderaan de lijst met wachtenden (en dat zijn er een hoop).
Je hoeft het niet te weigeren, maar je mag wel eisen dat een woning aan de eisen voldoet en compleet is. Andersom kan de woningbouw jou de woning niet weigeren als je dat verwacht. Er horen gewoon deuren in te zitten. Zou wat worden zeg... Steeds hogere huren en een kaler huis krijgen... Een woningbouw eist ook dat je de woning compleet en netjes achterlaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4553
ManiacsHouse schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 12:50:
[...]

Je hoeft het niet te weigeren, maar je mag wel eisen dat een woning aan de eisen voldoet en compleet is. Andersom kan de woningbouw jou de woning niet weigeren als je dat verwacht. Er horen gewoon deuren in te zitten. Zou wat worden zeg... Steeds hogere huren en een kaler huis krijgen... Een woningbouw eist ook dat je de woning compleet en netjes achterlaat.
Eisen mag altijd, of je het dan ook krijgt is een tweede :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
ManiacsHouse schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 08:48:
Het eerste wat ik deed bij het verbouwen was 2 deuren weghalen. Soms staan die dingen zo onhandig dat je ze beter gewoon niet kan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Shadowhawk00 schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 13:13:
[...]

Het eerste wat ik deed bij het verbouwen was 2 deuren weghalen. Soms staan die dingen zo onhandig dat je ze beter gewoon niet kan hebben.
We hebben het hier over een huurwoning welke gewoon 'compleet' moet zijn.
A4553 schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 13:08:
[...]

Eisen mag altijd, of je het dan ook krijgt is een tweede :+
De woningcorporaties hebben blijkbaar erg makkelijke klanten aan jullie. :F

Maar even ontopic. Als de woningcorporatie nooit de schuur heeft vermeld en die niet bekend heeft gemaakt en het staat ook niet op het contract, kun je je afvragen in hoeverre je al die jaren niet teveel hebt betaald. Huurprijs/punten gaat voor een groot deel over het oppervlak van de woning. Slechte voorlichting van de corporatie. Laksheid. Erg vreemd ook dat de dame in kwestie de ontbrekende deuren maar voor normaal aannam. Ts had hier gewoon nooit mee accoord moeten gaan.

Heeft ts eigenlijk zelf deuren gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4553
ManiacsHouse schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 14:41:

[...]

De woningcorporaties hebben blijkbaar erg makkelijke klanten aan jullie. :F

Maar even ontopic. Als de woningcorporatie nooit de schuur heeft vermeld en die niet bekend heeft gemaakt en het staat ook niet op het contract, kun je je afvragen in hoeverre je al die jaren niet teveel hebt betaald. Huurprijs/punten gaat voor een groot deel over het oppervlak van de woning. Slechte voorlichting van de corporatie. Laksheid. Erg vreemd ook dat de dame in kwestie de ontbrekende deuren maar voor normaal aannam. Ts had hier gewoon nooit mee accoord moeten gaan.

Heeft ts eigenlijk zelf deuren gekocht?
Ik denk vooral dat je onderschat hoe lastig het is überhaupt in aanmerking te komen voor een sociale huurwoning. Dan kun je wel eisen stellen, de vraag is dan of jij die woning gaat krijgen.
Zou het gaan om een gewone huurwoning (van een woningcorporatie) dan zou ik zonder meer eisen dat alles op orde is, maar daar is de prijs er ook naar.

Ontopic:
Als ik TS was zou ik uitzoeken in hoeverre het voor mijzelf een voordeel zou zijn om het wel of niet aan te kaarten. Maakt het qua huurprijs e.d. niet uit dan zou ik het laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

A4553 schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 15:02:
[...]

Ik denk vooral dat je onderschat hoe lastig het is überhaupt in aanmerking te komen voor een sociale huurwoning. Dan kun je wel eisen stellen, de vraag is dan of jij die woning gaat krijgen.
Zou het gaan om een gewone huurwoning (van een woningcorporatie) dan zou ik zonder meer eisen dat alles op orde is, maar daar is de prijs er ook naar.

Ontopic:
Als ik TS was zou ik uitzoeken in hoeverre het voor mijzelf een voordeel zou zijn om het wel of niet aan te kaarten. Maakt het qua huurprijs e.d. niet uit dan zou ik het laten.
Mmm blijkbaar is het tegenwoordig al zo dat je blij mag zijn om een sociale huurwoning te krijgen en moet je ook niet zeuren. Maar als het een woning is van een woningcorporatie dan mag je wel klagen? Euhm... Meerdendeel van de sociale huurwoningen is van woningcorporaties... Ik zie het verschil niet.
Bij particuliere huur en of geliberaliseerd is het wel makkelijk te weigeren door de huurder. Sociale huurwoning niet, daar kan een huurder niet even zeggen jij krijgt hem niet omdat je over deuren zeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4553
ManiacsHouse schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 15:52:
[...]

Mmm blijkbaar is het tegenwoordig al zo dat je blij mag zijn om een sociale huurwoning te krijgen en moet je ook niet zeuren. Maar als het een woning is van een woningcorporatie dan mag je wel klagen? Euhm... Meerdendeel van de sociale huurwoningen is van woningcorporaties... Ik zie het verschil niet.
Bij particuliere huur en of geliberaliseerd is het wel makkelijk te weigeren door de huurder. Sociale huurwoning niet, daar kan een huurder niet even zeggen jij krijgt hem niet omdat je over deuren zeurt.
Huren via een sociale constructie of direct met een woningcorporatie verschilt behoorlijk van elkaar. Enerzijds omdat er via sociale huur (in de randsteden tenminste) zoveel vraag is dat zelfs mensen die tien jaar ingeschreven staan amper een woning krijgen aangeboden. Een deel van de woningen van corporaties hebben sociale huur als doel. Het leeuwendeel wordt verhuurd buiten de sociale constructie om. Er is dus weldegelijk een verschil en niet zo'n beetje ook, met name op financieel gebied scheelt het makkelijk €500 per maand.
Uiteraard heeft de woningcorporatie het recht niet om een woning te weigeren aan iemand die 'klaagt' over deuren die ontbreken. Net zoals dat men bij sollicitatiegesprekken kandidaten niet mag weigeren op grond van leeftijd gebeurt het wel, het wordt alleen verhuld. Het zou mij niet verbazen als dergelijke praktijken ook voorkomen binnen de sociale huur. Voornamelijk omdat er voor één huurder 80 anderen zijn die de ontbrekende deuren voor lief nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:47

The Eagle

I wear my sunglasses at night

darkdesign schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 08:43:
[...]

Haha, we hebben nu de fietsen erin gezet. Dat scheelt al een hoop!

En ik heb geen recht op huurtoeslag, dus dat zal geen probleem zijn :)

Het stond er niet bij in de advertentie, maar ik ga nog even de overeenkomst checken. Ben eigenlijk wel benieuwd. Het komt het woongenot wel ten goede, als je ineens beseft extra ruimte te hebben.
Komt er zomaar ineens een schuur uit de lucht vallen :+

Vermoedelijk heeft het wel in de papieren gestaan, maar heeft iedereen (verhuurmakelaar en jijzelf) er overheen gekeken. Bij de woningbouw zal ongetwijfeld bekend zijn dat er een schuurtje bij zit iig. If so: dan betaal je er al voor, en ga je echt geen geld terugkrijgen.

Zie je niks in je papieren staan, dan kan het ook dat de vorige bewoner het ding zelf in de tuin heeft gezet en dat de woningbouw van niks weet. Dan zou ik geen slapende honden wakker maken - meer oppervlakte = hogere huur. En als ze, mocht je de woning ooit verlaten, beginnen te klagen, dan is het nog altijd woningverbetering, of je kunt bij hen aangeven dat dat ding er altijd al stond en zij beter hadden moeten kijken toen ze het jou verhuurden.

Sowieso heb je in deze geen meldingsplicht lijkt me; het ding stond er immers al en is niks nieuws. Dat hoef je niet te melden, alleen veranderingen moet je melden.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjhgvr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-08 14:27
Ik zeg heel simpel:
Je bent toendertijd accoord gegaan met de huurprijs voor wat je is laten zien. (Alleen t huisje).

oisd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-10 21:23
Je hoort jaarlijks bij de huurverhoging zo'n overzicht te krijgen met opbouw punten waarop huurbedrag is gebaseerd. Op dat puntenoverzicht zou dan een "buitenruimte" moeten staan voor x-punten.

Als die er niet bij staat, zou ik maar niet gaan klagen want dan krijg je juist huurverhoging ;)

Staat die er wel op, mja, dan heb je zelf ook elk jaar zitten slapen... evengoed vind ik dit weer een sterk staaltje slordigheid van zo'n woningbouw.

Hoe ben je nu uiteindelijk aan de sleutel voor die schuur gekomen??

[ Voor 8% gewijzigd door dcl! op 10-08-2013 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:55
RemcoDelft schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 09:11:
[...]

Kan goed zijn dat de vorige bewoner tussen 6 planken lag ofzo. Dan wordt het lastig navragen :P

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
dcl! schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 22:50:
Je hoort jaarlijks bij de huurverhoging zo'n overzicht te krijgen met opbouw punten waarop huurbedrag is gebaseerd.
Weet je dat zeker dat dat overzicht erbij 'hoort'?
Ik heb dat volgens mij nog nooit gezien. Ik krijg elk jaar een summiere brief dat de wettelijke toegestane verhoging X% is en mijn huurverhoging Y% (meestal gelijk aan X :P ) is en de nieuwe huur per dan-en-dan bedrag Z is.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikoe
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Zo'n overzicht hoeft er niet bij te zitten, die heb ik alleen gehad bij het tekenen van mijn contract.

Bij de meeste huurhuizen mag je overigens de tussendeuren niet eens vervangen in verband met brandveiligheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-10 09:36

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Het hoort er wel bij, maar veel verhuurders (wbv's, of particulier) sturen hem niet. Maar je kan idd altijd 'n puntenoverzicht opvragen, kijken of het schuurtje erbij staat.

Vragen:
Heeft het schuurtje 'n sleutel? Heb je die sleutel?
Heb je ooit 'n puntenoverzicht gekregen? Staat daar 'n buitenruimte bij?

Als je wel 'n sleutel hebt (die niet ook van je voordeur of andere deur is), ben je 'n beetje dom geweest.
Als je eerder 'n puntenoverzicht hebt gekregen waarop de buitenruimte staat, ben je ook 'n beetje dom geweest.

Als je 'n sleutel hebt die ook op 'n andere deur past, én je hebt nooit 'n puntenstelseloverzicht gehad, én het schuurtje staat er wel op, dan geef ik je gelijk. Dan heb je nl. al die tijd (in goed vertrouwen) betaald voor iets dat je niet gekregen hebt.

Overigens: in de veel huurhuizen mag je die deuren prima vervangen: er worden ook huizen van voor 1970 verhuurd... om maar 'n voorbeeld te noemen.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YMGV4LIFE
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 11:22
Pikoe schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 23:06:
Bij de meeste huurhuizen mag je overigens de tussendeuren niet eens vervangen in verband met brandveiligheid.
Als ze jou dit hebben proberen wijs te maken, ben je er mooi ingestonken.

If you're my dog. I shaved his ass and teach him to walk backwards!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Jiffy schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 09:19:
[...]

Domme vraag misschien, maarre, je bent nooit uit jezelf op het idee gekomen om te vragen of er een bergruimte bij de woning hoorde? Of die nu is aangebouwd of los staat varieert sterk per woning, maar het is toch wel gebruikelijk dat er een berging bij een woning zit. Uitzonderingen zijn er zeker, dat weet ik, maar wat is er mis met de vraag 'is er ook een berging?' bij een rondleiding?

Een beetje eigen initiatief mag wel, hoor. Ook al is het je eerste woning. Ik vind het lichtelijk teleurstellend dat je méér blijkt te hebben dan je twee jaar lang dacht en dat dan je eerste reactie is 'wat zijn mijn rechten' en 'kan ik geld terugkrijgen'?

Lach even om jezelf dat je zo'n sukkel bent geweest en wees blij met je 'nieuwe' berging. :)
Als je niet beter weet, dan kom je niet op die vraag. Een schuur staat normaal in de tuin, en dat was niet het geval bij mij. De buren zag ik ook nooit met spullen lopen naar de plek waar schuren staan, iedereen zet zijn fiets gewoon voor de deur. Ik had ook een berghok in huis. :P

Bedankt voor jullie reacties, ik was simpelweg stomverbaasd over het bestaan van de schuur. Volgende week heb ik tijd om in het huurcontract te kijken en laat ik jullie weten of het erin staat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Ardana schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 23:09:
Het hoort er wel bij, maar veel verhuurders (wbv's, of particulier) sturen hem niet. Maar je kan idd altijd 'n puntenoverzicht opvragen, kijken of het schuurtje erbij staat.

Vragen:
Heeft het schuurtje 'n sleutel? Heb je die sleutel?
Heb je ooit 'n puntenoverzicht gekregen? Staat daar 'n buitenruimte bij?

Als je wel 'n sleutel hebt (die niet ook van je voordeur of andere deur is), ben je 'n beetje dom geweest.
Als je eerder 'n puntenoverzicht hebt gekregen waarop de buitenruimte staat, ben je ook 'n beetje dom geweest.

Als je 'n sleutel hebt die ook op 'n andere deur past, én je hebt nooit 'n puntenstelseloverzicht gehad, én het schuurtje staat er wel op, dan geef ik je gelijk. Dan heb je nl. al die tijd (in goed vertrouwen) betaald voor iets dat je niet gekregen hebt.

Overigens: in de veel huurhuizen mag je die deuren prima vervangen: er worden ook huizen van voor 1970 verhuurd... om maar 'n voorbeeld te noemen.
De sleutels had ik, maar ik heb wel 15 sleutels gekregen die er precies hetzelfde uitzien. Ik dacht dus dat het reserve sleutels waren en heb ze dus in de kast gelegt bij de andere 12 sleutels die ik dubbel had :)

Zo' n punten overzicht heb ik niet gehad. Wel een huurcontract, maar die kan ik volgende week pas bekijken.

Morgen bel ik de woningbouw even op, kijken wat zij ervan zeggen. Ze hadden mij 2 jaar geleden toen ik erin kwam ook restitutie beloofd omdat de cv ketel verkeerd was aangesloten en ik dus 4 weken geen verwarming had, toen was het hartje winter en dat was best koud klussen haha. Die restitutie heb ik nooit gekregen, maar het laat wel een beetje zien hoe de afwikkeling is gegaan destijds. Maarja ik was allang blij (en dat ben ik nog steeds) dat ik dit huis heb gekregen. Het is namelijk wel erg fijn wonen hier als starter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRG550
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-09 13:08
darkdesign schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 12:05:
[...]

De sleutels had ik, maar ik heb wel 15 sleutels gekregen die er precies hetzelfde uitzien. Ik dacht dus dat het reserve sleutels waren en heb ze dus in de kast gelegt bij de andere 12 sleutels die ik dubbel had :)
Dit is wel een herkenbaar verhaal, ik heb van de woningbouwvereniging ook ooit 6 dezelfde sleutels gekregen omdat op de voor en achterdeur dezelfde sleutel past. Ze hadden wel mooi een blauw hoesje om de "voordeursleutel" gedaan om het verschil duidelijk te maken :P
darkdesign schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 12:05:
[...]
Zo' n punten overzicht heb ik niet gehad. Wel een huurcontract, maar die kan ik volgende week pas bekijken.
Hoor je deze niet verplicht te krijgen bij tekenen huurcontract en anders wel bij de jaarlijkse huurverhoging?

[ Voor 10% gewijzigd door TRG550 op 12-08-2013 10:38 . Reden: teveel gequote ]

Pagina: 1